دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

ارسال گیاهان و حشرات به ماه در سال ۲۰۱۸ توسط چین

  • زهره امامی
  • ۲۹ دی ۱۳۹۶
  • ۰

چینی‌ ها در نظر دارند اثرات گرانش ماه را بر حشرات و گیاهان بررسی کنند و به مطالعه‌ ی ویژگی‌ های زمین‌ شناسی ماه بپردازند. مأموریت Chang’e 4 در ماه ژوئن توسط راکت لانگ مارچ ۵ به سمت ماه پرتاب می‌ شود که یک مدارگرد تقویتی را به همراه خواهد داشت.

شش ماه پس از رسیدن  مدارگرد تقویتی به نقطه لاگرانژی L2 ماه-زمین آژانس فضایی چین ماه‌ نشین و ماه‌ نورد را به فضا پرتاب خواهد کرد. ماه‌ نشین یک جعبه‌ ی آلومینیمی را که در آن دانه‌ های گیاهی و حشرات زنده قرار دارند به همراه خواهد داشت تا برای بررسی در شرایط خاص ماه مورد استفاده قرار گیرند.

گرانش ماه تنها ۱۶ درصد گرانش زمین است و هنوز مشخص نیست که ارگانیسم‌ های زمینی بتوانند در ماه رشد کنند یا زنده بمانند. قرار است که ماه‌ نشین در حوضه قطب جنوب-آیتکن ماه فرود آید زیرا بسیاری از کارشناسان پیشنهاد کرده‌ اند که این مکان برای توسعه‌ ی یک پایگاه شرایط مناسبی دارد.

آزمایش چینی ها برای زندگی در ماه با شناختی که از چگونگی جوانه زدن و رشد گیاهان در ماه و همچنین چگونگی رشد و زنده ماندن حشرات در آن شرایط سخت به‌ دست می‌ آوریم، می‌ توانیم خود را برای زندگی احتمالی در ماه آماده کنیم. با این وجودآزمایش‌ ها نشان داده‌اند که گرانش ضعیف ماه می‌ تواند اثرات منفی روی بدن انسان داشته باشد و برای جلوگیری از اثرات مخرب گرانش ضعیف ماه باید تجهیزات ویژه محافظتی به تن کرد.

آزمایش چینی ها برای زندگی در ماه

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *