دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۱۴ روش فوق العاده برای روشن شدن پوست صورت

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

روش های مختلفی جهت روشن شدن پوست صورت وجود دارد. انواع روش های خانگی و تهیه ماسک های طبیعی، روش های تخصصی و پزشکی و تغذیه مناسب از جمله روش های داشتن پوستی نرم و شفاف است.

برای داشتن پوستی زیبا و شفاف نیاز به مراقبت های دائم از پوست داریم. تیرگی پوست دلایل مختلفی دارد. یکی از دلایل آن می تواند به علت  قرار گرفتن در معرض آلودگی باشد. در این صورت ماسک انار به عنوان یک اسکراب فوق العاده عمل می کند. تهیه ماسک صورت با ماست و ماسک عسل از جمله پاک کننده های قوی هستند که برای روشن شدن پوست صورت بسیار موثر عمل می کنند.

۱۴ روش متفاوت جهت روشن شدن پوست صورت

روشهای درمانی خانگی مختلفی که در واقع همان ماسک های طبیعی می باشند برای روشن کردن پوست صورت مورد استفاده که در ادامه به ارائه این ماسک ها و نحوه استفاده از آن ها خواهیم پرداخت.

ماسک آلوئه ورا

در این ماسک معجزه آسا وجود ترکیباتی همچون آنتراکینون سبب لایه برداری سلول های مرده پوست می گردد و مشکلات پوست های سوخته را بهبود می بخشد و استفاده از آن به صورت مستقیم بر روی پوست می باشد. از این گیاه دارویی در لوازم آرایشی بسیاری همچون لوسیون ها و کرم ها نیز استفاده می گردد. طریقه استفاده از آن به این صورت است که ژل داخل گیاه آلوئه ورا را روی پوست صورت بمالید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه که روی پوست خشک شد و کاملا جذب پوست گردید آن را بشویید. البته چنانچه لزومی بر شستن پوست صورت ندارید می توانید مدت بیشتری اجازه دهید تا روی پوست باقی بماند.

آب لیمو

یک اسید طبیعی که در شفاف سازی پوست بسیار عالی عمل می کند. این خوراک به گونه ای است که بعد از استعمال بلافاصله اثر آن بر روی پوست ظاهر می شود و پوست را روشن می سازد. اگر پوست حساسی دارید از آبلیمو استفاده نکنید.

خواص لیمو برای روشن شدن پوست صورت

ماسک کشک

این ماسک نیز برای شفافیت و روشن کنندگی پوست موثر می باشد برای تهیه ماسک باید یک قاشق غذاخوری کشک را با جوی دوسر و آب گوجه فرنگی هر کدام به مقدار یک قاشق غذاخوری مخلوط نمایید و پس از اینکه پوست صورت را تمیز کردید آن را به کمک انگشتانتان روی صورت و یا گردن بمالید و پس از گذشت یک ربع تا بیست دقیقه با آب سرد شستشو دهید. در هفته ۲ تا ۳ مرتبه از این ماسک استفاده نمایید.

ماسک ماست و نشاسته

این ماسک خانگی در درمان تیرگی پوست بسیار موثر است. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چای خوری پودر نشاسته مخلوط کنید و این مخلوط را به آرامی بر روی پوست بمالید. بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می توانید پوست خود را با آب سرد بشویید.

ماسک ماست و نشاسته

میوه ها و سبزیجات

به طور کلی تغذیه برای روشن شدن پوست چهره اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال ویتامین C موجود در میوه ها و خوراکی ها مانند گوجه فرنگی، آناناس و توت فرنگی و… باعث تولید کلاژن می شود. به همین خاطر بسیار موثر در سفید شدن پوست هستند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ماسک عسل

برای تهیه این ماسک نصف قاشق چای خوری بادام را با یک قاشق مربا خوری عسل مخلوط کنید. برای بهتر عمل کردن این مخلوط ظرف حاوی مواد را بر روی کتری قرار دهید تا عسل حالت روان تری به خود بگیرد. این مخلوط را به آرامی بر روی پوست خود قرار دهید و بمالید. بعد از خشک شدن مواد، می توانید آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک عسل

ماسک آرد نخود، شیر، آبلیمو و زردچوبه

مقداری آرد نخود را با شیر و آبلیمو مخلوط کنید. آن گاه زردچوبه را به آن اضافه کنید. میزان این مواد باید به گونه ای انتخاب شود که مخلوط شما شبیه به یک ماده چسبناک شود. آن را بر روی صورت بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

ماسک خمیر بادام

این ماسک نه تنها یک ماسک عالی برای روشن شدن پوست محسوب می شود بلکه پوست را بسیار نرم و پاکسازی می کند. برای تهیه این ماسک، ۶ عدد بادام را از شب قبل در آب خیس کنید. روز بعد این ۶ عدد بادام را آسیاب یا خرد کنید تا به شکل خمیر در آید. مقدار کمی شیر به آن اضافه کنید. ماسک رادر طول شب بر روی پوست صورتتان و گردنتان بمالید. توجه داشته باشید مقدار شیر نباید بیش از اندازه ای باشد که حالت خمیری بادام را از بین ببرد. صبح روز بعد پوست خود را با آب سرد بشویید. این کار را در چند هفته اول هر روز و بعد از آن هفته ای دوبار تکرار کنید.

ماسک خمیر بادام

ماسک سیب زمینی

سیب زمینی نیز از جمله خوراکی هایی است که برای روشن شدن پوست چهره بسیار کاربردی است. یک سیب زمینی را برش دهید و آن را هر روز بر روی پوست خود بمالید. این عمل پوست شما را بسیار شفاف و روشن می کند. البته رنده کردن سیب زمینی بهتر عمل می کند. سیب زمینی را به شکل پوره در آورید. آن را  بر روی پوست قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ نیز ضمن اینکه ماسکی جهت روشن شدن پوست محسوب می شود، در از بین بردن جوش های صورتتان نیز موثر است. یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب به هم بزنید تا شبیه به کف شود. این مایع سفید رنگ را بر روی پوست خود بمالید. ۱۵ الی ۲۰ دقیقه استراحت کنید و آن گاه آن را با آب ولرم بشویید. در آخر نیز کمی آب خنک روی صورتتان بریزید. با تکرار این عمل خواهید دید که بعد از چند روز پوست صورتتان روشن خواهد شد.

ماسک سفیده تخم مرغ

لیزر درمانی

از جمله روش های روشن شدن پوست صورت استفاده از لیزر درمانی است. بعد از لیزر معمولا احساس خارش و سوختگی به وجود می آید و پوست ملتهب می شود. البته این التهاب با کمک پمادهای التهاب پوست برطرف می شود. در عمل لیزر نیز لایه سطحی پوست برداشته می شود و زمینه برای تولید سلول های تازه فراهم می شود. تورم پوست دو تا چهار روز اول طبیعی است و بعد از چند هفته پوست به حالت اولیه خود بر می گردد.

میکرو درم ابریژن

در مطب متخصصان پوست و مو جهت روشن شدن پوست صورت دستگاهی به نام میکرودرم ابریژن وجود دارد. پزشک با کمک این دستگاه یک لایه سطحی از پوست را می تراشد. در نتیجه این عمل لایه های زیرین پوست برای ساخت کلاژن تحریک می شوند و در نهایت سلول های روشن و جوان بر روی پوست متولد خواهند شد. ضمن اینکه این روش برای درمان جوش های سطحی بسیار موثر است.

میکرودرم ایبروژن

ماسک زردچوبه

در این ماسک باید یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با آب خیار یا آبلیمو به میزان یک قاشق غذاخوری مخلوط نمایید و روی پوست تمیز قرار دهید و بعد از یک ربع تا بیست دقیقه، صورت را با آب سرد شستشو دهید. از این ماسک می توانید روزانه یک بار استفاده نمایید.

ماسک نعناع

نوع دیگر ماسک برای روش شدن پوست صورت ماسک نعناع می باشد که در آن باید برگ نعناع را به اندازه یک مشت را خرد نمایید و زمانی که حالتی نسبتا خمیری پیدا کرد را با مقداری آب ترکیب کنید و بعد از تمیز کردن صورت ماسک آماده شده را روی صورت بمالید. این کار را می توانید با انگشتان خود انجام دهید تا حدود ۲۰ دقیقه بروی پوست باقی بماند و کاملا خشک شود. در هفته کی دوبار می توانید این ماسک را مورد استفاده قرار دهید.

ماسک روشن کننده پوست صورت

امیدواریم انواع ماسک و روش های ارائه شده برای روشن شدن پوست صورت در این بخش مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و با این دستورالعمل ها بتوانید به پوستی زیبا و شفاف دست یابید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *