دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ژله رولی خوشمزه به همراه تصاویر تزیین آن

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۹ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

ژله رولی از ژله های بسیار خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد. این ژله را می توان به سادگی در منزل تهیه و در مدل های مختلف تزیین کرد. در این مطلب با آموزش طرز تهیه ژله رولی خوشمزه و پرطرفدار آشنا می شویم.

ژله رولی یکی از ژله های بسیار خوشمزه است که علاوه بر طعم فوق العاده, ظاهری زیبا دارد و اکثر افراد در مجالس خود ترجیح می دهند از این ژله نیز استفاده کنند. ساخت ژله رولی بسیار ساده است و آن را می توان در رنگ های مختلفی تهیه و تزیین کرد.

طرز تهیه ژله رولی خوشمزه و ایده آل

ژله رولی صورتی و خوش طعم

مواد لازم ژله رولی

۱- بستنی وانیلی : ۱/۲ لیوان

۲- پودر ژله : ۱ بسته ( به رنگ دلخواه)

۳- آب جوش : ۱ لیوان سرخالی

 دستور تهیه ژله رولی زیبا

نکاتی در تهیه ژله رولی

  •  آرون گروپس

در اولین مرحله از ساخت ژله رولی, پودر ژله را با آب جوش به روش بن ماری خوب مخلوط کنید تا جایی که هیچ دانه ژلاتینی باقی نماند. سپس کمی صبر کنید تا مایع ژله کمی سرد شود و در ادامه بستنی را به آن اضافه کنید و اجازه دهید بستنی در ژله آب شود و به آرامی بستنی را با ژله مخلوط کنید. دقت کنید مخلوط را نباید خیلی هم زد چون در این صورت دسر ژله ایی, دو رنگ نمی شود.

در مرحله بعدی ظرف نچسبی که ترجیحا مستطیلی است انتخاب کنید و درون آن را سلفون بکشید و مخلوط ژله رولی را روی آن بریزید و ظرف را در یخچال به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید. بعد از گذشت ۴۵ دقیقه, ظرف را از یخچال بیرون آورده و برش های موازی روی ژله ایجاد کنید. سپس این برش ها را آهسته رول کنید و مجددا داخل یخچال قرار دهید و پس از گذشت ۱ ساعت, ژله رولی آماده سرو می باشد. ژله رولی را می توان با پودر ژله در رنگ های مختلف تهیه کرد.

روش تهیه ژله رولی گل رز دورنگ و مجلسی

در مطلب پیش رو مدلی دیگر از تهیه ژله رولی به شکل گل را مشاهده می کنید که امیدواریم مورد توجهتان قرار گیرد و بتوانید بعد از درست کردن، آن را در سفره آرایی مجالس و مهمانی هایتان استفاده کنید و لذت ببرید. همچنین در صورت تمایل برای مشاهده روش تهیه ژله تزریقی و مدلهای زیبایی از آن می توانید اینجا کلیک کنید.

طرز تهیه ژله رولی گل رز

مواد لازم

  • بستنی وانیلی/ نصف لیوان
  • پودر ژله/ یک بسته
  • آب داغ/ یک چهارم لیوان

دستور تهیه ژله رولی گل رز

 به منظور تهیه ژله رولی گل رز، در ابتدا کف یک سینی در ابعاد ۲۰ × ۳۰ را نایلون بکشید و مقدار خیلی کم از روغن مایع را داخل آن ریخته و چرب نمایید، سپس سینی را کنار بگذارید.

پودر ژله را در داخل یک چهارم لیوان آب به روش بن ماری حل کنید؛ به این ترتیب که کتری را روی اجاق گذاشته و ظرفی که حاوی پودر ژله و آب است را روی آن قرار دهید تا ژله به وسیله بخار به راحتی در آب حل شود.

سپس ظرف را از روی کتری بردارید و بعد بستنی را به آن بیفزایید و مقدار کمی هم بزنید تا بستنی کمی ذوب شود.

نکته ۱ : هم زدن زیاد بستنی و ژله در این مرحله موجب حل شدن کامل این دو ماده در یکدیگر شده و در نتیجه ژله رولی دو رنگ نخواهید داشت و نیز خط سفید بستنی بر روی فرفره ها وجود ندارد.

بنابراین مخلوط بستنی و ژله را تا حدی هم بزنید که به شکل ابر و باد درآید و سپس آن را داخل سینی از قبل آماده شده بریزید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا ژله بستنی حالت اسفنجی به خود بگیرد، به طوری که با دست زدن بر روی آن، بستنی خیلی کمی به دست شما بچسبد.

نکته ۲ : قرار دادن طولانی ژله بستنی در یخچال موجب خشک شدن روی ژله شده و در نتیجه در هنگام برش، روی فرفره ها ترک خواهد خورد.

از این رو ژله باید حالت اسفنجی داشته باشد و بعد از ۲۰ دقیقه سینی را از یخچال درآورید و با فاصله هایی مناسب برای پهنای فرفره ها و گلها برش بزنید و رول کنید. اکنون ژله رولی شما آماده شده و در مرحله بعدی از طرز تهیه ژله رولی به سراغ درست کردن آن به شکل گل می رویم.

حال به منظور درست کردن گل با استفاده از ژله رولی، برش ها را باید به گونه ای بزنید که یک طرف آن برش صاف باشد و سمت دیگر را به شکل دالبر و یا زیگزاکی برش بزنید.

دستور تهیه ژله رولی مدل گل

در صورتی که مانند تصویر شماره ۱ به شکل دالبری (هلال) برش بزنید، گلبرگ ها به شکل تصویر شماره ۳ خواهند بود و اگر زیگزاکی (برش هفت و هشت) بزنید، مانند تصویر شماره ۲ که دارای گلبرگ های تیز است، گلهایی ماند تصویر شماره ۴ بدست خواهید آورد. توجه داشته باشید که برش مابین دالبر و زیگزاکی زیباترین مدل برش است به گونه ای که برش ها خیلی عمیق و بزرگ نیستند. اکنون ژله رولی گل رز آماده شده و می توانید استفاده کنید.

روش تهیه ژله رولی

تزیین ژله رولی در رنگ های مختلف

طرز تهیه ژله رولی

تزیین ژله رولی مجلسی

طرز تهیه ژله رولی

طرز تهیه ژله رولی

تزیین مختلف ژله رولی

خوشمزه ترین ژله رولی

طرز تهیه ژله رولی

ژله رولی تک رنگ

ژله رولی دو رنگ

طرز تهیه ژله رولی

ژله رولی با بستنی

ژله رولی طلایی

طرز تهیه ژله رولی

همانطور که در عکس ها مشاهده می کنید, ژله رولی را می توان در رنگ های مختلف تهیه و تزیین کرد, اما طرز تهیه ژله رولی در هر رنگ, مشابه  دستور ساخت بیان شده در این مطلب است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *