دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

در صورت گم شدن گواهینامه تان این مقاله را بخوانید

  • مهلا بستگان
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

اگر به مشکل گم شدن گواهینامه برخورد کرده اید، به مطالعه این مطلب که شامل سخنان سرهنگ نیروی راهنمایی و رانندگی ناجا می باشد بپردازید و از مدارک و مراحل اخذ گواهینامه المثنی با خبر شوید.

اگر به دلیل گم کردن گواهینامه خود مضطرب و ناراحت هستید و به دنبال اطلاعات مراحل و مدارک مورد نیاز برای اخذ مجدد گواهینامه خود می گردید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید، زیرا اخذ مجدد گواهینامه همانند دریافت اولیه آن نیازمند گذراندن مراحل قانونی این امر می باشد.

دانستنی های مهم درباره گم شدن گواهینامه برای دریافت مجدد این کارت:

اشخاص متقاضی دریافت گواهینامه المثنی در صورت گم شدن گواهینامه با مراجعه به مرکز پلیس +۱۰ و همراه داشتن اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی و دو قطعه عکس با زمینه سفید و بدون عینک، کروات، کلاه، لباس نظامی و تمام رخ می توانند اقدام کنند. از متقاضی دریافت گواهینامه المثنی تعهد گرفته می شود و باید فرم استعلام گواهینامه را پر کند.

گم شدن گواهینامه و اخذ مجدد آن

در نظر داشته باشید که برای صدور مجدد گواهینامه مبلغ بیست هزار تومن و برای تمبر مبلغ ده هزار تومان از شخص متقاضی دریافت می شود. در دریافت گواهینامه المثنی انجام معاینات پزشکی الزامی می باشد و اگر از تاریخ اعتبار گواهینامه گذشته باشد به ازای هر سال، پنج هزار تومان از فرد متقاضی اخذ می شود.

صدور مجدد گواهینامه به علت گم شدن کواهینامه

مبلغ دریافتی برای انجام معاینات پزشکی بیست و دو هزار تومان و مبلغ دریافتی برای مالیات، هزینه دفتر، صدور کارت و دیگر موارد بیست و نه هزار و دویست تومان می باشد. توجه داشته باشید که اشخاص متقاضی دریافت گواهینامه المثنی صادره از شهرستان ها باید به پست مرکزی نسبت به تهیه پاکت پستی مربوطه به همراه دیگر مدارک مراجعه کنند.

  •  آرون گروپس

گم شدن گواهینامه و صدور مجدد آن

آیا نیازی به آگهی مفقودی گواهینامه است؟

بر اساس قانون جدید راهنمایی رانندگی متقاضیان دریافت گواهینامه المثنی به ثبت آگهی مفقودی گواهینامه در روزنامه ها را ندارند و فقط باید فرد به نزدیک ترین پلیس به اضافه ده مراجعه کرده و اقدامات لازم جهت درخواست گواهینامه المثنی را انجام دهید که در فرمی که به شما خواهند داد علت در خواست گواهینامه المثنی را داخل آن ذکر کنید این دفاتر، اقدامات لازم در این زمینه را انجام خواهند داد  و در صورت عدم سابقه ای در زمینه استفاده از این مدرک، در خواست تان ثبت خواهد شد.

همه چیز در مورد آگهی مفقودی گواهینامه

طریقه دریافت گواهینامه المثنی

پس از اینکه تمام مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهینامه المثنی را به دفتر مربوط ارائه دادید  رسیدی تا زمان صدور گواهینامه المثنی به شما تحویل خواهند داد که از اعتیار قانونی برخور دار است و در صورت لازم بودن می توانید همان رسید را به ماموران راهنمایی رانندگی ارائه دهید فقط به خاطر داشته باشید که جهت صدور گواهینامه المثنی باید تقریبا شش ماه از تاریخ صدور گواهینامه قبلی تان رد شده باشد همچنین، مشاهده این برگه در زمان تحویل گواهینامه جدید توسط مامور پست الزمی می باشد از این رو، رسید را در مکانی مطمئن نگه داری کنید و در زمان رانندگی نیز آن را همراه خود داشته باشید.

نحوه دریافت گواهینامه المثنی

نکاتی که در مورد گواهینامه المثنی باید بدانید.

۱. در مرکز صدور گواهینامه مراجعه فرد متقاضی جهت گرفتن اثر انگشت الزامی می باشد.

۲. آن دسته از افرادی که قبلا گواهینامه شان با عینک بوده  و به دلیل درمان دیگر نیازی به استفاده از عینک ندارند باید به پزشک معتمد ناجا مراجعه کرده و تاییدیه در خصوص آن دریافت کنند.

۳. معاینه چشم حتما باید زیر نظر پزشک معتمد نیروی انتظامی انجام داده شود.

۴. تمام هزینه های مرتبط به دریافت گواهینامه المثنی بر عهده فرد می باشد.

برای مراجعه به پلیس +۱۰ به منظور اخذ مجدد گواهی نامه حتما مدارک ذکر شده در متن را با خود به همراه ببرید تا به مشکل بر نخورید و با سهولت مراحل لازم را پشت سر بگذارید، در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی بیشتر با اقدامات لازم جهت مفقود شدن کارت ملی و مراحل گرفتن شناسنامه المثنی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *