دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه بهترین ماسک چای سبز برای زیبایی پوست صورت

  • نرگس کوهستانیان
  • ۲ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

چای سبز علاوه بر خواص و فواید بی شمار برای بدن می تواند برای موارد دیگر هم استفاده شود. شاید بسیاری از شما نمی دانید از پودر این گیاه جهت شادابی و جوان سازی پوست استفاده کرد. ماسک چای سبز یکی از بهترین ماسک های صورت می باشد.

استفاده از ماسکهای طبیعی و خانگی یکی از موثرترین روش ها برای رفع مشکلات پوستی و همچنین زیبایی بخشیدن به پوست صورت است. مطمئنا شما نیز تاکنون ماسکهای گیاهی مختلفی را تجربه نموده اید، حال ما پیشنهاد می کنیم ماسکی از چای سبز را نیز امتحان نمایید و از فواید بی نظیر آن نهایت استفاده را ببرید.

ماسک چای سبز

حتما تا به حال از فواید و خواص چای سبز زیاد شنیده اید، چای سبز، مزایای فراوانی دارد و خوردن و دم کردن این گیاه برای بدن مفید است. از جمله فواید فوق العاده این گیاه دم کردنی می توان به ضد سرطان بودن، شادابی بدن، انرژی بخش بودن آن، رفع آکنه و… اشاره کرد. اما علاوه بر موارد گفته شده این گیاه درمانی می تواند نقش مثبتی در زیبایی پوست صورت داشته باشد. بدین منظور قصد داریم در این مطلب به معرفی ایده هایی برای تهیه و استفاده از ماسک این گیاه بپردازیم. این ماسک به عنوان ماسک چروک صورت و ماسک روشن کننده پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

ماسک عالی چای سبز

با استفاده از گیاه چای سبز، چندین روش برای تهیه ماسک وجود دارد. ما ساده ترین و مفیدترین روش را ارائه می دهیم.

ماسک چای سبز

یک قاشق پودر چای سبز را در ظرفی پر از آب ریخته تا سفت شود. البته می توانید چای سبز را بکوبید و خودتان آن را پودر کنید.

  •  آرون گروپس

ماسک ضد پیری چای سبز

بعد آن را با یک قلم مو به پوست صورت خود بمالید. بعد از آنکه قسمت مورد نظر صورت خود را با ماسک پوشانده اید، حداقل ۵ دقیقه صبر کنید تا خوب جذب صورت شود. سپس آن را با ولرم بشویید. این را هم بدانید ترکیب کمی عسل و مقداری ماست با چای سبز، تاثیر این ماسک طبیعی را چندین برابر می کند. همانطور که می دانید ماسک صورت با عسل خود باعث مرطوب کنندگی پوست می شود و پوست را جلا می دهد.

پوستی صاف با چای سبز

این عمل را حداقل دو الی سه بار در هفته تکرار کنید، تا زودتر نتیجه بگیرید. این ماسک برای رفع جای جوش و آکنه هم استفاده می شود. شما هم چنین می توانید این ماسک را در آخر شب بر روی جوش و آکنه ها بگذارید تا صبح روی آن بماند و  بعد آنرا به خوبی شست و شو بدهید.

ماسکی مفید برای پوست

لازم است بدانید ماسکی از چای سبز می تواند به عنوان خنک کننده صورت نیز مورد استفاده قرار گیرد، این نوع ماسکها همچنین خاصیت روشن کنندگی دارد و باعث شفافیت پوست صورت می شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *