دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

عشق یک طرفه و آنچه باید انجام دهیم!

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

افرادی که وارد یک رابطه و عشق یک طرفه می شوند نمی توانند احساسات خود را مدیریت کنند و به این رابطه خاتمه دهند. در اینگونه روابط فرد نباید به زودی نا امید شد و باید تمام تلاش خود را برای حفظ رابطه به کار گیرید.

در علاقه یک طرفه برای درگیر کردن طرف مقابل در این رابطه و علاقه نباید کم بیاورید، برای این علاقه بجنگید و تلاش کنید. راه های ممکن را امتحان کنید و در نهایت تصمیم به قطع ارتباط یا ادامه ی آن بگیرید. در رابطه هایی که ابراز احساسات یک طرفه است فرد علاقه واقعی خود را نسبت به طرف مقابل نشان می دهد اما چون واکنشی از جانب او دریافت نمی کند وارد یک رابطه و احساس یک طرفه می شود.

داشتن یک رابطه عاشقانه

نکاتی برای حفظ عشق یک طرفه:

شاید تصور عموم افراد درباره عشق یک طرفه این باشد که این احساسات و عواطف در یکی از طرفین وجود دارد و به همین خاطر ادامه این رابطه نه تنها بی فایده است بلکه باعث وارد شدن آسیب های روانی بیشتری به فرد می گردد، این موضوع در مواردی صدق می کند اما باید به خاطر داشت که برای نگه داشتن و حفظ این علاقه و همچنین تقویت عشق، فرد باید تمام تلاش خود را انجام دهد و از سوی دیگر نمی توان گفت که این کار کاملا بی فایده و غیر ممکن است.

برای حفظ یک رابطه ی یک طرفه و تحکیم روابط عاطفی باید صبور باشید و طرف مقابل را به خوبی بشناسید. احساسات و عواطف خود را به طریق های مختلف و غیر مستقیم به او نشان دهید.

راه های بدست آوردن عشق

موقعیت هایی برای خندیدن فراهم کنید:

موقعیت های شاد و مفرح ایجاد کنید و به فعالیت های تفریح با نامزدتان بپردازید برای این کار شوق خود را نشان دهید تا او را نیز به وجد آورید. از علایق و کارهایی که او را خوشحال می کند بپرسید مثلاٌ اگر دوست دارد مسابقه فوتبالی مشاهده کند یا به یک مکان تفریحی برود او را همراهی کنید. سعی کنید فاصله را کم کنید و از او دور نشوید این امر موجب کمرنگ تر شدن علاقه می شود. به دنبال وجه اشتراکات خود باشید و آن ها را بزرگ تر کنید و به آن بها دهید. اگر علایق شما و نامزدتان جدای از یکدیگر باشد، درک شما از یکدیگر سخت تر می شود.

عشق یک طرفه

  •  آرون گروپس

ارزش خود را فراموش نکنید:

در این رابطه خودتان را ضعیف نشان ندهید و برای حفظ یک علاقه یک طرفه با وجود همه ی تلاش ها خودتان را فدا نکنید. شاید بسیاری از افراد فکر کنند با کم کردن توقعات عاطفی خود از طرف مقابل و ابراز احساسات بیش از حد نسبت به او موجب تحکیم و پایداری این رابطه می شوند در صورتی که با فراموش کردن ارزش های خودتان طرف مقابل نیز شما و ارزشتان را از یاد خواهد برد. در این رابطه تمام مشکلات را به دوش نکشید این کار آزادی و شخصیت شما را می گیرد و برای داشتن یک رابطه ی دو طرفه این تعاملات نیاز است. توقعات و انتظارات خود را از یاد نبرید فراموش نکنید که شما می خواهید یک رابطه ی دو طرفه ایجاد کنید پس باید به توقعات شما نیز پاسخ داده شود. سعی کنید شرایط و موقعیت نامزدتان را درک کنید اما بیش از حد به بهانه های او میدان ندهید.

راه های جذب طرف مقابل

کمی وارد حریم شخصی او شوید:

اطرافیان نامزدتان را بشناسید، دوستان و آشنایانی که با او در ارتباط هستند، با این ارتباطات خودتان را به زندگی او بیشتر نزدیک می کنید و صمیمیت بیشتری ایجاد می کنید. زمانی که شما با اطرافیان نامزدتان ارتباط دارید جزئی از زندگی او خواهید بود و این امر موجب کم رنگ تر شدن علاقه یک طرفه در زندگی شما می شود.

سعی کنید بیشتر وارد دنیای او شوید و نسبت به او کنجکاو باشید. احساساتش را به خوبی درک کنید. اگر در این میان امکان مراجعه به مشاور را داشتید این امر نیز می تواند به شما بسیار کمک کند و باعث به وجود آمدن عشق واقعی در زندگی تان شود.

چگونه فردی را عاشق خود کنیم؟

تغییرات جدید ایجاد کنید:

همانطور که شما برای او وقت می گذارید از او نیز این توقع را داشته باشید. در زندگی و رابطه ی خود تغییراتی که موجب خوشحالی نامزدتان می شود ایجاد کنید این کار می تواند به تغییر عشق یک طرفه در رابطه ی شما کمک کند و به یاد داشته باشید که یکنواختی در زندگی برای هیچکس جالب نیست، پس از آن بپرهیزید و با ایده های جدید تغییرات اساسی در روابط تان ایجاد نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *