دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

صرفه جویی در مخارج عروسی

  • یلدا محمدی
  • ۱۶ دی ۱۳۹۶
  • ۰

برگزاری مراسم عروسی یکی از مهمترین کارهایی است که برای هر فردی در طول زندگی پیش می آید و چون معمولا برای اکثر افراد این مراسم یکبار پیش می آید، معمولا عروس و داماد سعی می کنند بهترین ها را در این شب تدارک ببینند.

برگزاری مراسم عروسی یکی از مهمترین کارهایی است که برای هر فردی در طول زندگی پیش می آید و چون معمولا برای اکثر افراد این مراسم یکبار پیش می آید، معمولا عروس و داماد سعی می کنند بهترین ها را در این شب تدارک ببینند. اما این را همه می دانند که هزینه های مراسم ازدواج بسیار متنوع است و از عروسی مجلل تا عروسی ساده قیمت های متفاوتی برای زوجین رقم زده می شود. بسیاری از خانواده ها در این زمان به فکر روشهایی برای رسیدن به این پرسش هستند که چگونه در مخارج عروسی صرفه جویی کنیم؟ و ما در این مقاله نکات مهم برای این رسیدن به این هدف را برای شما بیان کرده ایم.

    مخارج عروسی

چگونه هزینه های مراسم عروسی را کاهش دهیم؟

در ادامه طوری برای شما مطالب را گردآوری کرده ایم تا ضمن داشتن مراسم خوب، مخارج جشن عروسی را به حداقل ممکن کاهش دهید. در ادامه همه نکات مهم برای خرید حلقه ازدواج، انتخاب تالار پذیرایی خوب و… را مطرح کرده ایم تا شما بتوانید بدون هزینه های اضافه بهترین ها را در شب عروسی تان داشته باشید.

کاهش هزینه مراسم عروسی با خرید حلقه ازدواج مناسب

در همه جا رسم بر این است که آغاز مخارج عروسی با خرید یک حلقه انگشتر کلید می خورد. معمولا حلقه داماد را خانواده عروس و حلقه عروس را خانواده داماد تهیه می کنند. قیمت حلقه بنا بر سلیقه عروس و داماد متفاوت است. پیشنهاد می کنیم منصفانه انتخاب کنید تا  علاوه بر کاهش مخارج عروسی، در همین آغاز راه صرفه جویی را در هزینه ها به انجام برسانید.

مخارج عروسی

کاهش هزینه مراسم عروسی با خرید آینه و شمعدان مناسب

آینه و شمعدان یکی از مهمترین خریدهای عروس و داماد است که البته خانواده های طرفین هم در خرید آن بسیار اظهار نظر می کنند و همانطور که می دانید، انواع مختلفی هم دارد و به همین علت دارای تنوع قیمت است. قیمت انواع مدل آینه و شمعدان نقره در سایز معمولی شروع می‌شود و با بزرگ‌تر شدن ابعاد آنها و مقدار نقره‌ای که در آن به کار رفته، قیمت آنها هم افزایش می‌یابد. در انتخاب آینه و شمعدان عروسی دقت لازم را داشته باشید تا هزینه اضافی پرداخت نکنید و یدین ترتیب کمی مخاج عروسی را کاهش دهید.

کاهش هزینه مراسم عروسی با خرید سرویس طلای مناسب

خرید سرویس طلا برای عروس خانم یکی از مهمترین کارهایی است که داماد و خانواده او انجام می دهند.  سرویس طلا و جواهر عروس که به طور معمول شامل یک گردنبند، دستبند، یک جفت گوشواره و در مواردی یک انگشتر هم هست، بسته به میزان طلا و جواهرات به کار گرفته شده در آنها دارای قیمت های متفاوتی هستند. این مرحله از مراحل برگزاری مراسم ازدواج از مهمترین مراحل است که شما می توانید با خرید یک سرویس شیک و مناسب قیمت اضافه ای پرداخت نکنید. در این قسمت نباید چشم و هم چشمی بین فامیل را در نظر داشت و صرفا سلیقه خود و دخل همسرتان را ملاک قرار دهید.

کاهش هزینه مراسم عروسی با تعیین هوشمندانه تاریخ مراسم

در این مورد خوب است بدانید که. بسیاری از خدمات مرتبط با برگزاری مراسم عروسی از جمله رزرو تالار یا باغ تالار ، آتلیه عروس، گلفروشی و…، در روزهای وسط هفته و ایام غیر تعطیلات و در برخی فصول سال به نسبت سایر فصول ارزانتر هستند. حتما به این تخفیف ها توجه ویژه داشته باشید.

مخارج عروسی

کاهش هزینه مراسم عروسی با انتخاب محل برگزاری جشن عروسی

برای کاهش هزینه های تشریفات مجالس بر طبق آمار باید گفت که سهم عمده ای از مخارج جشن عروسی چیزی در حدود ۳۰% به هزینه محل برگزاری مراسم و پذیرایی از میهمانان مربوط می شود. پس لازم است که در انتخاب باغ یا تالار محل برگزاری جشن عروسی نهایت دقت را داشته باشید تا مبادا صرفا پول برند پرداخت کنید! مثالا چنانچه تعداد مهمانان شما زیاد نیست، لزومی ندارد که یک تالار بزرگ پذیرایی را انتخاب کنید.

این را به یاد داشته باشید که برخی از باغ های عروسی هستند که بنا به اینکه در حومه شهرها قرار دارند با قیمت های مناسب تری حاضر به عقد قرارداد هستند؛ اینها را فراموش نکنید. نکته مثبت انتخاب این مکانها برای مراسم عروسی تان آن است که مهمانان شما از فضای با طراوت آنجا لذت می برند و لحظات نابی سپری خواهد شد شمن اینکه مشکل پارکینگ هم برای میهمانان وجود ندراد و آنها می توانند ماشین های خود را در جای مناسب و با آسودگی پارک کنند.

کاهش هزینه مراسم عروسی با گل آرایی ها و تزئینات مناسب

تزیین ماشین عروس، بادکنک آرایی سالن پذیرایی، آتش بازی و مواردی اینچنینی شاید به ظاهر چندان پرهزینه نباشند اما این را به یاد داشته باشید که اگر با هم جمع شوند می توانند بسیار گران باشند و در نتیجه در زمان حساب و کتاب و کاهش مخارج عروسی آنها را به دقت مورد بررسی قرار دهید. پیشنهاد ما این است از گلهایی که در آن فصل که روز عروسی تان برگزار می شود، برای تزیینات ماشین و.. استفاده کنید چون هم به وفور یافت می شوند و هم قیمت مناسبی دارند.

کاهش هزینه مراسم عروسی با انتخاب مناسب عکاس و فیلم برداری عروسی

با کمی دقت در این مرحله می توانید حسابی در هزینه های عروسی صرفه جویی کنید. در این راستا پیشنهاد می کنیم که در درجه اول سعی کنید به چندین آتلیه عکاسی  و موسسه مراجعه کنید و از قیمت ها و همچنین کیفیت کار آنها اطلاع یابید. برای بهترین و مناسب ترین انتخاب سراغ تولید کننده های اصلی بروید چرا که مجوز تولیدی دارند و تقریبا همه مراحل کار، از فیلم برداری و عکس برداری گرفته تا میکس و مونتاژ و چاپ و… را خودشان انجام می دهند و برای همین هم به نسبت سایر جاها قیمت شان هم مناسب است.

ذکر این نکته لازم است که شما باید بدانید که اگر ۶ تا ۸ ماه زودتر از تاریخ عروسی با یک موسسه عکس و فیلم عروسی قرارداد ببندید، تخفیف های قابل توجهی از آنها دریافت خواهید کرد. دقت داشته باشید که ایام تعطیلات زمان شلوغی برای عکاسی و فیلم برداری است و اکثرا در این ایام مراسم و جشن ها را برپا می کنند و برای همین هم قیمت ها به نسبت سایر ایام بالا است.

کاهش هزینه مراسم عروسی با خرید هوشمندانه میوه و شیرینی

میوه و شیرینی خوردنی‌های مهم برگزاری جشن عروسی هستند که بنا به تنوع و سلیقه عروس و داماد در هر مراسمی دارای تفاوت است. پیشنهاد می کنیم از میوه های رسمی در جشن خود استفاده کنید و فصل میوه مورد نظر را هم در نظر بگیرید و حتی الامکان در مراکز بارفروشی و عمده فروشی میوه مراسم عروسی خود را تهیه کنید. نیازی نیست که شیرینی و میوه عروسی حتما متنوع و گران باشد.

کاهش مخارج مراسم عروسی با سفارش و خرید مناسب کیک عروسی

کیک عروسی در انواع دو، سه، چهار طبقه و گاهی هم با طبقات بیشتر سفارش داده می‌شود. اما عروس خانمها و آقا دامادها به یاد داشته باشند که کیک عروسی فقط یک نماد است و نیازی نیست که در انتخاب ان ولخرجی کرد.

مخارج عروسی

کاهش هزینه مراسم عروسی با انتخاب لباس عروس مناسب

داستان لباس عروس دو جریان دارد، برخی لباس را می خرند که بسیار پر هزینه است بخصوص اگر با سلیقه خود سفارش دوخت لباس عروس بدهند. برخی هم کرایه لباس عروس را در نظر دارند. این دیگر عروس خانوم است که باید در این مرحله بزرگواری کند و بنا به پیشنهاد ما روش دوم را انتخاب کند و یک لباس شیک و مطابق سلیقه اش اجاره کند و یک شب پرخاطره با هزینه مناسب را سپری کند.

مخارج عروسی

کاهش هزینه مراسم عروسی با خرید کارت عروسی مناسب

کارت عروسی برای هر عروس و دامادی یک خاطره بزرگ است، و شاید به همین علت است که برخی سعی می کنند بهترین و جدیدترین ها را که شاید مطابق سلیقه شان هم نباشد انتخاب کنند و بنابراین هزینه زیادی باید پرداخت کنند که این برخلاف اقدام برای کاهش مخارج عروسی می باشد. به یاد داشته باشید کارت عروسی به عنوان چیزی است که دور انداخته می شود، پس چشم و هم چشمی را در این مورد حذف کنید.

مخارج عروسی

در نهایت باید گفت که اگر موارد گفته شده در بالا را رعایت کنید، مطمئن باشید که می توانید یک جشن عالی با هزینه های مناسب داشته باشید و با آرامش خاطر زندگی مشترکتان را آغاز می کنید. برای همه شما آرزوی خوشبختی داریم.

منبع : سایت بیاتو عروسی

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *