دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی چند ماسک رفع جای جوش فوق العاده عالی

  • نرگس کوهستانیان
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

برای تهیه ماسک رفع جای جوش می توان به مواد مختلفی از جمله روغن زیتون، تخم مرغ، آب لیمو و نیز به آب خیار و گلاب اشاره کرد که با هرکدام از این موارد می توانند بطور جداگانه برای پاکسازی جای صورت مفید باشند.

بسیاری از افرادی که از جوش های صورت خود راضی نیستید، می توانند از ماسک هایی استفاده کنند که خانگی و طبیعی باشند، در اینجا ما به معرفی ماسک رفع جای جوش می پردازیم که خیلی سریع جواب می گیرید.

انواع ماسک رفع جای جوش

برای افرادی که نگران جای حوش در صورت خود هستند پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را بخوانید.

آب خیار در حذف جای جوش

آب لیمو راهی جهت رفع جوش

برای این کار نیاز به پنبه و مقداری آبلیمو نیاز دارید. برای پند دقیقه پنبه آغشته به آب لیمو را روی جوش نگه دارید، و در آخر بهتر است با آب ولرم ششته شود که باعث خشکی و سوزش جای جوش زدن نشود.

 

آبلیمو برای رفع جای جوش

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مالیدن آب لیمو روی جای جوش

ترکیب گلاب و روغن چوب صندل با روغن چوب صندل در پاک کردن جوش

یکی از خاصیت های برجسته گلاب این مایع خوش عطر رفع باکتری است. برای تهیه ماسکی طبیعی برای رفع جوش و آکنه گلاب و چوب صندل را ترکیب کرده و بهم می زنید تا خمیرمانند شوند و سپس آن را روی جای جوش قرار داده و بگذارید تا صبح بماند و بعد در صبح آن را آب خنک بشویید.

زدودن جای جوش با روغن زیتون

از جمله خواص فراوان زیتون می توان به از بین بردن جای جوش اشاره کرد. قبل ار همه چیز صورت خود را خوب شسته و سپس روغن زیتون را روی جای جوش بمالید دو ساعتی صبر کنید و بعد آن را با ولرم بشویید. چندین بار این کار را در روزهای متعددی انجام دهید تا به نتیجه برسید.

روغن زیتون در پاکسازی جوش

ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون در پاکسازی جای جوش

یکی از سریع ترین راه های رفع جای جوش ترکیب روغن زیتون و تخم مرغ است. شما می توانید از هر کدام به اندازه یک قاشق غذاخوری استفاده کنید بعد ترکیب این دو ماده،بگذارید ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند، این پروسه بهتر است ۲ ماه به صورت روز در میان انجام شود.

تخم مرغ برای رفع جای جوش

ماسک آب خیار

انواع ماسک های صورت با استفاده از خیار یک روش مراقبتی عالی از پوست می باشند که به منظور درمان آکنه، جلوگیری از چین و چروک و نیز حفظ رطوبت پوست می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

حال برای اینکه جای جوش را از  روی پوست محو کنید، لازم است آب خیار تازه را حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست تان بزنید و سپس با آب سرد صورتتان را بشویید. انجام این کار به صورت روزانه موجب بسته شدن منافذ باز خواهد شد.

ماسک رفع جای جوش

برگ کلم برای رفع جای جوش

برای استفاده از ماسک کلم نیز می توانید برگ گل کلم را به همراه برگ ترب خرد کنید و سپس بر روی صورت خود بگذارید، سپس بعد از ۳۰ دقیقه آن را بشویید.

شستن صورت در رفع جای جوش

رفع جای جوش با عسل

استفاده از عسل به منظور پاک کردن پوست و نیز رفع جای جوش بر روی پوست صورت یک ماده بسیار موثر می باشد.

حال برای این منظور می توایند یک پنبه را به عسل آغشته کنید، سپس آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی جای جوش ها بگذارید و با آب ولرم صورتتان را بشویید. انجام این کار حداقل یکبار در روز می تواند نتیجه بخش باشد.

ماسک جوانه گندم

برای تهیه این ماسک، مقداری جوانه گندم را داخل مخلوط کن بریزید، سپس آن را با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید، خمیر بدست آمده را حدود ۲۰ دقیقه روی صورت تان بگذارید و سپس بشویید.

جوانه گندم در جای جوش

رفع جای جوش با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا خواص زیادی دارد و استفاده از آن برای درمان جای زخم نیز بسیار مفید است، از این رو می توان این گیاه را برای درمان جای جوش نیز مورد استفاده قرار دهید.

انواع ماسک در رفع جای جوش

برای این منظور، دستان خود را به مقداری عصاره آلوئه ورا آغشته کنید و آن را بر روی پوست تان بمالید، انجام هر روز این کار می تواند تاثیر مثبتی در رفع جای جوش داشته باشد، ضمن اینکه می تواند از بروز مجدد جوش جلوگیری کند.

درپایان امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما خوانندگان و همراهان گرامی بخش آرایش و زیبایی و سلامت پوست سودمند بوده باشد، برای آشنایی با انواع ماسک طبیعی می توانید در اینجا کلیک کنید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *