دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نحوه اطلاع از رجیستری گوشی موبایل

  • مهلا بستگان
  • ۶ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰

سامانه رجیستری گوشی موبایل برای اطلاع از واردات رسمی و قانونی محصول می باشد. اگر محصول قانونی وارد نشده باشد از سرویس دهی خارج است.

بر اساس گزارشات به عمل آمده، طرح رجیستری گوشی موبایل از اواخر مهر ماه امسال با رویکرد نظارتی بر حوزه واردات گوشی‌های تلفن همراه از مبادی رسمی کشور آغاز شده است.

اطلاع از رجیستری گوشی موبایل:

رجیستری موبایل چیست و چگونه می توان از آن مطلع شد؟

همین طور که از نام این طرح پیداست، قرار است گوشی‌های موبایل در شبکه ارتباطی کشور ثبت شوند تا امکان استفاده از آنها در اپراتورهایی نظیر همراه اول، ایرانسل، رایتل و دیگر اپراتورها وجود داشته باشد. این طرح را برای مقابله با قاچاق گوشی‌های موبایل ترتیب داده اند و قرار است از این پس تنها محموله‌هایی که از طریق مبادی رسمی-گمرکی وارد کشور می‌شوند، سریال‌شان در مرکز داده تعبیه شده ثبت شود تا زمانیکه مشترکان سیم‌کارت خود را در آن قرار می‌دهند، امکان استفاده از آن گوشی‌ها وجود داشته باشد. براساس آمار ارایه شده توسط مسئولان اجرایی کشور، در حال حاضر حدود 95 درصد واردات گوشی موبایل غیررسمی می باشد، رجیستری گوشی موبایل به دنبال ساماندهی این بخش و به نوعی تأمین حقوق گمرکی و درآمدهای مالیاتی دولت است. قرار است این طرح در برخورد با برندهای قاچاقی که از این پس وارد کشور می‌شوند، اجرایی شود و با گوشی‌های فعالی که در حال حاضر از اپراتورهای تلفن همراه خدمات می‌گیرند کاری ندارد، مشترکان کنونی تلفن همراه می‌توانند شناسه یکتای گوشی خود را به سامانه 7777 ارسال کنند تا از استعلام گوشی خود آگاهی یابند.

دانستنی های مهم از رجیستری گوشی موبایل

به طور مثال اگر کد IMEI گوشی خود را به شماره 7777 ارسال کنید و گوشی شما در سامانه مربوط به رجیستری ثبت شده باشد، پیامکی حاوی مضمون زیر برای شما ارسال می گردد:

روش اطلاع از رجیستری تلفن همراه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

اگر در استعلام این پیامک دریافت شد که کالا در شبکه ثبت نشده است از خرید این گوشی موبایل اجتناب نمایید، در غیر این صورت طی هفته‌‏های بعد سرویسی دریافت نخواهید نمود. اما پیامی که تصویر آن را در بالا مشاهده می‌کنید دقیق نیست، چون گفته اند که این دستگاه تا الان در داخل کشور روشن نشده است.  در حالی است که این گوشی دو سال است که در شبکه اپراتور اول کشور فعالیت دارد.

   رجیستری گوشی موبایل چیست؟

اگر کد یکتای گوشی خود را فرستادید و پیامکی حاوی عدم اعتبار گوشی مورد نظر دریافت کردید، حتما در انتخاب خود تجدید نظر کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *