دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

درمان گیاهی شقاق با روش های خانگی موثر

  • مهلا بستگان
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹
  • ۰

نام علمی شقاق معقد فیشر است که در ناحیه معقد شکافی درناک به علت سفتی مدفوع ایجاد می شود. اسهال شدید نیز این اتفاق را می تواند منجر شود. شقاق معقد باعث اسپاسم عضله داخلی در ناحیه معقد می شود و بسیار دردناک است. اما با استفاده از درمان گیاهی شقاق می توان آن را درمان کرد.

چنانچه شما به این عارضه دچار شده اید می توانید با استفاده از روش های خانگی و بی ضرر برای برطرف کردن بیماری شقاق که دیگر نیاز به عمل جراحی ندارد استفاده نمایید، در ادامه مطلب شما را با درمان گیاهی شقاق آشنا خواهم کرد، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با درمان گیاهی شقاق:

قبل از شروع به درمان شقاق باید مد نظر داشته باشید که ابتدا باید به درمان یبوست و یا اسهال شدید پرداخت و بعد راه های درمانی زیر را در منزل به کار بست:

  • قبل از اینکه دفع مدفوع داشته باشید دهانه معقد خود را با روغن برگ مورد چرب کنید تا بر اثر شستشو زخم معقد دچار کشش و پارگی نشود.
  • بعد از دفع مدفوع دهانه مقد را با صابون مخصوص شستشو و یا صابون بچه خوب شستشو دهید و خوب کف مالی نمایید و با آب گرم آبکشی و بعد با دستمال خوب خشک کنید.
  • بعد از خشک نمودن خود داخل و عقد و دهانه آن را همچنین شکاف ایجاد شده بر اثر زخم را با پماد رکتول که عصاره روغن مورد است در هر بار اجابت مزاج چرب کنید.

درمان های گیاهی و خانگی شقاق

  • قبل از میل نمودن هر وعده غذایی نصف استکان عرق بومادران را با عرق آلوئه ورا مخلوط نمایید و بنوشید.
  • از داروهای مسهل استفاده نکنید و از درمان های گیاهی زیر برای افزایش حجم مدفوع مصرف کنید: بعد از ناهار و شام دو قاشق سوپ خوری اسفرزه را در یک لیوان آب شیرین شده ریخته و بعد از اینکه لعاب داد آن را بنوشید و حتما بعد میل کردن آن یک لیوان پر آب بخورید. بعد از صرف غذا یک قاشق سبوس را با یک قاشق جوانه گندم ترکیب کنید و در یک کاسه ماست بریزید و بخورید و حتما بعد آن یک لیوان پر آب بخورید.
  • تا می توانید از سبزیجات، هندوانه، گلابی و پرتقال استفاده نمایید.

باید ها و نباید های درمان گیاهی شقاق

  • از مصرف سیب، موز و کیوی بپرهیزید.
  • غذا را تا می توانید بجوید و بعد ببلعید.
  • در شستشوی دهانه معقد از آب ولرم استفاده کنید و از آب سرد دوری نمایید.

راه های درمان گیاهی شقاق

  • می توانید در درمان شقاق از ماساژ معقد با عسل هم بهره برید.
  • از مخلوط سرکه سیب با توت کال هم می توانید در درمان گیاهی شقاق استفاده کنید.
  • دو بار در روز بعد از مدفوع کردن از پماد نیتروگلیسیرین مصرف کنید و به دهانه معقد و شکاف بمالید.وش های درمان گیاهی شقاق

درمان شقاق مقعدی با روش های طبیعی

شقاق را می توانید با روش های طبیعی و خانگی درمان کنید، در ادامه مطلب چندی دیگر از راهکارهای مفید و موثر به منظور رهایی از شر شقاق به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

  •  آرون گروپس

روغن زیتون :

استفاده از روغن زیتون به منظور برطرف کردن شقاق گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است، به میزان مساوی عسل، روغن زیتون و موم را با هم مخلوط کرده سپس ترکیب به دست آمده را داخل مایکروویو گذاشته تا کمی گرم شود و موم داخل آن کاملاً آب شود حالا ترکیب را بعد از سرد شدن بر روی ناحیه مورد نظر بمالید، جهت رسیدن به نتیجه دلخواه روزی چند بار از این روش کمک بگیرید.

درمان شقاق با روش های طبیعی

روغن نارگیل :

می توانید به منظور درمان شقاق از روغن نارگیل استفاده کنید از این رو، روزی دو تا سه بار اطراف ماهیچه های مقعد را با این روغن بمالید و در صورت مزمن بودن فیشر مقعدی از این روش روزی چند بار استفاده کنید اما اگر مشکل یبوست و یا دیگر مشکلات گوارشی دارید این روغن را در برنامه غذایی تان بگنجانید.

سرکه سیب :

جهت بهبود شقاق مقعدی می توانید از سرکه سیب کمک بگیرید بنابراین، به یک لیوان آب یک تا دو قاشق غذا خوری سرکه سیب خالص و تصفیه نشده بیفزایید سپس کمی عسل به آن افزوده و روزی دو با آن را بنوشید.

روش های درمان گیاهی شقاق

بذر کتان :

از دیگر راهکارهای گیاهی و مفید جهت درمان شقاق استفاده از بذر کتان است، می توانید به یک لیوان آب یک قاشق غذا خوری پودر بذر کتان بیفزایید سپس محلول به دست آمده را روزی یک بار پیش از خوابیدن میل کنید، استفاده از این روش کمک شگفت انگیزی به منظم شدن فعالیت های روده خواهد کرد.

آلوئه ورا :

ژل آلوئه ورا کمک شگفت انگیزی به درمان شقاق می کند، یک برگه آلوئه ورا را برش داده سپس با کمک قاشق ژل آن را تراشیده و بر روی ناحیه مورد نظر مقداری از این ژل را بمالید تا شاهد برطرف شدن شقاق شوید.

درمان خانگی شقاق مقعدی

درمان های خانگی شقاق معقد در طب سنتی را جهت بهبود و برطرف شدن کامل این معضل به کار گیرید و برای آرام شدن درد می توانید از حوله یا کیسه آب گرم استفاده نمایید و بر روی آن بنشینید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *