دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فن بیان در فروشندگی و تاثیر آن بر افزایش مشتری

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

در دنیای رقابتی امروزه برای ماندن در صحنه ی تجارت و کسب و کار فروشندگان با استفاده از راهکارهای فن بیان در فروشندگی موجب تشویق و جذب بیشتر مشتریان خواهند شد.

قدرت بیان در فروشندگی می تواند یک راز مهم برای موفقیت شما باشد. شاید بیشتر افراد این تصور را دارند که فروشندگی کار راحتی است و نیاز به مهارتی خاص ندارد اما برعکس این تصور، در فروشندگی فرد باید قدرت بیان خوبی داشته باشد که این خود یک مهارت و استعداد خاص را می طلبد در ادامه ی این مقاله تکنیک های کاربردی قدرت بیان را در فروشندگی بیان خواهیم کرد.

فن بیان در فروشندگی

بعضی افراد فن بیان در فروشندگی را با چرب زبانی همتراز می دانند در حالیکه چرب زبانی یک رفتار ظاهری و بدون اطلاعات است و قدرت بیان، یک مهارت اطلاعاتی در این زمینه می باشد. و قدرت بیان در زمینه فروشندگی اصول خاص خود را دارد.

اصول اساسی فن بیان در فروشندگی:

۱- در زمینه ی تجاری مورد نظر اطلاعات کافی و مفید داشته باشید.

۲- در مورد مکانی که در آن کسب و کار دارید اطلاعات کافی داشته باشید.

۳-در مورد محصولی و کالایی که ارائه می دهید اطلاعات لازم را کسب کنید.

۴- دید صحیح و مثبت نسبت به فروشندگی داشته باشید.

  •  آرون گروپس

۵- در زمینه فروشندگی و کسب و کار اطلاعات کافی کسب کنید.

۶- فن بیان و بالا بردن سطح ارتباطات اجتماعی قوی را یاید بگیرید.

اصول اساسی فروشندگی

تکنیک های فن بیان در فروشندگی:

شاید در این زمینه بعضی افراد به خود تلقین کنند که نمی توانند فن بیان خوبی داشته باشند و توانایی و مهارت انجام این کار را ندارند ابتدا باید این تلقینات منفی را از خود دور کنید سپس با استفاده از تمرین و تکنیک های بیان شده به مهارت فن بیان دست یابید.

مشتری مداری در فروشندگی

تکنیک گوش دادن به مشتری:

اگر فرد باهوشی باشید با گوش دادن و توجه بیشتر به  مشتری می توانید متوجه منظور و درخواست او شوید برای این کار می توانید از او سوال بپرسید تا به درستی مشتری را راهنمایی کنید و این موضوع می تواند یک هنر برای فروشنده محسوب شود.

تکنیک مهارت برقرای ارتباط:

این دارای چند مرحله است که به تقویت ارتباطات مؤثر شما کمک خواهد کرد.

مرحله ۱:

سعی در نگاه اول شخصیت مشتری و سلیقه ی او را بشناسید این کار در برقراری ارتباط درست با مشتری به شما کمک خواهد کرد. و با داشتن ارتباطات قوی مشتری را به سمت خود جذب کنید.

فن بیان و جذب مشتری

مرحله۲:

در مرحله ی دوم برای برقراری یک ارتباط درست با مشتری باید از جملات تأثیرگزار استفاده نمایید. سعی کنید به نحوی با مشتری برخورد کنید که واکنش های خوب و مثبتی از سمت او دریافت نمایید. با پرسیدن سوالات مهم مشتری را به صحبت های خود جذب کنید.

مرحله۳:

 یکی از تکنیک های داشتن قدرت بیان در فروشندگی این است که سوالاتی از مشتریان می پرسید که سوالاتی دقیق و با اهمیت باشند و از پرسیدن سوال های بیهوده دوری کنید این کار بیشتر موجب آزار و عدم تمرکز مشتری خواهد شد.

نحوه برخورد صحیح در فروشندگی

مرحله۴:

در مرحله ی چهارم باید نسبت به محصول خود اطلاعات کافی داشته باشید و مطمئن باشید این اطلاعات مفید و به روز هستند. اطلاعات به روز و دقیق درباره محصول نیاز و تقاضای مشتری را به خوبی برطرف می کند.

مرحله۵:

در این مرحله با توجه به ویژگی ها و سلیقه ی مشتری به او در انتخاب یک جنس و یا محصول مورد نظر و با کیفیت کمک کنید در این مرحله صداقت و صمیمیت شما می تواند بسیار تأثیرگزار باشد. برای این کار از مزایا و معایب محصول بیشتر به مشتری توضیح دهید.

مرحله۶:

در این مرحله به بررسی نظرات مشتری درباره حرف های ارائه شده توجه کنید و انتقادات مشتری را بپذیرید و به آن نشان دهید که این انتقادات برای شما مهم و تأثیرگزار است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *