دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مدل های تکه دوزی روی لباس با طرح های جدید و شیک

  • مرضیه نوروزیان
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

تکه دوزی روی لباس یکی از هنرهای زیبا و متنوع است که امروزه بر روی لباس های کودک، لباس بزرگسالان و حتی مانتو انجام می گیرد. در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با جدیدترین مدل های تکه دوزی آشنا نماییم.

تکه دوزی روی لباس به شکل های مختلف انجام می گیرد و انتخاب نوع و مدل آن کاملا سلیقه ایی است. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که قصد دارید با استفاده از هنر تکه دوزی، لباسهای ساده و معمولی را تبدیل به لباسهای شیک و زیبا نمایید این مطلب را از دست ندهید و با جدیدترین مدل های تکه دوزی بر روی لباسهای مختلف آشنا شوید.

هنر تکه دوزی روی البسه از جمله بهترین ایده ها برای تزیین لباس می باشد. شاید در نگاه اول بسیار شبیه به گلدوزی روی لباس به نظر آید اما به طور کلی با آن متفاوت است. در این مطلب نمونه های متنوع و زیبایی از مدل های تکه دوزی بر روی البسه را به شما معرفی می نماییم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرند.

تکه دوزی روی لباس کودک و بزرگسالان با طرح های متنوع

هنر تکه دوزی یا همان چهل تکه دوزی در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد. نمونه های زیادی از این هنر را می توانید در بین وسایل مادر بزرگ هایتان بیابید. این هنر به نام های مختلفی مانند لندره دوزی، خاتم دورزی و تکه دوزی شناخته می شود. می توان گفت که تکه دوزی وسیله تزیینی کوچکی است که در سطح دیگری به کار برده می شود. تکه دوزی تنها منوط به البسه نیست و در زمینه های دیگر مانند سفال، سرامیک نیز به کار می رود. بهترین جنس پارچه برای تکه دوزی، پارچه نخی است.

تزیین روی لباس با تکه دوزی

به طور کلی تکه دوزی نوعی دوخت است که معمولا به دوخت قطعات ریز و درشت و رنگارنگ با پارچه های مختلف به یکدیگر اطلاق می شود. این قطعات از پارچه های ساده، محرماتی، گلدار، چهارخانه و خالدار تهیه می شود و نام چهل تکه نیز به معنای استفاده از تکه های مختلف در این هنر دستی است. تکه های پارچه معمولا به شکل مربع، مثلث ریز و درشت، لوزی بریده و از پشت به یکدیگر وصل می شوند و آن گاه به وسیله دوخت های ریز به هم دوخته و محکم می شوند. در ادامه با مدل های جدید و متنوع تکه دوزی بیشتر آشنا خواهید شد.

تزیین لباس با طرح توت فرنگیتکه دوزی توت فرنگی روی پیراهن کودک

  •  آرون گروپس

تزیین ژاکت با تکه دوزیتزیین لباس با تکه دوزی

تکه دوزی روی لباس با طرح قلبتکه دوزی روی البسه با طرح قلب

تکه دوزی بر روی لباس با طرح زیبای گلتکه دوزی بر روی پوشاک با طرح گل

تکه دوزی بر روی لباس کودکانهتکه دوزی بر روی البسه کودکان

تکه دوزی تکه دوزی البسه کودکانه

تکه دوزی بر روی لباس با طرح هندوانهتکه دوزی طرح هندوانه البسه دخترانه

تکه دوزی لباس کودکانهتکه دوزی البسه بچگانه

چهل تکه دوزی روی لباستزیین البسه کودک با تکه دوزی

طرح زیبای تکه دوزی لباسطراحی البسه کودکانه با هنر تکه دوزی

تکه دوزی لباستکه دوزی البسه نوزاد

تکه دوزی لباس با طرح زیباتکه دوزی جدید روی پوشاک

تکه دوزی لباس دخترانهتکه دوزی لباسهای دخترانه با طرح کفشدوزک

تکه دوزی لباس با طرح قلبتزیین لباس کودکانه با طرح قلب

طرح زیبا برای تکه دوزی لباستکه دوزی جذاب البسه کودکانه

تکه دوزی لباس با طرح فانتزیتکه دوزی طرح جوجه روی البسه کودک

تزیین لباس با تکه دوزیتکه دوزی کودکانه جالب روی البسه

تزیین ایده آل لباس با تکه دوزیمدل تکه دوزی جدید روی البسه کودک

تزیین جالب لباستکه دوزی خاص روی البسه

تزیین لباس با طرح جالب

موفقیت در امور چهل تکه دوزی و در کل خیاطی رابطه مستقیمی با علاقه شما به این کار دارد. در خیاطی ظریف کاری خیلی اهمیت دارد. این ظریف کاری نیاز به تمرین، دقت و حوصله دارد. بهتر است بدانید امروزه مشتری به دنبال چه کالایی است و متناسب با سلیقه مشتری کار خود را پیش ببرید. علاوه بر این، مدام باید به فکر ایده های خلاقیت و نو در کار باشید.

مدلهای جدید اپلکه دوزی روی لباسهای متنوع

تکه دوزی یا اپلکه دوزی یکی از هنر های جذاب و زیبا است که طرفداران زیادی دارد که با ایجاد انواع طرح و نقش روی لباسها می توان لباسها را تزیین و زیباتر کرد. اگرچه تکه دوزی معمولا روی پارچه های بدون طرح و ساده و یا دارای طرح هم رنگ و هماهنگ در رنگ انجام می گیرد اما با این حال تکه دوزی بر روی پارچه های طرح دار و چهارخونه نیز امکان پذیر است و زیبایی خاصی خود را به دنبال دارد، در ادامه مدلهای متنوعی از انواع تکه دوزی روی لباسهای متنوع قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجهتان قرار گیرند.

تکه دوزی برای لباس

تکه دوزی یا اپلکه دوزی به روشهای مختلفی انجام می گیرد، اپلکه دوزی روی بافتنی، روی چرم، اپلکه دوزی گل بر روی لباس ها، تکه دوزی سه بعدی و … انواع این هنر زیبا هستند که هر یک نیاز به تکینک دوخت مخصوص به خود می باشند و می توان آن را در قسمت های مختلف پارچه انجام داد.  به جز اپلکه دوزی، هنر های زیبا و متنوع زیادی وجود دارد که بر روی پارچه و یا لباس می توان انجام داد و زیبایی و جذابیت آن را چند برابر کرد، سنگ دوزی روی لباس، سوزن دوزری،، هویه کاری، جواهر دوزی و … نمونه هایی از این هنر های زیبا هستند، در ادامه دعوت می کنیم از مدلهای جدید اپلکه دوزی روی لباس دیدن کنید و ایده بگیرید.

انواع تکه دوزی لباس مدل تکه دوزی لباس تصاویر تکه دوزی روی پیراهن تکه دوزی روی لباسهای بانوان تکه دوزی روی مانتو تکه دوزی روی لباس فانتزی مدل تکه دوزی روی لباسها ایده تکه دوزی روی لباسها مدل تکه دوزی روی لباس تکه دوزی روی لباسهای کودک تکه دوزی روی لباسهای نخی تکه دوزی روی لباسهای زنانه تکه دوزی روی لباسها تکه دوزی روی لباس زنانه

امیدواریم شما عزیزان به طرح های ارائه شده در زمینه مدل تکه دوزی روی البسه علاقه مند شده باشید و بتوانید با این ایده ها، طراحی متفاوتی از تکه دوزی بر روی انواع البسه انجام دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *