دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اطلاعاتی درباره دوربین گلکسی اس 9

  • زهره امامی
  • ۲۶ دی ۱۳۹۶
  • ۰

بر اساس شایعات پیشین که گفته شده بود گوشی‌ های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس نظیر گوشی اکسپریا XZ premium قرار است از قابلیت فیلم‌ برداری با ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه بهره ببرند. در ادامه این مقاله بیشتر برایتان خواهیم گفت با ما همراه باشید.

تصاویر موسوم به جعبه‌ ی این محصول که برای شرکت سامسونگ است از قابلیت Super Slow-mo نام برده است. دیافراگم دوربین اصلی گلکسی اس ۹ قادر خواهد بود بنابر موقعیت از f/1.5 تا f/2.4 تغییر کند. زیرا شاتر دوربین برای ضبط ویدئو با نرخ فریم بالا نیاز دارد با سرعت بسیار بالا عمل کند که این موضوع سبب دریافت نور کمتر توسط سنسور می‌شود. این قابلیت فیلم‌ برداری حرکت آهسته در محیط‌ های تاریک‌ تر را آسان‌ می‌ کند.

بهبود عکاسی در نور کم، عکس‌ های شارپ‌ تر در نور روز

با دیافراگم متغیر سامسونگ گلکسی اس ۹ قادر خواهد بود بسته به شرایط بین f/1.5 و f/2.4 تغییر کند که حداقل از لحاظ تئوری سبب ارائه‌ ی نتایجی بهتر در نور کم و عکس‌ های شارپ‌ تر در موقعیت‌ های نوری بهتر خواهد شد.

گوشی های سامسونگ نسل ن

در تصویر فوق عکس گرفته‌ شده توسط W2018 در f/1.5 و نوت  8 را مشاهده می کنید. در گوشی تاشوی ۳۰۰۰ دلاری W2018 هنگام عکس‌‌برداری با f/1.5 تصاویر بی‌ روح می‌ شوند که کاملا طبیعی است. با این حال این گوشی می‌ تواند بسته به نور محیط بین دیافراگم‌ های مختلف انتخاب کند علاوه بر آن زمانی که دیافراگم را تا آخرین حد خود در شب باز می‌ کنید وضوح تصاویر از طریق بهبود‌ نرم‌ افزاری بهتر خواهد شد.

عمق میدان وسیع (‌یا بوکه‌ی بهتر)

گوشی های سامسونگ نسل ن

عکس گرفته‌ شده در f/2.0 توسط دوربین مینولتا X-700 با لنز روسی Helios 44-3

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

هنگام عکاسی با این گوشی از فاصله‌ ی نزدیک عمق میدان وسیع‌ تری خواهید داشت. سامسونگ همچنین می‌ تواند با به‌ کارگیری نرم‌افزار تأثیر پرتره‌ های هنری که در آن سوژه به طرز باورنکردنی از پس زمینه‌ ی عکس جدا و کاملا در عکس برجسته ‌می‌ شود را بیشتر کند. احتمالا سنسور گوشی جدید سامسونگ ۱۲ مگاپیکسلی Dual Pixel ISOCELL Fast 2L9 است. دو تصویر زیر نمونه عکس های گرفته شده با با گوشی سامسونگ w2018 می باشند که از قابلیت دیافراگم متغیر بهره می برد.

گوشی های سامسونگ نسل ن

عکس در f/1.5 گرفته شده است

گوشی های سامسونگ نسل ن

عکس در f/2.4 گرفته شده است

بر اساس شایعات دوربین گوشی گلکسی اس ۹ پلاس نیز به دیافراگم وسیع f/1.4 مجهز است. حتی گفته شده سامسونگ از دوربین دوگانه در این محصول استفاده خواهد کرد. سامسونگ قرار است دو گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را در جریان مراسم MWC 2018 در بارسلونا رونمایی کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *