دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مجموعه عکس گل های زیبا و جذاب + راهنمای آشنایی با گلها

  • مرضیه شاکری
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۴
  • ۰

راهنمای جامع و آموزنده از انواع گل های آپارتمانی و گلدانی و مجموعه عکس گل های زیبا و دوست داشتنی را در این مطلب برای شما بازگو خواهیم کرد و از شما دعوت می کنیم که از این مجموعه زیبا دیدن کنید تا با گل های تزیینی زیبا آشنا شوید.

گل ها، از جمله زیباترین خلقت های خدا هستند و شما انسانی که به گل علاقه نداشته باشد را پیدا نخواهید کرد. از این رو ما بر آن شدیم تا شما را با انواع گل های زینتی آشنا سازیم که می توانید از آنها برای منازل خود استفاده کنید. با مجموعه عکس گل های زیبا در خدمت شما هستیم.

عکس گل های زیبا و دوست داشتنی، مناسب برای پرورش در منزل:

مشاهده عکس گل های زیبا و دیدنی، ما را به وجد می آورد تا برای پرورش و نگهداری آنها در منازل ترغیب شویم. گل های زیبا و تزیینی بسیاری وجود دارد که شما می توانید برای زیباتر ساختن منزل خود از آنها بهره ببرید، در این مقاله برخی از این گل های تزیینی زیبا را به شما معرفی خواهیم نمود.

مجموعه عکس گل های زیبا و زینتی:

ویژگی ها و عکس گل بونسای:

بونسای به درختچه های مینیاتوری گفته می شود که اصل پرورش آن در ژاپن است. بونسای در زبان ژاپنی ها به معنی درخت در گلدان است اما رفته رفته تعاریف دیگری برای آن در نظر گرفته شد. در واقع، بونسای نوعی هنر کشت و پرورش درختان در اندازه و ابعاد کوچک است. آب و هوای مناسب برای پرورش این گیاه، گرم و مرطوب است. باید برگ های آن را روزی 1 و یا 2 مرتبه توسط افشانه خیساند.

اولین عکس گل بونسای

دمای اتاق برای رشد گل بونسای مناسب است. این گیاه را نباید در برابر تابش مستقیم آفتاب قرار داد، چراکه باعث سوختن آن می شود. احتیاجی نیست که هر روز به آن آب بدهید، هر زمان که دست به خاک زدید و احساس کردید که خشک است، باید به آن آب بدهید. به طور معمول روز در میان باید به آن آب بدهید، زمان مناسب برای آبیاری آن، هنگام غروب آفتاب است.

دومین عکس گل بونسای

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

…………………………………………………………

نگه داری و تصویر گل اطلسی:

گل اطلسی یا همان گل پیچک معروفی که ما آن را به این نام می شناسیم، از گل های بومی آمریکای جنوبی است و معمولا گل های دو رنگ ترکیبی دارد. این گیاه از گیاهانی است که به سرما حساسیت دارند. رشد این گل بسیار سریع است. اطلسی انواع بی شماری دارد. بوته گل اطلسی در طول تابستان و تا اواخر پاییز نیز می تواند گلدهی داشته باشد. ارتفاع این گیاه در دو نوع پاکوتاه و پا بلند وجود دارد.

دومین گل اطلسی در عکس گل های زیبا

اطلسی در نقاطی که تابستانی سرد و مرطوب دارد، رشد نمی کند. این گیاه را باید در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار دهید تا شاهد شکوفایی گلهایش باشید. در صورتی که خاک خشک آن را مشاهده کردید باید آن را آبیاری کنید. این گیاه را فقط در پایان عمر گلهایش کود دهی کنید. باید کوددهی را در زمانی که گیاه استراحت زمستانه را شروع می کند، قطع کنید. اگل اطلسی را باید روزانه آبیاری کنید. زیبایی گل اطلسی در عکس زیر به خوبی قابل مشاهده است.

اولین گل اطلسی در عکس گل های زیبا

…………………………………………………………

مراقبت ها و عکس گل بنفشه آفریقایی:

بنفشه آفریقایی از دسته زیباترین گیاهان گلداری است که اولین بار توسط یک نظامی آفریقایی به نام سنت پل، کشف شد، به همین دلیل به این گیاه سنت پل نیز گفته می شود. این گیاه در تمام فصول سال، گل دارد. گل بنفشه در زمستان باید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گیرد. این گیاه از نور آفتاب و یا نور مهتابی تغذیه می کند. نور آفتاب در هنگام صبح بسیار برای این گیاه مناسب است، دقت داشته باشید که نوری که به این گیاه می تابد نباید، حرارت تولید کند. برای اینکه این گیاه در زمستان نیز گل بدهد، باید از غروب تا طلوع آفتاب از نورهای مصنوعی برای آن استفاده کنید.

اولین گل بنفشه آفریقایی در عکس گل های زیبا

برای اینکه این گیاه را آبیاری کنید، باید دقت داشته باشید تا تاج و جوانه های گل و خود گل خیس نشوند. خاک این گل باید مرتبا مرطوب شود اما نه زیاد، چرا که ریشه های آن بسیار ظریف است و تحمل آب زیاد را ندارد. برای آبیاری از آب شیر استفاده کنید، آب بسیار سرد در این گیاه ایجاد تنش می کند و به آن آسیب می زند. گل بنفشه از جمله گل های زیبا و محبوب به حساب می آید.

دومین گل بنفشه آفریقایی در عکس گل های زیبا

…………………………………………………………

ویژگی ها و تصویر گل شاهپسند:

این گیاه، گونه ای دیگر از گیاهان گلدار است. میوه ها و گل های زیبای آن حشرات و پرندگان را جذب می کند. در دو رنگ قرمز- نارنجی و ترکیبی از دو رنگ، گل می دهد. گل های این گیاه به صورت دسته ای هستند. همچنین گل های آن بدون بو و جنبه تزیینی دارد. اگر این گیاه را در خانه نگهداری می کنید، می توانید به راحتی، رفت و آمد پروانه ها را مشاهده کنید. این گیاه احتیاجی به هرس ندارد و تنها در بهار و یا تابستان باید شاخه های خشکیده آن را جدا کنید. عکس گل شاهپسند زیبا را در ادامه مشاهده می کنید.

اولین عکس گل شاهپسند

این گیاه باید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد. برای تکثیر این گیاه می توانید آن را قلمه بزنید و یا از بذر آن استفاده کنید. این گیاه تیغ و خارهای ریزی دارد که ممکن است در بدن ایجاد حساسیت کند، پس در هنگام لمس آن باید بسیار مراقب باشید.

دومین عکس گل شاهپسند

…………………………………………………………

توضیحات و تصویر گل بگونیا:

بگونیا بومی جنوب و مرکز آمریکا، جنوب آسیا و آفریقاست. ترکیب این گیاه از دو پایه گل های نر و ماده تشکیل شده است. گل های نر آن دارای پرچم های بسیاری است و گل های ماده آن، یک تخمدان بزرگ 4 و یا 2 قسمتی دارد. پل بگونیا در سایه به خوبی رشد میکند و در زمستان نیز، فرآیند گلدهی خود را ادامه می دهد.

اولین گل بگونیا در عکس گل های زیبا

این گیاه در صورتی که درست مراقبت نشود، قارچ های سمی پودری شکل و سفید رنگی در میآورد که باید با سموم قارچ کش، گیاه را سمپاشی کنید. شما می توانید این گیاه را از طریق قلمه زدن برگ و یا ساقه تکثیر کنید. اگر از شیوه بذر پاشی برای تکثیر این گیاه استفاده می کنید، باید بذر را روی خاک قرار داده و قشر نازکی از برگ را روی آن بریزید، دقت داشته باشید که بذر این گیاه را نباید داخل خاک قرار دهید. گل بگونیا را همواره می توان در مجموعه عکس گل های زیبا مشاهده کرد.

دومین گل بگونیا در عکس گل های زیبا

…………………………………………………………

گل بنت قنسل:

این گل در زبان انگلیسی به نام گل کریسمس شناخته می شود زیرا در زمان سال نو و کریسمس مسیحیان می روید. به روایتی این گیاه بومی مکزیک است.این گیاه از خانواده بزرگ گیاهان گلدار است. این گیاه را به دلیل دارا بودن خاصیت سلول سوزی، برای درمان زگیل و در شرکت های دارویی استفاده می کنند.

اولین عکس گل بنت قنسول

افرادی که حساسیت پوستی دارند نباید به این گیاه دست بزنند زیرا این گیاه دارای شیره ایست که خاصیت ناچیزی سمی دارد و ممکن است برای این افراد مضر باشد. از دسترسی کودکان به این شیره نیز باید خودداری شود. برای رشد این گل بنت قفسل می توان از مخلوط خاگ برگ و خاک جنگلی استفاده نمود. اگر از این گیاه در آپارتمان و منزل استفاده می کنید در زمستان باید آن را به مکانی گرم و به دور از بخاری و اجاق گاز منتقل کنید.

دومین عکس گل بنت قنسول

…………………………………………………………

ویژگی های گل رز :

گل رز، یکی از زیباترین و محبوب ترین گل های تزیینی است.این گل در خاکی اسیدی رشد میکند. این گل را باید در خاک باغچه پرورش دهید، زیرا ریشه های بلند و بزرگ آن نمی تواند در محیط گلدان تاب بیاورد. ابتدا باید این گل را در گلدان پرورش دهید و زمانی که احساس کردید ریشه هایش قوی شده اند باید در اواخر تابستان و اوایل بهار، آن را به باغچه منتقل کنید.

اولین عکس گل رز

اگل رز باید در مکانی رشد یابد که دست کم 5 الی 6 ساعت در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار گیرد. اگر گل زیبای رز را در مکانی نگه دارید که نور کافی به آنها نرسد، به تدریج می میرد. برای کاشت این گل از دست کش های مناسب استفاده کنید، خارهای تیزی روی ساقه گیاه گل رز را پوشانده است. این گل را باید به طور مرتب آبیاری کنید. در روزهای گرم تابستان، دست کم هفته ای دوبار آنها را آبیاری کنید. این گیاه علاقه زیادی به آب دارد، ولی هرگز آنها را در آب غرق نکنید. گل رز را می توان گلی رمانتیک و دوست داشتنی در میان مجموعه گل های زیبا قلمداد کرد.

دومین عکس گل رز

…………………………………………………………

نگه داری و عکس گل شمعدونی:

این گیاه، در رنگ های متنوع وجود دارد، و می تواند در تمام طول تابستان گل، بدهد. این گیاه در انواع خاک ها به خوبی رشد می کند. این گیاه باید در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار گیرد، البته این موضوع، بسته به نوع شمعدانی نیز دارد، گونه ای از شمعدانی ها وجود دارد که در سایه رشد بهینه تری دارند. دمای 21 درجه برای گل شمعدونی بسیار مناسب است. در زمستان باید این گیاه را به منزل منتقل کنید و در محیطی خنک و در معرض نور آفتاب قرار دهید. نگهداری از گل شمعدونی در زمستان سخت تر است، زیرا لازم است که کمتر به آن آب بدهید و آن را هر 3 روز یکبار هرس کنید. و ماهی یکبار کود دهید.

اولین عکس گل شمعدونی

برای خرید این گیاه، باید دقت داشته باشید که گیاهی را خریداری کنید که پر برگ باشد و جوانه های زیادی داشته باشد. این گیاه را می توان از طریق قلمه زدن و تخم تکثیر کرد اما با این وجود عده ای دوست دارند که یک گلدان آماده آن را خریداری کنند و از آن مراقبت نمایند.

دومین عکس گل شمعدونی

…………………………………………………………

ویژگی ها و تصویر گل سیکلامن:

گل سیکلامن از جمله گل های زیبا و پر طرفدر است. این گل به خوبی در سایه رشد می کند، به همین دلیل برای استفاده در آپارتمان بسیار ایده آل و مناسب است. پرورش و مراقبت گل سیکلامن کاری بسیار آسان است. سیکلامن اصالتا بومی غرب آسیا، شمال آفریقا و اروپا است. اگر قصد دارید که این گیاه را در خارج از گلدان و در خاک باغچه نگهداری کنید، باید آن را در اطراف درختان و مکان هایی که نیمه سایه هستند بکارید.

اولین عکس گل سیکلامن

نکته قابل توجه درباره سیکلامن ها این است که، این گیاه، گیاهی سمی محسوب می شود، پس باید بسیار مراقب باشید. برای تکثیر این گیاه ریشه های غده مانند آن را تقسیم کنید و این قسمت ها را در سطح زیرین خاک بکارید. عمق کاشت شما نباید بیشتر از 5 سانتی متر باشد، معمولا آن را در عمق 2.5 تا 5 سانتی متری خاک قرار دهید. برای تقویت کردن خاک این گیاه، از تقویت کننده های مایع استفاده کنید.

دومین عکس گل سیکلامن

…………………………………………………………

ویژگی های و عکس گل اسپاتی فیلوم:

این گل بومی کلمبیا است و از گونه گیاهان همیشه سبز گلدار محسوب می شود. گل اسپاتی فیلوم را در مکانی قرار دهید که نور مستقیم آفتاب به آن نتابد. این گیاه به رطوبت و خاک دائما خیس و گرمای زیاد احتیاج دارد. به طور متوسط می توان میزان آب مورد نیاز گل اسپاتی فیلوم را هر 48 ساعت، یک چهارم لیتر در نظر گرفت.

اولین عکس گل اسپاتی فلیوم

این گیاه را باید در فصل تابستان و به طور کلی در فصول گرم سال روزی 3 مرتبه آبیاری کنید، و در باقی روزهای سال، روزی 1 الی 2 مرتبه برای آن کافیست. همچنین این گیاه در دسته گیاهان حساس به سرما قرار میگیرد و در فصل های سرد باید دمای 20 الی 25 درجه سانتی گراد را برای این گل مهیا کنید. برای این گیاه می توانید از مخلوطی از خاک برگ و باغچه و ماسه استفاده کنید.

دومین عکس گل اسپاتی فلیوم

…………………………………………………………

امیدواریم که از مطالب این مقاله و مشاهده عکس گل های زیبا در این مقاله لذت برده باشید، برای مشاهده تصاویر انواع گل های زیبا و دیدنی به بخش عکس گل مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *