دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

درمان فوری سرماخوردگی را با این روش ها تجربه کنید

  • مهلا بستگان
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

سرماخوردگی از آن دسته بیماری هایی می باشد که هر فردی بنا به تجربه شخصی خود و داروهای شیمیایی و گیاهی و درمان های خانگی که می شناسد به مداوای آن می پرازد و اگر شدت بیماری افزایش یافت به پزشک مراجعه می شود. ما نیز در این مقاله از درمان فوری سرماخوردگی در خانه نوشته ایم.

سرماخوردگی بیشتر در فصل پاییز و زمستان به علت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن اتفاق می افتد. و علایم این بیماری به شدت شخص را از انجام کارهای روزانه باز می دارد. به همین علت برای درمان فوری سرماخوردگی باید اقدام نمود و هرچه زودتر از شر این بیماری طاقت فرسا رهایی یافت.

درمان فوری سرماخوردگی تنها در یک روز:

برای درمان فوری سرماخوردگی خود، با ما راهکار های موثر ذیل را امتحان نمایید تا بعد از گذشت ۲۴ ساعت بیماری شما با درمان طبیعی سرماخوردگی بهبود پیدا کند بنابراین پیشنهاد می کنیم تا گایان مطلب همراه ما باشید.

ساعت هفت صبح یک حمام کاملا گرم را تجربه کنید تا آب گرم و بخار آن مخاط بینی و احتقان و سینوزیت شما را برطرف کند.

درمان سریع سرماخوردگی در منزل

در ساعت هشت صبح شما باید یک صبحانه سالم و مقوی برای بازیابی قوای خود، نوش جان کنید که توصیه ما به شما یک لیوان آب پرتقال طبیعی به همراه مقداری انگور و جو دوسر می باشد.

در ده صبح به مدت پنج تا هشت دقیقه یک استنشاق بخور انجام دهید تا با باز شدن راه های تنفسی از سردرد هم خلاصی یابید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روش درمان فوری سرماخوردگی

در ظهر هنگام یک دست لباس کاملا مناسب بپوشید و برای بهبود خلق و خو و تحریک سیستم ایمنی بدن، مسافت کوتاهی را به پیاده روی بپردازید.

در ساعت سیزده یا به وقت ناهار از مرغ بخار پز شده به همراه سالاد و یا سبزیجات تازه استفاده نمایید تا پروتئین و ریز مغذی های لازم برای بدن شما در این دوران محیا گردد.

درمان سرماخوردی فقط در یک روز

ساعت پانزده، وقت مناسبی برای نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی و یا یک لیوان آب پرتقال تازه که منبع ویتامین ث می باشد، است.

در ساعت هجده عصر که به عنوان زمان شام در نظر گرفته می شود شما باید با استفاده از سیر، فلفل و یا زنجبیل یک غذای تند برای خود تدارک ببینید تا هم از خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی این مواد بهره مند شوید و هم با افزایش دمای بدن به روند بهبود بیماری کمک کنید.

درمان فوری سرماخوردگی در منزل

در ساعت بیست شب برای به دست آوردن و حفظ آرامش خود و همچنین رفع دردهای عضلانی یک حمام آب گرم با استفاده از اکالیپتوس انجام دهید. برای این کار چند قطره از اسانس اکالیپتوس را در وان حمام بریزید و تاثیر مثبت آن را مشاهده کنید.

ساعت بیست و دو شب شما باید به رختخواب بروید. زیرا خواب به موقع و سروقت هم نیروی از دست رفته بدن را تامین می کند و هم در بهبود بیماری بسیار موثر است.

درمان فوری سرماخوردگی در 24 ساعت

در درمان فوری سرماخوردگی تا می توانید آب بنوشید، زیرا در این دوران مصرف مایعات بسیار اهمیت دارد اما از خوردن قهوه پرهیز کنید چون نه تنها آب بدن را تامین نمی کند بلکه به تحلیل آن می انجامد. درمان های خانگی و گیاهی سرماخوردگی نیز مانند استفاده از دم کرده آویشن، مصرف سیر و شربت پیاز، بخور با عصاره اسطوخودوس و آب نمک غرغره کردن راه حل های مناسبی برای این امر می باشد.

درمان خانگی سرماخوردگی

سرماخوردگی را می توانید با روش های طبیعی و خانگی مختلفی درمان کنید که در ادامه مطلب شما عزیزان را با چند راهکار مفید و موثر آشنا خواهیم کرد تا از شر سرما خوردگی خلاص شوید.

سیر :

استفاده از سیر به منظور درمان سرماخوردگی گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است، یک قاشق سیر خرد شده را با دو قاشق چای خوری آب لیمو، یک قاشق چای خوری عسل و نصف قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز ترکیب کرده سپس مخلوط به دست آمده را هر روز تا زمان بهبودی کامل استفاده کنید و یا می توانید به یک فنجان آب جوش چهار تا پنج قاشق سیر خرد شده بیفزایید سپس یک قاشق عسل خام به آن اضافه کرده و روزی دو تا سه بار آن را مصرف کنید.

درمان سرماخوردگی با راهکار های طبیعی

عسل :

از دیگر راهکار های بسیار مفید و موثر جهت بهبود سرماخوردگی استفاده از عسل می باشد می توانید، دو قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری آب لیمو ترکیب کرده سپس آن  را هر دو ساعت یک بار مصرف کنید و یا می توانید یک قاشق غذا خوری عسل استفاده کنید.

استراحت :

در زمان سرماخوردگی حتما هشت ساعت خواب داشته باشید و از انجام فعالیت های سنگین به خصوص فعالیت های بدنی پرهیز کنید همچنین، استرس را از خود دور کرده تا آرامش بیشتری دریافت کنید.

درمان خانگی سرماخوردگی

زنجبیل :

به منظور درمان سرماخوردگی می توانید از زنجبیل کمک بگیرید این گیاه شگفت انگیز به دلیل داشتن خاصیت ضد ویروسی و ضد التهابی برای رهایی از شر سرماخوردگی بسیار مفید است، می توانید به دو فنجان آب جوش یک قاشق غذا خوری زنجبیل خرد شده بیفزایید و بعد از زمان پنج دقیقه زنجبیل را خارج کرده سپس به منظور طعم دهی بهتر به آن کمی عسل و آب لیمو بیفزایید و بنوشید.

روش های درمان فوری سرماخوردگی

اگر سرماخوردگی شما شدید بود حتما برای درمان سرماخوردگی نزد پزشک بروید و سرخود از داروهای شیمیایی استفاده نکنید، به منظور آشنایی بیشتر با سرماخوردگی بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *