دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۴۶ طرح گلدوزی با دست جدید و بسیار زیبا برای خانم های هنرمند

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

گلدوزی از جمله هنرهای تزیینی است که با پیروی از طرح ها، روی پارچه و لباس اعمال می شود. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با این هنر ارزشمند، ۴۶ طرح گلدوزی با دست را به شما معرفی کرده ایم.

گلدوزی هنری است که طرحهایی را در آن با سوزن و نخ روی پارچه می دوزند. این سوزن سبب تشکیل یک بافت برجسته ی زیبا بر روی پارچه می شود. مدل گلدوزی با دست از مدل ماشینی زنده تر و پویاتر است، در ادامه مطلب نمونه هایی از طرح گلدوزی با دست را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

طرح گلدوزی با دست زیبا و متفاوت

برای گلدوزی از نخ های ابریشمی، نخ های معمولی و نخ های گلابتون و… استفاده می کنند. این نوع دوخت و دوز بر مبنای طرح انجام می شود و نتیجه ی کار بعد از اتمام بسیار شگفت انگیز است. خوشبختانه امروزه انواع تولیدکننده فوم گلسازی و نخ های با کیفیت گلدوزی در ایران انجام می شود که با خیال راحت می توانید وسایل مورد نیاز خود را با قیمت و کیفیت خوب تهیه نمایید.

نام گذاری این هنر بدان علت بود که ابتدا طرحهای از گل را در بر می گرفت. به همین خاطر گلدوزی نام گرفت. هر چند که در حال حاضر نیز بیشتر طرحهای آن شامل انواع گل می شود. به عنوان مثال گل شیپوری و رز یکی از این موارد پر کاربرد است. در ایران و بسیاری از از نقاط دنیا از این هنر با ارزش تجلیل می شود. در ایران برای زیبا سازی پارچه و لباس از این هنر استفاده می کنند. نقش و نگار بر روی مانتو، یک لباس مجلسی، ملحفه و … از جمله مواردی هستند که با همین هنر تزیین و طراحی می شوند. خوشبختانه طرحهای دیگری نیز به طرحهای گلدوزی اضافه شده است. استفاده از طرح گلدوزی جدید و شیک، زیبایی بیشتری به لباس و پارچه های مختلف می بخشد. در مطالب گذشته آموزش گلدوزی با دست را ارائه کردیم در ادامه انواع طرحهای زیبای این گلدوزی را ملاحظه می فرمایید.

گلدوزی با دستطرح زیبای گلدوزی

طرحی زیبا برای گلدوزیطرح ساده گلدوزی

طرح پروانه برای گلدوزیگلدوزی با طرح پروانه

طرح برجسته گلدوزیطرح گلدوزی زیبا

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تزیین متفاوت پارچه با گلدوزیطرح گلدوزی برجسته

تزیین جالب پارچه با گلدوزیطرح برجسته گلدوزی

طرح خروس گلدوزیطرح خروس برای گلدوزی

طرح ایده آل برای گلدوزیطرح جالب گلدوزی

تزیین زیبای پارچه با گلدوزیتزیین روی پارچه با گلدوزی

طرح متفاوت و زیبای گلدوزیتزیین با گلدوزی

طرح ایده آل گلدوزیطرح زببای گلدوزی

گلدوزی با طرح پروانهطرح کودکانه گلدوزی

طرح گلدوزی با دستطرح برجسته گلدوزی

گلدوزی با دستطرح زیبای گلدوزی روی پارچه

گلدوزی با طرح زیباطرح متفاوت گلدوزی

گلدوزی با طرح عالیطرح زیبای گل روی پارچه

طرح گل گلدوزیگلدوزی با طرحی متفاوت

الگوی گل روی پارچهگلدوزی با دست با نقش گل

گلدوزی ایده آل روی پارچهگلدوزی زنجیره ای

گلدوزی روی پارچه با دستگلدوزی برجسته با دست

طرح ایده آل گلدوزیگلدوزی با طرحی متفاوت

الگوی جالب گلدوزیگلدوزی روی پارچه به همراه تزیین

الگوی متفاوت گلدوزیمدل گلدوزی با دست

الگوی جالب گلدوزی با دستگلدوزی با طرح ایده آل

طرح جالب و زیبای گلدوزی روی پارچهگلدوزی با طرح کدو

طراحی گل روی پارچه با گلدوزیطرح گلدوزی ساده

طرح جالب گلدوزیطرح عالی گلدوزی

گلدوزی با طرح گلالگوی گل برای گلدوزی با دست

طرح زیبای گلدوزیالگوی گل برای گلدوزی

طراحی زیبای پارچه با گلدوزیالگوی جالب برای گلدوزی دست دوز

طراحی پارچه با هنر گلدوزیالگوی جالب و زیبا گلدوزی

طرح زیبای گلدوزی الگوهای متفاوت برای هنر گلدوزی

طرح گلدوزی پروانهالگوی پروانه برای گلدوزی

طرح گلدوزی با دست

قیمت و ارزش یک مانتو با یک گلدوزی زیبا بسیار تغییر می کند و افزایش می یابد. این هنر به عنوان یکی از قدیمی ترین هنرهای جهان قدمتی نزدیک به دو هزار سال دارد. رومی های باستان این هنر را هنر سوزن دوزی نامیده بودند.

امروزه این هنر به دو صورت ماشینی و دستی انجام می شود. البته طرح گلدوزی با دست و ماشین هر دو بسیار ارزشمند و با اهمیت است. امروزه از این هنر بر روی مانتو، شلوار، لباس مجلسی، لباس عروس، لباس شب، تزیینات لوازم خانه، سالن های تشریفاتی و دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

جدیدترین طرح های گلدوزی

همانطور که می دانید یکی از هنرهای با ارزش در بین خانم گلدوزی می باشد که در حقیقت نوعی هنر با ارزش و همچنین سرگرم کننده است که بر روی شال، مانتو، لباس و …کاربرد دارد و یا می توانید با استفاده از این هنر زیبا تابلوهای گلدوزی زیبایی بسازید و آن را به دیوار اتاق نصب کنید تا از دیدن آن لذت ببرید، در ایران به منظور زیبا تر شدن لباس و پارچه از این هنر استفاده می شود که امروز طرح های دیگر نیز به این هنر با ارزش افزوده شده است.

طرح گلدوزی با گل های برجسته

به دلیل اینکه ابتدا این هنر شامل طرح هایی از گل بوده است به همین خاطر این هنر به نام گلدوزی در بین خانم ها شناخته شده است، اگر چه بیشتر طرح های این هنر انواع گل های زیبا هستند، در ادامه مطلب نمونه هایی از طرح گلدوزی ساده با دست را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم تا با ایده گرفتن از آن ها بتوانید گلدوزی های زیبایی داشته باشید، بنابراین اگر شما عزیزان نیز به دنبال طراحی شیک و جالب برای طرح گلدوزی هستید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

طرح زیبا و بی نظیر گلدوزیشیک ترین طرح گلدوزی با دستگلدوزی برجسته با دستجدیدترین طرح گلدوزی با دستطرح گلدوزی با دست روی پارچهگلدوزی زیبا با دستگلدوزی با طرح خاصگلدوزی با طرح زیباالگوی جالب برای گلدوزیگلدوزری با طرح ایده آلطرح برجسته گلدوزیطرح زیبای گلدوزی روی پارچهطرح جالب گلدوزیگلدوزی با طرح گلطرح زیبای گلدوزی

در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم، در صورت تمایل جهت آشنایی بیشتر با هنر گلدوزی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *