دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

کاردستی پرچم ایران با ایده های متفاوت برای کودکان

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰
  • ۰

کاردستی پرچم ایران یکی از کاردستی های جالب است که با صرف زمان اندکی می توان آن را تهیه کرد. چون این کاردستی مواد اولیه و مراحل سختی برای تهیه ندارد، ما ساخت آن را به کودکان پیشنهاد می کنیم.

پرچم هر کشوری نمادی از اقتدار و ملیت محسوب می شود. اگر چه ایده های متفاوتی برای کاردستی کلاس اول وجود دارد اما کاردستی پرچم ایران جایگاه ویژه ای برای دانش آموزان این سرزمین دارد. این نوع کاردستی را بسته به این که از چه جنسی ساخته می شود، می توان در انواع کاردستی های کاغذی، کاردستی های چوبی دسته بندی کرد.

ایده های جالب کاردستی پرچم ایران

بهتر است کودکان در همان سال های ابتدایی زندگی با پرچم و نماد آن آشنا شوند. یکی از این راه های آشنایی امتحان کردن ایده های جالب کاردستی پرچم است.

بج سینه پرچم

تصویر پرچم ایران را بر روی مقوا ترسیم کنید. آن گاه دو قسمت سبز و قرمز آن را رنگ آمیزی کنید. همچنین دو قسمت رنگی آن را می توانید با پنبه های رنگ شده قرمز و سبز پر کنید.

کاردستی پرچم با رنگ امیزی          کاردست پرچم با رنگ آمیزی

این پرچم سه رنگ را با پارچه های قرمز، سفید و سبز بسازید.

  •  آرون گروپس

کاردستی پرچم با تکه های پارچه

گذشته از همه این ها ایده های جالبی نیز با الهام گرفتن از پرچم و رنگ آن طراحی می شود. به عنوان مثال بافتنی های زیبایی با طرح ملیتی پرچم ایران بافته می شود.

بافت زیبا با طرح پرچم ایرانکماکان این طرح ها به خاطر تنوع رنگی، جذاب و مورد توجه هستند. زیورآلاتی جالبی نیز با همین طرح پرچمی تهیه می شوند. دستبندهایی که با مهره های سفید، سبز و قرمز ساخته می شوند.

سنجاق سینه زیبایی که با سه رنگ مهره طرح پرچم تهیه شده است.

ساخت سنجاق سینه با طرح پرچم

این نوع کاردستی ها هم از جهت زیبایی و هم از این جهت که پرچم و ملیت کشور را یادآور می شود، حائز اهمیت است.

کاردستی جالب با طرح پرچم ایرانبیشتر ابتکارهایی که برای پرچم انجام می شود، مربوط به جشن ۲۲ بهمن و کاردستی دهه فجر است.

ساخت کاردستی با طرح پرچم

در این مراسم گل های زیبایی با این سه رنگ پرچم دوربری می شوند.

کاردستی برجسنه با طرح پرچم ایرانیکی از الگوهای گل که بیشتر مورد توجه است، گل لاله است.

کاردستی گل با طرح پرچم

برای طراحی چنین گل هایی بهتر است از کاغذ رنگی استفاده شود.

ساخت کاردستی با طرح پرچم ایران

ساخت و تهیه یک پرچم زیبا برای چنین مراسمی از جمله کارهایی است که جشن انقلاب را مزین تر می کند.

کاردستی پرچم ایران

اگر قرار باشد شما این کاردستی پرچم را با خود به همراه داشته باشید، از چوب های ظریفی به عنوان دسته پرچم استفاده کنید.

ساخت پرچم ایران با پارچه

 گذشته از انواع کاردستی که با مضمون پرچم طراحی می شوند، اشکال تزیینی زیبایی وجود دارند که با طرح پرچم ارائه می شوند.

کاردستی زیبای پرچم ایران به شکل برجسته

به خصوص می توانید در مراسم های ملی طرح های زیبایی از پرچم ایران را مانند کیک های طرح پرچم، تزیین میوه به سبک پرچم و …. مشاهده بفرمایید.

نمایشگاه کاردستی پرچم ایران

خلاقیت جدید ساخت پرچم برای روز دانش آموز

پرچم هر کشور, هویت آن کشور محسوب می شود، پرچم ایران دارای سه رنگ سبز و سفید و قرمز بوده و دارای نشان الله در وسط آن می باشد، حال هر یک از رنگ های پرچم کشور عزیزمان ایران نماد و نشانه خاصی دارد؛ سبز نشانه آبادانی و سرسبزی کشور بوده، سفید به معنای صلح و آرامش برای مردم و رنگ قرمز نیز به نشانه خون شهیدان است. از آنجا که در جشن های ۲۲ بهمن و روز دانش آموز ساخت کاردستیهای زیبایی همچون پرچم رواج زیادی پیدا می کند، بنابراین در ادامه تصاویر جدیدتری از انواع خلاقیت ساخت پرچم ایران برای بچه ها قرار داده ایم که می توانید ببینید و الگوی ساختن آنها را بدست آورید.

خلاقیتی جالب از ساخت پرچم ایران

همانطور که در تصاویر بالا ملاحظه کردید؛ ایده های جذاب و متنوع زیادی برای ساختن کاردستیهای پرچم ایران وجود دارد، استفاده از کاغذ رنگی یکی از پرکاربردترین وسایل برای ساخت پرچم می باشد، البته ایده های جذاب و متنوع زیادی برای ساخت پرچم ایران با وسایل دور ریختنی و ساده وجود دارد، حال در اینجا می توانید نمونه های دیگری از خلاقیت ساخت پرچم برای کودکان را ملاحظه نمایید و با الهام از آنها, کاردستیهای زیبایی در منزل بسازید.

تصاویر خلاقیت ساخت پرچم ایران خلاقیتی زیبا از ساخت پرچم ایران انواع خلاقیت ساخت پرچم ایران خلاقیتی از ساخت پرچم ایران خلاقیت ساخت پرچم ایران زیبا کاردستی پرچم ایران با کاغذ خلاقیت جذاب ساخت پرچم ایران کاردستیهای پرچم ایران جدیدترین کاردستی پرچم ایران خلاقیت جالب ساخت پرچم ایران خلاقیت ساختن پرچم ایران خلاقیت زیبای ساخت پرچم ایران خلاقیت ساخت پرچم ایران انواع کاردستی پرچم ایران

امیدواریم ایده های لازم برای ساخت کاردستی پرچم ایران را دریافت کرده باشید و در مراسم جشن پیروزی انقلاب این ایده ها را به کار ببرید و از آن لذت ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *