دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی چند ماسک دارچین که شما را زیباتر و جذاب تر می کنند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

ماسک دارچین یکی از ماسک های مناسب برای پاکسازی و جوانسازی پوست است این ماسک برای درمان جوش های صورت و آکنه استفاده می شود این نوع ماسک با روش های متفاوتی تهیه می شود.

آکنه و جوش های زیر پوستی به علت وجود چربی پوست و باکتری های موجود روی پوست ایجاد می شوند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای درمان جوش های صورت از روش های طبیعی استفاده کنند. یکی از روش های طبیعی و مؤثر برای درمان جوش و آکنه استفاده از ماسک های دارچین است.

ماسک دارچین و عسل

خواص دارچین بی شمار است و علاوه بر مصرف خوراکی، کاربردهای دیگری نیز دارد، برای نمونه می توان به ماسکهای صورت تهیه شده از دارچین اشاره نمود که می تواند نقش مثبتی در زیبایی و سلامت پوست صورت داشته باشد.

انواع ماسکهای دارچین:

ماسکهای دارچین را می توانید با ترکیبات مختلفی استفاده کنید. ترکیب دارچین، عسل و آبلیمو موجب داشتن پوستی فوق العاده صاف و بدون جوش و لک برای شما می شود. استفاده از این نوع ماسکها به دلیل خاصیت آنتی باکتریال که دارند موجب رفع آکنه، پاکسازی منافذ پوست و رفع جای جوش می شوند.

استفاده از ترکیب دارچین، آبلیمو و فواید آن:

پوست هایی که جوش های سر سیاه دارند به دلیل وجود چربی که روی پوست وجود دارد مانع جذب رطوبت به منافذ پوستی می شود و سلول های مسموم و باکتری ها از روی پوست پاک نخواهند شد علت بروز این مشکل ترشحات بیش از حد هورمون های مردانه، استفاده از لوازم های آرایشی و آلودگی های پوستی می باشد.

رفع چروک با ماسک های دارچین

برای تهیه این ماسک، ۱ قاشق غذاخوری دارچین و آبلیمو را با یکدیگر مخلوط کنید و بر روی تمام سطوح پوستی بمالید و اجازه دهید تا روی پوست شما خشک شود، سپس با آب ولرم آن را بشویید. این ماسک، به دلیل خاصیت اسیدی که در آبلیمو دارد موجب بیرون کشیده شدن چرک های جوش خواهد شد و پوستی صاف خواهید داشت.

  •  آرون گروپس

ترکیبی از عسل و دارچین:

بسیاری از افراد برای درمان جوش های صورت از روش های غیر طبیعی چون لیزر کردن، استفاده از قرص های هورمونی و شیمیایی و یا کرم های شیمیایی ضد جوش و آکنه استفاده می کنند که هم پرهزینه و هم برای سلامت پوست و بدن مضر می باشد.برای درمان جوش های پوستی می توانید از روش های طبیعی و بی ضرر استفاده کنید ماسک صورت عسل و دارچین یکی از بهترین و مناسب ترین نوع ماسکها برای درمان جوش های صورت می باشد.

ماسک خانگی مؤثر برای پوست

این ماسک برای پوست های چرب مورد استفاده قرار می گیرد همچنین ترکیب خوراکی عسل و آبلیمو برای سلامتی و جوان سازی پوست بسیار مفید فایده است.

برای تهیه این ترکیب، دارچین و چند قاشق عسل را با یکدیگر مخلوط کنید و این ترکیب خمیری را با کمی آب ولرم روی سطح پوست خود قرار دهید زمان مناسب و تأثیر گذار برای استفاده از این ترکیب قبل از خوابیدن است بعد از مدت ۲۰دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید همچنین می توانید آن را قبل از خواب استفاده نمایید و صبح بعد از خواب آن را بشویید تا تأثیر بیشتری داشته باشد.

طول درمان و استفاده از این ماسک دو هفته می باشد و با استفاده از این ماسک می توانید پوستی بدون جوش و لطیف داشته باشید.

معجزه ماسک زیتون و دارچین

ترکیبی از روغن زیتون و دارچین:

دارچین، خاصیت های فوق العاده ای برای سلامت پوست شما دارد پیشگیری از چین و چروک های صورت و درمان آن است و ماسک صورت دارچین را می توان به نوعی ماسک چروک صورت نامید.

برای استفاده از ترکیب زیتون و دارچین، ابتدا باید چند قطره روغن دارچین و ۲ قاشق روغن زیتون و وازلین را با یکدیگر مخلوط کنید. این ماسک برای از بین بردن خطوط و چین و چروک صورت استفاده می شود آن را روی خطوط چروک صورت بمالید. این ترکیب به عنوان ماسک دور چشم، دور لب و حجم دهنده لب استفاده می شود.

رفع لک صورت با دارچین

ترکیبی از دارچین و کدو تنبل

کدو تنبل سرشار از ویتامین های A و C و E می باشد، ضمن اینکه از خاصیت ضد پیری برخوردار است، از این رو با افزودن دارچین به آن می توانید از این ترکیب عالی به منظور سفت کننده پوست مورد استفاده قرار دهید.

ماسکی از دارچین و کدو تنبل

برای این منظور ۳ تا ۴ تکه کدو تنبل آپز شده را به همراه یک قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق غذا خوری شیر با یکدیگر مخلوط کرده و سپس نصف قاشق غذا خوری پودر دارچین را به آن بیفزایید. اکنون این ترکیب خمیری مانند را بر روی تمام صورت خود بمالید، حدود ۱۵ تا ۲۵ دقیقه صبر کنید، سپس با آب سرد صورتتان را شست و شو دهید و هر روز این کار را انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

اسکراب قهوه و دارچین

این ترکیب یک نوع اسکراب صورت موثر و عالی است که به کاهش مشکلات پوستی کمک زیادی کرده و می تواند سلول های مرده را به شکل طبیعی حذف کرده و از بین ببرد.

ماسکی از دارچین

اکنون یک قاشق قهوه که غنی از آنتی اکسیدان است را به شکر قهوه ای، روغن بادام  و دارچین اضافه کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنید، سپس این ترکیب خمیری را بر روی صورت تان بمالید، اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه به همین حالت بماند، کمی با حرکات دایره ای روی صورت بمالید و بعد با آب ولرم شست و شو دهید.

ترکیبی از دارچین و ماست

در صورتی که می خواهید از ترکیب دارچین و ماست برای رفع جوش ها و آکنه های صورت خود کمک بگیرید، می توانید به ترتیب زیر عمل کنید :

زیبایی پوست با دارچین

برای این منظور سه قاشق پودر دارچین و ده قاشق ماست را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس آن را روی صورت تان بمالید، حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد با آب سرد بشویید، از این ترکیب دو بار در روز استفاده کنید تا نتیجه دلخواه تان را بدست آورید.

موارد قابل توجه:

قبل از استفاده از ماسکهای دارچین ابتدا آن را روی قسمتی از پوست دست خود تست کنید تا مطمئن شوید که نسبت به آن حساسیت ندارید. اگر پوست شما دچار التهاب یا خارش شد از این ماسکها استفاده نکنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *