دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رفع پف زیر چشم با ۱۰ ماسک طبیعی فوق العاده

  • مرضیه نوروزیان
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

بسیاری از درمان های خانگی و ماسک های طبیعی به شما در داشتن پوستی نرم، لطیف و دلخواه کمک می کند. در این مطلب ۱۰ ماسک طبیعی برای رفع پف زیر چشم را قرار داده ایم.

امروزه با توجه به شرایط زندگی و قرار گرفتن در معرض آلاینده ها، پوست با خطرات بسیاری مواجه است. ماسک خیار یک ماسک ایده آل برای از بین بردن تیرگی پوست محسوب می شود. اکثر میوه ها و بعضی از سبزیجات مانند ماسک گوجه به خاطر کلاژن بالا در تقویت پوست نقش مهمی دارند. در این مطلب ۱۰ روش متفاوت برای رفع پف زیر چشم را به شما پیشنهاد می کنیم.

۱۰ روش آسان برای رفع پف زیر چشم

خیار

خیاز دارای خواص فراوان برای پوست و  یکی از موارد کاربردی آن، از بین بردن پف زیر چشم است. به این ترتیب شما خیار را قطعه قطعه کرده و بر روی پف چشم قرار می دهید. روش بهتر و موثرتری نیز برای این کار وجود دارد. شما می توانید خیار را در میکسر بریزید. آن گاه این مخلوط را بر روی پف چشم قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آبکشی کنید.
خیار درمانی سریع برای پف زیر چشم

برگ های نعناع

این مورد برای کسانی که صبح ها وقت کمی دارند و ناگاه با چشمان پف کرده خود در آینه مواجه می شوند، بسیار مناسب است. چند برگ نعناع را بکوبید و بر روی پف چشم قرار دهید. می توانید برای حالت خمیری شدن برگ نعناع از روغن زیتون یا عسل استفاده کنید. زیتون و عسل هر دو خواص زیادی برای پوست دارند. اجازه دهید ۵ دقیقه بر روی پوست بماند و آن را بشویید.
رفع پف زیر چشم

سیب زمینی

سیب زمینی برای رفع پف زیر چشم به علت داشتن آنزیمی به نام catecholase بسیار موثر و مفید عمل می کند. سیب زمینی سرد را برش دهید و تکه های آن را بر روی پف چشم قرار دهید. همچنین برای تاثیر بهتر می توانید سیب زمینی را به شکل پوره در آورید و بر روی پف چشم قرار دهید. در این صورت خواهید دید که هم حلقه تیره دور چشم شما را برطرف می کند و هم پف چشم شما را می خواباند. سیب زمینی بهتر است به مدت نیم ساعت بر روی چشم بماند تا اثر کند.
سیب زمینی

چای کیسه ای سرد

آب جوش را بر روی چای کیسه ای بریزید تا خیس شود. آن گاه چای کیسه ای را در داخل یخچال بگذارید تا سرد شود. سپس آن را از یخچال بیرون بیاورید و بر روی چشم هایتان قرار دهید. لازم نیست حتما از چای کیسه ای کافئین دار استفاده کنید. البته این نکته نیز بسیار قابل توجه است که کافئین پف چشم هایتان را بسیار کم می کند.
رف پف زیر چشم با چای کیسه ای

گلاب

از روش های دیگر برای رفع پف زیر چشم, گلاب است. گلاب خاصیت ضد التهابی دارد. روی پنبه ای گلاب بریزید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی چشم قرار دهید.
گلاب

نمک

برای ساختن این محلول، نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیتر آب ولرم حل کنید. پنبه را به این محلول آغشته کنید و حداقل ده دقیقه روی چشم قرار دهید. نمک به علت خاصیت رطوبت گیری، آب را از پوست شما می کشد و پف چشم شما را برطرف می کند.
محلول نمک و آب درمانی برای رفع پف چشم

روغن بادام

می توانید روغن بادام را از عطاری یا فروشگاه تهیه کنید و آن را با جوش شیرین مخلوط کنید و به این ترتیب این خمیر را بر روی پوست قرار دهید. همچنین می توانید مقداری بادام را به شکل خمیر در آورید و با کمی شیر مخلوط کنید و آن گاه از این خمیر برای درمان پف زیر چشم بهره مند شوید. البته این درمان در کوتاه مدت پاسخ نمی دهد.
روغن بادام

آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا خواص زیادی برای پوست دارد اما از بقیه موارد کندتر نتیجه می بخشد. بهتر است این گیاه هر روز هفته قبل از خواب استفاده شود و شما می توانید تاثیر آن را بعد از یک هفته ببینید. این گیاه نیز بسیار موثر در رفع پف زیر چشم می باشد.
آلوئه ورا

آب پرتقال

شما می توانید آب پرتقال را با گلیسیرین یا کمی ژلاتین مخلوط کنید و به شکل خمیری در بیاورید. از این خمیر به مدت یک هفته استفاده کنید و اجازه دهید این خمیر به مدت دو ساعت روی پوست چشم شما باقی بماند. آب پرتقال به علت داشتن ویتامین ث برای پوست بسیار مفید است.
آب پرتقال

توت فرنگی

توت فرنگی از میوه های خوشمزه و حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که برای کاهش اثرات پیری پوست بسیار مفید عمل می کند. توت فرنگی خنک داخل یخچال را برش دهید و بر روی پوست بگذارید. بگذارید توت فرنگی چند دقیقه بر روی پوست باقی بماند. این روش بسیار سریع تر از سایر روش ها عمل می کند و زمان کمتری می برد.
ماسک توت فرنگی

امیدواریم ارائه این ۱۰ روش برطرف کردن پف زیر چشم را بتوانید در منزل انجام دهید و این ایده ها پوستی عالی و ایده آل را  به شما هدیه دهد. البته بهتر است ضمن استفاده از این روش ها مراقبت دائم از پوست خود داشته باشید، در ادامه به معرفی راهکار های مؤثر طبیعی برای کاهش پف و برطرف کردن تیرگی زیر چشمها می پردازیم، بنابراین تا پایان این بخش همراه ما شوید.

راهکار های طبیعی برای کاهش پف زیر چشم

پاک کردن آرایش قبل از خواب

در صورتی که آرایش تان را پاک نکنید و تا صبح روی صورتتان بماند، می تواند موجب التهاب چشم ها و در نتیجه آبریزش و متورم شدن چشمها شود، بنابراین برای جلوگیری از این مشکل لازم است پیش از خواب حتما آرایش چشم های خود را به آرامی و به طور کامل پاک نمایید.

درمان پف زیر چشم

اصلاح نحوه خوابیدن

  •  آرون گروپس

اگر به پشت بخوابید، این حالت مانع جمع شدن مایع زیاد ناشی از نیروی جاذبه در زیر چشم های شما خواهد شد، می توانید زیر سر خود بالش دیگری قرار دهید تا خواب بهتری داشته باشید، زیرا نداشتن خواب راحت و عدم خواب کافی از جمله عوامل تاثیرگذار در تیرگی و پف زیر چشم ها می باشند.

کاهش مصرف نمک

مصرف زیاد نمک موجب افزایش فشار خون خواهد شد، ضمن اینکه سدیم اضافی در بدن موجب تجمع مایع زیر چشم و در نتیجه متورم شدن این قسمت خواهد شد، استفاده از نمک های تصفیه شده آن هم به مقدار کم می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند، ضمن اینکه بهتر است از مصرف غذا های پر نمک همچون انواع پیتزا و برخی سوپ ها خودداری کنید، استفاده از سبزیجات تازه ای مثل کرفس می تواند میل شما به خوردن نمک را کاهش دهد.

نوشیدن آب زیاد در طول روز

در صورتی که پوست اطراف چشم هایتان خشک شده باشد این نواحی به شکل متورم و تیره به نظر خواهد رسید، از این رو بهتر است در طول روز از مصرف نوشیدنی های دیگر خودداری کنید و به جای آن آب زیادی بنوشید، زیرا نوشیدن آب علاوه بر ایجاد حس خوشایند و شادابی, باعث مرطوب شدن پوست اطراف چشم ها و درخشان تر شدن پوست صورت شده و در نتیجه جوانتر به نظر خواهید رسید.

برطرف کردن پف زیر چشم

مصرف غذا های پتاسیم دار

به منظور درمان پف چشم می توانید از غذاهای سرشار از پتاسیم مصرف کنید؛ حال مصرف مواد غذایی و میوه هایی همچون موز که غنی از پتاسیم هستند برای برطرف کردن مایعات اضافی بدن بسیار مفید می باشند.

ماساژ صورت

ماساژ این ناحیه باید از روی استخوان چشمی به سمت داخل و به آرامی انجام گیرد، این کار بسیار آرامش بخش بوده موجب کاهش پف چشم ها می شود، توجه داشته باشید که این ناحیه بسیار حساس بوده و دارای پوست ظریفی است، از این رو با انگشت وسط و با کمترین فشار می توانید ماساژ را انجام دهید.

از بین بردن پف زیر چشم

ورزش کردن

ورزش به تنظیم جریان  در بدن کمک کرده و موجب دفع مواد مضر خواهد شد، حال اگر ورزش با تعریق هم همراه شود لطافت و گلگون شدن پوست را به دنبال دارد، ضمن اینکه تعریق می تواند التهاب های پوستی همچون پف زیر چشم و اطراف آن را کاه داده و رفع کند.

سفیده تخم مرغ

چند عدد سفید تخم مرغ را هم بزنید و با استفاده از برس مخصوص در اطراف چشم بمالید، انجام کار موجب می شود دور چشم کشیده تر به نظر آید و پف آن کمتر شود، اجازه دهید سفیده تخم مرغ حدود ۲۰ دقیقه روی پوست تان بماند، سپس صورت تان را با آب خنک شست و شو دهید.

درمان طبیعی پف زیر چشم

استفاده از کرم برای پف زیر چشم

ژل ها و کرم های زیادی برای از بین بردن پف زیر چشم در بازار وجود دارند، این محصولات می توانند پوست را سفت کنند تا پوست کمتر پف کند، ژلها و کرم های حاوی ویتامین E و آلوئه ورا یا برخی مواد دیگر در این زمینه می توانند خنک کننده و موثر باشند.

برطرف کردن پف زیر چشم

روشهای طبیعی دیگری همچون انجام ورزش یوگا، همچنین ترک سیگار، استفاده از کمپرس آب سرد و خیار، حفاظت پوست در برابر نور خورشید و … تاثیر زیادی در درمان پف زیر چشم ها و کاهش و رفع  تیرگی پوست دارند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *