دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش گلسازی با مقوا برای ساخت گل های بسیار زیبا

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

گلسازی با مقوا از جمله ایده های عالی برای ایجاد یک دکور و محیط زیبا در منزل می باشد. گل ها طرح های متنوعی برای ساخت دارند. دکور زیبایی با یک سبد گل مقوایی بسازید و آن را در جای مناسبی در منزل قرار دهید.

گلسازی از جمله کارهایی است که برای تزیین منزل و ارائه محیطی زیبا به خانه انجام می شود. در این فرآیند شما بر اساس مدل گل مورد علاقه خود می توانید فعالیت خود را آغاز کنید. گلسازی با فوم از گلسازی های رایج است. البته عده ای نیز هستند که گلسازی پارچه ای و ساخت گل با پلاستیک را ترجیج می دهند. در این مطلب ما آموزش گلسازی با کاغذ ضخیم را به شما آموزش می دهیم.

مواد مورد نیاز

  • مقوا رنگی نازک(تعداد رنگ ها بسته به سلیقه شما می باشد).
  • چسب
  • چند گیره
  • قیچی
  • قلم یا یک نشانگر
  • نوع کاغذ نیز می تواند کاغذ کرافت، کارتست، کاغذ رنگی باشد. بهتر است برای این کار از کاغذهای نازک استفاده نکنید.

آموزش گلسازی با مقوا

برای ساخت گل با مقوا، ابتدا اشکال و الگوهای مورد نیاز را بر روی مقوا پیاده کنید.

مراحل گلسازی

با این نقاشی ساده می توانید اشکال مورد نظر خود را به دست آورید.

الگوی گل رز

البته برای این کار از الگوهای آماده نیز می توانید استفاده کنید. مسلما بسته به اینکه شما چه گلی می خواهید درست کنید، این الگوها متفاوت خواهد بود. گل رز یکی از الگوهای پرطرفدار است که در بسیاری از هنرهای خانگی و به شکل های مختلف مورد استقبال قرار می گیرد.

با استفاده از الگوهای آماده شده ۲ یا ۳ برگ، ۳ گلبرگ بیرونی و ۴ برگ گلبرگ داخلی را برش دهید.

  •  آرون گروپس

برش الگوهای گلسازی مقواییگلبرگ های داخلی را تا کنید و صیقل دهید. صیقل دادن و شفاف سازی مقوا اهمیت زیادی دارد. این مسئله باعث درخشش هر چه بیشتر گل ساخته شده شما می شود.

جلا دادن مقوا برای گلسازی

۳ تا از گلبرگ های داخلی را با چسب در کنار یکدیگر بچسبانید تا پایه اصلی گل رز تشکیل شود.

چسباندن گلبرگ های بیرونی

در اینجا باید ۳ یا ۴ دایره متمرکز با اندازه های مختلف ایجاد کنید.

گلسازی با کاغذ مقوایی

این دایره های متمرکز باید به شکل مخروطی باشند.

مراحل گلسازی با کاغذ مقوا

سه یا چهار مخروط به هم چسبیده شده را به پایه گل رز که از قبل آماده کردید، بچسبانید. در واقع این ها همان گلبرگ های داخلی هستند.

مراحل آموزش گلسازی با مقوا

در انتهای مرحله گلسازی با مقوا نیز ۲ یا سه برگ به صورت دندانه دار به قسمت تحتانی گل اضافه کنید.

ساخت گل با کاغذ مقوایی

اکنون گل رز شما آماده است.

ساخت گل با مقوا

آموزش ساده ساختن گل رز با مقوا

ایده های بسیار متنوعی برای ساخت گل وجود دارد که یکی از این ایده های جذاب و دوست داشتنی و در عین حال فوق العاده ساده استفاده از مقواهای رنگی می باشد. که برای درست کردن انواع گل با مقواهای رنگارنگ نیز ترفندهای زیادی وجود دارد. در قسمت بالا با یکی از این شیوه های ساختن گل مقوای آشنا شدید در ادامه این مطلب قصد داریم علاقمندان به هنر گلسازی را با روشی دیگر برای درست کردن گل با مقواهای رنگی را آموزش دهیم. این ترفند بسیار آسان تر و سریع تر از روش بالا می باشد. خواهشمندیم تا پایان ما را همراهی نمایید.

مدل های ساخت گل با مقوا

وسایل مورد نیاز:

  • مقوای رنگی
  • خودکار
  • سیخ چوبی
  • نخ کاموایی ضخیم
  • قیچی
  • چسب مایع

مراحل ساخت:

در ابتدا مقوای رنگی را به صورت نواری به عرض یک تا دو سانتی متری و با طول دلخواه برش بزنید. در نظر داشته باشید که هر مقدار طول نوار بیشتر باشد سایز گل رز نیز بزرگ تر خواهد شد.

آنگاه مطابق شکل روی نوار را به صورت اریب مشخص نمایید. سپس از روی هر خط چین مشخص شده شروع به تا کردن مقوا در طول نوار کنید که البته یک تا باید به طرف پایین باشد و تای بعد به طرف بالا باشد.

مراحل ساخت گل های زیبا با مقوا

در مرحله بعدی باید اولین تای نوار یا همان مثلث ایجاد شده را همانند تصویر شماره ۵ در بین انگشتان خود بگیرید و  شروع به پیچاندن ادامه نوار به دور آن کنید. در نهایت انتهای نوار را به وسیله چسب مایع به پایه کار یا همان مثلث اول بچسبانید.

نحوه ساخت گل های زیبا با مقوا

حال که روش درست کردن این گل رز زیبا را یاد گرفته اید شما می توانید به تعداد دلخواه از این گل مقوای زیبا و شیک را ساخته و یک دسته گل رز جذاب بسازید و یا همچون نمونه تصاویر بالا اقدام به ساخت آن ها نمایید.

گلسازی با مقوا در طرح های زیبا

شما می توانید مجموع کاملی از گل های رز با رنگ های زیبا و متنوع بسازید و آن ها را در کنار یکدیگر قرار دهید و یک سبد گل زیبا برای تزیین ایجاد کنید. به همین راحتی شما می توانید یک دکور زیبا به منزل خود اضافه کنید و از گل های رز دست ساز خود نهایت لذت را ببرید. از اینکه تا پایان مطلب ساخت گل با مقوا همراه ما بودید، متشکریم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *