دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

5 راه برای تشخیص انتخاب نکردن یک شغل نامناسب

  • زهره امامی
  • ۶ بهمن ۱۳۹۶
  • ۰

انتخاب شغلی که مناسب شما نیست اشتباهی بزرگ است که شما را چند ماه پس از شروع کار دلسرد می‌ کند. پس دقت کنید صرفا برای کسب درآمد هر پیشنهاد کاری را قبول نکنید. در ادامه با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر برایتان توضیح دهیم.

در این قسمت پنج شیوه برای تشخیص نامناسب بودن یک شغل برای شخص شما بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1.فهرست مسئولیت‌ ها حالت افزایشی دارد (اما حقوق ثابت است)

اگر حس کردید شغلی که متقاضی آن هستید در بین مسئولیت‌ های دیگر گم شده یا اینکه فکر می‌ کنید در توان شما نیست که تمامی این وظایف را همزمان بپذیرید بیدون هیچ شک و تردیدی آن شغل را رد کنید.

راه اندازی کسب و کاری آینده دار

2.فقدان فرصت‌ های آموزشی

اگر متوجه شدید که در محل کار جدیدتان هیچ فرصتی برای پیشرفت و یادگیری وجود ندارد و فقط از شما انتظار دارند که در همان وظیفه‌ ای که به شما محول می شوید درجا بزنید کمی بیشتر به انتخاب آن شغل فکر کنید. انسان در هر زمان نیاز به یادگیری مطالب جدید دارد خواه در هر زمینه ای باشد.

3.پذیرش کار به هر قیمتی، گام‌ برداشتن در جهت نادرست است

گاهی اوقات بعضی از کارفرماها می گویند:  «می‌خواهم از همین حالا برای‌ تان روشن کنم که متقاضیان دیگری مانند شما بوده‌اند که از این کار دلسرد شده‌ اند» یا «این نقش ممکن است برای شما جای پیشرفتی نداشته باشد و در واقع شغلی نیست که شما به دنبالش هستید.» اگر در شرایطی قرار گرفتید که مصاحبه‌ کننده چنین حرفی را به شما گفت بدون دودلی این پیشنهاد شغلی را رد کنید.

4.آمار چشمگیر تعویض نیروی کار

اگر کارفرما از پاسخ به سؤالات شما نظیر اوضاع محل کار و میزان رضایت کارکنان و انتظارات کارکنان طفره رفت یا اینکه با لحن بدی به شما پاسخ داد و یا اگر گفت به شما ارتباطی ندارد و این کارتان دخالت در امور شرکت می باشد مطمین باشید که اوضاع آن کار روبراه نم باشد و شما فقط وقتتان را آنجا تلف خواهید کرد.

  •  آرون گروپس

راه اندازی کسب و کاری آینده دار

5.کارفرما درباره‌ ی اهداف بلندمدت شغلی شما صحبت نمی‌ کند

اگر کارفرما یا فرد مصاحبه کننده در مورد هدف های بلند مدت شما از شما سوالی نپرسید و یا از روند تغییرات احتمالی آن شغل مثلا در پنج سال آینده هیچ توضیحاتی نداد مطمین باشید که آن شغل جای پیشرفت ندارد و کارفرما صرفا برای کسب درآمد روزانه آن شغل را راه انداخته. شما نیز در یک چنین محیطی همانن آب راکد می مانید که نمی توانید پیشرفت کنید و آینده خوبی داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *