دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش ساخت عروسک سگ نمدی ساده و زیبا به همراه الگو

  • ندا خوشرو
  • ۶ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب آموزش دوخت عروسک سگ نمدی را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید سگ نمدی زیبایی را در منزل درست کنید.

عروسک سگ نمدی از انواع عروسکهای زیبا و بانمک است و شما می توانید این مدل عروسکها را در منزل به راحتی برای کودکان درست کنید همچنین می توانید به عنوان کاردستی این عروسکها را در مدارس به دانش آموزان آموزش دهید.

برای ساخت دست سازه های نمدی و عروسک های نمدی باید از الگوهای نمدی استفاده کنید تا بتوانید به راحتی دست سازه ها و عروسک های نمدی را درست کنید.

ساخت عروسک زیبا سگ نمدی با الگو

آموزش ساخت عروسک سگ نمدی

سگ نمدی از انواع عروسکهای فانتزی و زیبا است و اگر شما به ساخت عروسک های نمدی در منزل علاقه مند هستید، بهتر است از ساخت این عروسک بانمک و دوست داشتنی غافل نشوید.

مدل سگ نمدی

وسایل لازم 

  • مداد الگو
  • الگو
  • کاغذ پوستی
  • سوزن مخصوص نمد دوزی
  • نمد ( رنگ دلخواه )
  • نخ معمولی یا نخ مخصوص قلاب دوزی
  • الیاف
  • قیچی
  • ربان

مراحل ساخت سگ نمدی

۱- برای ساخت سگ نمدی باید الگوی مناسبی را پیدا کنید سپس کاغذ پوستی را روی الگو قرار دهید و طرح الگوی سگ نمدی را روی کاغذ پوستی پیاده سازی کنید.

  •  آرون گروپس

الگوی سگ نمدی

کشیدن الگوی سگ نمدی روی کاغذ پوستی

۲- کاغذ پوستی را با کمک سوزن به پارچه نمدی وصل کنید و با کمک قیچی اطراف الگو را برش دهید.

برش زدن نمد

۳- دو تکه بریده شده را روی یکدیگر قرار دهید و با کمک دوخت دندان موشی دو تکه برش خورده را بدوزید توجه داشته باشید که تمام قسمت های دو تکه را نباید به صورت کامل به یکدیگر بدوزید و بایستی حدود شش سانت را باز بگذارید تا بتوانید با کمک الیاف درون عروسک را پر کنید.

دوخت دندان موشی روی نمد

به جای استفاده از دوخت دندان موشی می توانید از دوخت کج نیز برای دوختن دو تکه برش خورده استفاده کنید.

دوخت شلاقی روی نمدی ساخت عروسک سگ فانتزی با نمد

۱- توجه داشته باشید که برای راحت تر دوخته شدن تکه های برش خورده به یکدیگر می توانید با کمک سوزن از وسط دو تکه نمد برش خورده را به یکدیگر وصل کنید و دوخت سگ نمدی را ادامه دهید.

آموزش مرحله به مرحله دوخت عروسک سگ نمدی

۲- بعد از دوختن تکه های برش خورده نمد به یکدیگر می توانید درون عروسک را با کمک الیاف پر کنید بهتر است برای رساندن الیاف به همه قسمت بدن عروسک سگ می توانید از انتهای قیچی نیز استفاده کنید.

پر کردن عروسک با الیاف

۳- در این مرحله بعد از پر کردن عروسک با الیاف باید دوخت عروسک را ادامه دهید سپس ربان کوچک و زیبایی را دور گردن سگ پاپیون بزنید تا عروسک آماده شود.

سگ نمدی فانتزی

انواع عروسکهای سگ با پارچه نمد

استفاده از پارچه نمد برای ساخت انواع عروسک های زیبا، گیفت، جاسویچی و بسیاری از وسایل تزئینی کاربرد زیادی دارد و به دلیل در دسترس و ارزان بودن این پارچه از محبوبیت بالایی نیز برخوردار می باشد، در ادامه آموزش ساخت یک عروسک سگ زیبا با نمد، در اینجا تصاویری از مدلهای عروسکی سگ های فانتزی و جذاب را به نمایش گذاشته ایم که در صورتی که علاقمند به ساخت عروسکهای زیبا با استفاده از نمد هستید، می توانید با کمی دقت در تصاویر این عروسک های سگ زیبا ایده ساختن آنها را بدست آورده و به راحتی الگو بگیرید.

عروسک سگ نمدی زیبا

ساخت عروسک با نمد کار چندان سخحتی نیست و همانطور که گفتیم می توان با داشتن حوصله و ذوق و نیز کمی دقت در الگو های موجود عروسک های زیبایی با استفاده از نمد و یا پارچه های دیگر خلق کرد، حال در صورتی که علاقمند به ساخت گیفت و عروسک در منزل هستید، می توانید از انواع تصاویر مدلهای عروسک سگ از نمد که برای این مطلب گلچین کرده ایم دیدن کرده و با ساخت این عروسکهای زیبا در منزل ضمن ایجاد سرگرمی و لذت بردن از هنر دستی خود از آنها به عنوان گیفت برای دوستان و اطرافیانتان استفاده کنید.

تصاویری از عروسکهای سگ نمدی جدیدترین عروسکهای سگ نمدی عروسکهای سگ فانتزی نمدی انواع عروسکهای سگ نمدی ساخت عروسکهای سگ نمدی مدل عروسکهای سگ نمدی عروسکهای سگ نمدی جالب عروسکهای سگ نمدی زیبا عروسک سگ نمدی خالدار عروسکهای سگ نمدی فانتزی عروسکهای سگ نمدی جذاب عروسکهای سگ نمدی زیبا عروسکهای سگ نمدی گیفت عروسک سگ نمدی

در دوخت عروسک سگ با پارچه نمد، برای دیده شدن دوخت روی سطح کار می توانید از نخ قلاب دوزی و یا نخ با رنگ متفاوت از نمد استفاده کنید اگر تمایل دارید دوخت روی سطح کار دیده نشود می توانید از نخ همرنگ نمد و یا نخ معمولی استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع آموزش عروسک سازی کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *