دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۲۵ تمرین فوق العاده برای افزایش قدرت ذهن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

ذهن انسان نیز علاوه بر جسم او نیاز به نیاز مراقبت و نگهداری دارد این مراقبت ها یک سری از تمرینات به خصوصی را شامل می شوند که موجب افزایش قدرت ذهن شما خواهد شد.

سن عامل مهمی در سلامت ذهن می باشد همانطور که می دانید با بالا رفتن سن میزان بازدهی مغز و ذهن نیز کاهش می یابد برای پیشگیری از این موضوع باید علاوه بر توجه به سلامت جسم، به سلامت ذهن نیز اهمیت داده شود. تمرین های افزایش قدرت ذهن به پرورش و تقویت ذهن شما کمک می کند.

افزایش ذهن و قدرت آن

راهکارهای مفید افزایش قدرت ذهن:

در زمینه افزایش قدرت ذهن تحقیقات فراوانی صورت گرفته است و بنا بر این تحقیقات افرادی که تمرین های تقویت ذهن داشته اند کمتر از لحاظ مغزی دچار کهولت سن شده اند و همچنین در سایر افراد انجام این تمرین ها موجب تقویت و بالا بردن قوه ی ذهن شده است.

ورزش ذهن و تقویت آن

۱- به سلامت بدن خود اهمیت دهید:

برای مراقبت از ذهن نیاز به تنی سالم دارید. افرادی که غذای سالم می خورند و ورزش می کنند ضریب هوشی بالایی دارند . ورزش کردن مانع پیر شدن ذهن شما می شود. پس برای حفظ سلامت جسم و ذهن خود از عادت های نادرست دوری کنید و برنامه ای سالم برای زندگی خود داشته باشید.

۲- ذهن خود را به چالش بکشید:

برای این کار می توانید تمرین هایی را که ذهن شما را درگیر و دچار چالش خواهد کرد انجام دهید به عنوان مثال:با کشیدن نقشه ی شهرتان ذهن شما باز می شود. این کار چون نیاز به تمرکز و دقت و اطلاعات بالای شما دارد ذهن شما را درگیر می کند و به چالش می کشد.

راه های سریع افزایش ذهن

  •  آرون گروپس

۳- به انجام کارهای هنری مشغول شوید:

انجام فعالیت های موسیقی و طراحی ذهن شما را از حالت منفعل خارج خواهد کرد و این توانایی ها موجب افزایش قدرت مغز شما خواهد شد.

۴- کارهای جدید انجام دهید:

به سراغ انجام دادن کارهایی بروید که تا کنون در آن تجربه نداشته اید این تجربه های جدید شما را فعال و از آسیب های کهولت ذهن دور می کند.

۵- با دست مخالف کار کنید:

تمرین کردن با دست مخالف و انجام کارها موجب تقویت حافظه و ذهن می شود. برای انجام فعالیت های روزانه می توانید کار را انجام دهید و برای پختن غذا یا نوشتن از دست مخالف استفاده کنید این کار می تواند تمرین ذهنی مناسبی برای شما باشد.

تمرین های افزایش ذهن

۶- اجتماعی باشید:

انجام دادن فعالیت های اجتماعی و شرکت در گروه های فعالانه زنجیره ی روابط شما را بیشتر می کند و در نتیجه افراد بیشتری دور و بر شما خواهند و این امر موجب کاهش میزان ابتلا به آلزایمر و کاهش قدرت ذهن در شما می شود.

۷- ورزش یوگا و مدیتیشن انجام دهید:

ورزش هایی مثل یوگا و مدیتیشن ورزش هایی هستند که نیاز به تمرکز و آرامش دارند انجام این ورزش ها ذهن شما را تقویت می کند و موجب افزایش تمرکز ذهن می گردد.

۸-بازی های فکری انجام دهید:

انجام بازی های فکری میزان سطح هوشیاری و دقت را در شما بالا می برد و افرادی که این بازی ها را انجام می دهند دارای ضریب هوشی بالاتری نسبت به سایرین می باشند.

۹- جدول حل کردن:

حل کردن جدول همچون بازی های فکری به افزایش هوش شما کمک می کند و تمرینی مناسب برای تقویت ذهن می باشد که می توانید در مواقع تفریحی آن را انجام دهید.

افزایش قدرت ذهن

۱۰- بدون یکی از حواس کار کنید:

انجام دادن کارها بدون یکی از حواس پنج گانه ذهن شما را فعال تر می کند برای این تمرین ذهنی به عنوان مثال: چشم خود را ببندید و کارهایتان را با تمرکز بر سایر حواس انجام دهید.

۱۱-ارتباط موضوعی:

در برخورد با مسائل تیزبین و دقیق باشید و از ارتباطات میان موضوعات گوناگون غافل نشوید. در واقع با این کار شما به دنبال جست وجوی رازهای نهفته ی میان اجزای مختلف روابط هستید.

۱۲- استفاده از کامپیوتر:

برای افزایش قدرت مغز توانایی خود را در استفاده از کامپیوتر بالا ببرید و سعی کنید بیشتر به آن تسلط یابید به عنوان مثال می توانید از کیبوردی که حروف آن پاک شده است برای تایپ استفاده کنید.

راهکارهای حیرت انگیز برای تقویت مغز

۱۳-یادگیری منطق:

از کتاب های منطق و فلسفه استنفاده کنید این کتاب ها ذهن شما را درگیر مسائلی جدید و ماورائی می کنند که جنبه استدلال های منطقی را در شما بالا می برند و موجب افزایش قدرت ذهن شما می گردند.

۱۴- زیاد شدن قدرت ذهن با مصرف امگا ۳

همانطور که می دانید مصرف غذا هایی مانند دانه های روغنی، اسفناج و ماهی سبب کاهش خطر مبتلا شدن به آلزایمر و دیگر بیماری های مغزی مربوط به مغز خواهد شد زیرا، این غذا داری اسید چرب و امگا هستند که نقش مهمی در سلامت مغز ایفا می کند، هشت درصد از وزن مغز متشکل از اسید های چرب امگا ۳ است همچنین، کمبود آن سبب بروز افسردگی، اضطراب و از دست دادن حافظه خواهد شد بنابراین به منظور افزایش قدرت مغز از غذاهای سرشار از امگا ۳ به جای مواد غذایی شیرین مصرف کنید.

روش های افزایش قدرت ذهن

۱۵- زیاد شدن قدرت هوش با انجام کار دشوار

لیستی از کارهایی که کمک زیادی به بهبود زندگی تان می کند اما به دلیل اینکه انجام آن ها برایتان دشوار بوده است و از انجام دادن آن ها خودداری کرده اید  را تهیه کنید و سعی کنید هر روز یکی از همین کار ها را انجام دهید زیرا، انجام آن ها باعث ارتقا بخشیدن به شما در همه جنبه های زندگی خواهد شد.

۱۶- داشتن مطالعه منظم

تند خوانی به صورت منظم سبب افزایش قدرت مغز تان به شکل چشمگیری خواهد شد به گونه ای که خیلی راحت قادر به تجزیه و تحلیل مسائل مختلف خواهید بود و به انجام فعالیت های مختلف فکر نمایید.

راهکارهای افزایش قدرت مغز

۱۷- نوشیدن یک فنجان قهوه

از دیگر راه های تقویت مغز نوشیدن قهوه است که طبق تحقیقات انجام داده شده نوشیدن دو فنجان قهوه کمک زیادی به حفظ خاطرات و پیشگیری از بیماری آلزایمر و محافظت در مقابل بیماری پارکینسون، بیماری کبدی، سرطان کبد و دیابت نوع ۲ دارد، از این رو نوشیدن یک فنجان قهوه در اوقات فراغت بسیار مناسب است.

۱۸- افزایش قدرت مغز با ورزش

بر اساس مطالعات انجام گرفته شده آن دسته از افرادی که روزی دو بار به مدت ده دقیقه ورزش می کنند احساس بهتری از نظر فکری، جسمی و اجتماعی احساس بهتری خواهند شد زیرا، ورزش سبب افزایش اندروفین شده و منجر به بهبود مغز خواهد شد.

تکنیک شگفت انگیز برای افزایش قدرت مغز

راهکارهای مفید دیگر:

۱۹- سعی کنید چند کار را با هم انجام دهید.

۲۰ -تفکر نقادانه را در خود تقویت کنید.

۲۱-به دنبال ایده پردازی و خلاقیت های جدید باشید.

۲۲-فیلم ببینید.

۲۳-سرعت خود را در انجام کارها بالا ببرید.

۲۴-سفر کنید و تجربیات متفاوتی کسب کنید.

۲۵- برای افزایش قدرت مغز دایره واژگانی خود را گسترده تر کنید.

در صورت تمایل جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مسیر موفقیت می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *