دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رفتار با همسر لجباز و نکاتی که باید بدانید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

لجبازی یک رفتار خطرناک است که برخی از زوج ها در روابط خود به آن دچار می شوند و به عواقب این امر توجهی نخواهند کرد. شاید لجبازی در روابط میان زن و شوهر و زوج ها در سال های اولیه زندگی پر رنگ تر باشد و به مرور زمان زوج ها بیشتر نحوه رفتار با همسر لجباز را می آموزند.

یکی از علت هایی که بیشتر زوج ها را وادار به لجبازی با همسر خود می کند این تصور غلط و نادرست است که اگر برای اولین بار در مقابل همسر خود کوتاه بیایند و از او اطاعت کنند فردی ضعیف خواهند بود و تا پایان باید فردی مطیع باقی بمانند به همین خاطر لجبازی در روابط زوج هایی که سال های اول زندگی مشترک را سپری می کنند بیشتر به چشم می خورد. این نوع رفتار، آسیب هایی به همراه دارد که روابط زناشویی را تهدید خواهد کرد. در این مقاله نکات بیشتری درباره نحوه برخورد با همسر لجباز مطالعه می کنید.

چگونه با همسر لجباز برخورد کنیم؟

این تفکر و تصور غلطی که در برخی زوج ها وجود دارد آن ها را دچار اشتباهاتی می کند که حتی در مواقعی که حق با همسرشان می باشد دست از لجبازی نخواهند کشید و مدام این اشتباه را تکرار خواهند کرد و زمانی این رابطه دچار تهدید و خطر می شود که در مقابل همسران این افراد نیز نحوه درست برخورد با همسر لجباز خود را نمی دانند و با ناآگاهی دچار خطاهایی در برخورد با آن ها می شوند که شاید در مواقعی جبران ناپذیر باشد.

نحوه رفتار با همسر لجباز

یکی از رفتارهایی که همسران این افراد در برخورد با آن ها به اشتباه دچار آن می شوند مقابله به مثل کردن است که فکر می کنند باید با همسر لجباز خود همانند او برخورد کنند تا متوجه رفتار خود شود در صورتی که این کار این رابطه را تیره تر و بیشتر دچار مشکل خواهد کرد. همچنین عشق و محبت میان آن ها را از بین می برد.

نحوه رفتار با همسر لجباز:

یکی از نکات مهم و اولیه در برخورد با همسر لجباز می تواند سکوت کردن در مقابل سخنان او می باشد. اگر شما در لحظه و  بی فکر نسبت به رفتارهای او واکنش نشان دهید ممکن بیشتر حس لجبازی و یکدندگی او را تحریک کنید بنابراین بهتر است در مقابل او سکوت کنید و سعی کنید با او مدارا کنید.

لجبازی در رابطه زوجین

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۱- انتظارات همسرتان را نادیده نگیرید:

همانطور که می دانید هر یک از زوج ها در زندگی مشترک تعهدات و انتظاراتی از یکدیگر دارند که در مقابل این انتظارات مسؤل می باشند پس همانطور که شما دوست دارید و از همسرتان توقع دارید که به انتظارات شما توجه کند شما نیز باید به توقعات او توجه کنید. زمانی که همسر شما متوجه می شود که برای شما مهم است سعی می کند رفتارهای لجبازانه خود را کنترل کند.

چگونه لجبازی همسرمان را کنترل کنیم؟

۲- نقاط قوت او را یادآوری کنید:

زمانی که می خواهید از همسر خود انتقاد کنید و او را متوجه رفتارش کنید پیش از هر چیز به او یادآوری کنید که چقدر ویژگی های مثبت او برای شما قابل ارزش و احترام است با این کار شما یک حس اعتماد در همسر خود ایجاد خواهید و جالب است بدانید که یکی از دلایل ایجاد رفتارهای لجبازانه در همسران عدم اعتماد به نفس و اطمینان است.

۳- رفتارهای او را نقد کنید نه شخصیتش را:

رفتارهای همسرتان را مورد انتقاد قرار دهید. زمانی که شما رفتارها را مورد انتقاد قرار می دهید در واقع همسرتان را باور دارید و به او ثابت می کنید برای شما با ارزش است و دوست ندارید که برخی رفتارهای نسنجیده این دوست داشتن و رابطه را به هم بریزد.

نکاتی درباره همسران لجباز

۴- به تفاوت های میان خود پی ببرید:

در رفتار با همسر لجباز سعی کنید به خوبی تفاوت های او را درک کنید و این خصلت را در او بپذیرید در این صورت شما می دانید که همسرتان چه ویژگی به خصوصی دارد و باید در مقابل این نوع ویژگی رفتار مناسب با آن را داشته باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *