دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ژله بستنی چند لایه و تزیین آن

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
  • ۱

ژله یکی از دسرهای مورد علاقه اکثر افراد می باشد. ترکیب ژله با بستنی موجب خوشمزه تر شدن ژله می شود و یکی از دسرهای مناسب برای پذیرایی از میهمان به شمار می رود.

ژله بستنی یکی از ژله های خوشمزه و مورد علاقه اکثر افراد است. برخی افراد تمایل دارند با ژله بستنی از میهمانان خود پذیرایی کنند به همین دلیل ظاهر ژله نیز اهمیت ویژه ایی پیدا می کند. در این مطلب با  دستور تهیه ژله بستنی چند رنگ و تزیین آن آشنا می شویم.

طرز تهیه ژله بستنی

ژله بستنی خورشیدی و چند رنگ

مواد لازم جهت تهیه ژله بستنی

ژله رنگی : ۳ بسته

بستنی وانیلی : به ازای هر بسته ژله, ۳/۴ لیوان

آب جوش : به ازای هر بسته ژله, ۳/۴ لیوان

طرز تهیه ژله بستنی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دستور تهیه ژله بستنی چند لایه

در اولین مرحله از طرز تهیه ژله بستنی, ۳/۴ لیوان بستنی وانیلی که به رنگ سفید می باشد را درون ظرفی ریخته و اجازه دهید کمی نرم شود. دقت کنید بستنی نباید شل شود و فقط کمی نرم شود. سپس یک بسته ژله رنگی را با ۳/۴ لیوان آب جوش به خوبی حل کنید. توجه کنید رنگ ژله ها می تواند به دلخواه انتخاب شود و هر طعمی داشته باشد. ژله های انار , آلبالو و ژله های قرمز رنگ از پیشنهادات ما, برای این دسر می باشد. همچنین توصیه می کنیم برای حل شدن پودر ژله در آب جوش از روش بن ماری استفاده شود تا پودر به خوبی درون آن حل شود و مایع شفافی به دست آید. سپس بستنی نرم شده را به مایه ژله اضافه کرده و مخلوط کنید و در قالب مورد نظر ریخته و به مدت ۴۵ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

تزیین ژله بستنی چند رنگ

در مرحله بعدی مشابه روشی که بیان شد, عمل می کنیم با این تفاوت که این بار رنگ پودر ژله را باید طوری انتخاب کرد که در کنار ژله استفاده شده, خودش را نشان دهد. پیشنهاد ما استفاده از ژله های به رنگ زرد مثل ژله زردآلو, ژله طالبی و ژله انبه و … می باشد. سپس مایه ژله آماده شده را بر روی ژله ایی که درون یخچال خودش را گرفته, ریخته و سریعا قالب را درون یخچال قرار می دهیم و مشابه قبل, ۴۵ دقیقه صبر می کنیم تا ژله دوم نیز خودش را بگیرد.

gele bastani chand rang (11)

در مرحله سوم  طرز تهیه ژله بستنی نیز مشابه دو مرحله قبل عمل کنید و ژله را بر روی دو ژله دیگر ریخته و ۴۵ دقیقه به آن اجازه دهید تا خودش را بگیرد. در انتخاب رنگ ژله سوم نیز دقت کنید تا رنگ ژله ها کاملا مشخص باشند. پیشنهاد می کنیم ژله های به رنگ صورتی را برای این منظور در نظر بگیرید. ژله های انگور, هندوانه و هلو می توانند گزینه های خوبی باشند.

طرز تهیه ژله بستنی

نکات کلیدی برای تهیه ژله بستی :

به منظور داشتن ژله بستنی خوشمزه و زیبا , در حین طبخ آن باید به نکاتی توجه شود که برخی از آن ها عبارت اند از :

  • هنگامی که ژله ها به یکدیگر اضافه می شوند, ضروری است که ژله پایینی خودش را کاملا گرفته باشد تا با ژله بالایی مخلوط نشود, به همین دلیل توصیه می کنیم در صورت داشتن وقت کافی, مدت زمانی بیشتر از ۴۵ دقیقه برای بسته شدن ژله ها اختصاص دهید.
  • در اولین مرحله, بستنی باید کمی نرم شود, منظور از نرمی بستنی, یعنی به اندازه غلظت فرنی باشد و خیلی شل نشود. همچنین بهتر است پس از باز کردن پودر ژله در آب جوش, کمی صبر کنید و بعد بستنی را به آن اضافه کنید تا بستنی نبرد.
  • ژله بستنی تهیه شده در این مطلب سه رنگ می باشد که در صورت تمایل می توانید تعداد رنگ ها را بیشتر و یا کمتر کنید.

طرز تهیه ژله بستنی رولی

در ادامه دستور تهیه بستنی ژله ای قصد داریم، آموزش تهیه ژله رولی یکی دیگر از دسر های رنگی و خوشمزه را معرفی نماییم که مواد ذکر شده برای این بخش برای شش نفر مناسب و کافی می باشد و بعد از یادگیری می توانید آن را تهیه کرده و به عنوان میان وعده و یا دسر میل کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه ژله رولی

مواد مورد نیاز

  • ژله در رنگ های دلخواه/ یک بسته
  • بستنی وانیلی/ یک دوم لیوان
  • آب جوش/ مقدار کمتر از یک لیوان

دستور تهیه ژله رولی چند رنگ

در ابتدای تهیه این دسر باید ژلاتین را داخل ظرفی استیل بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید تا حل شود، می توانید ظرف را روی حرارت غیر مستقیم بگذارید و هم بزنید تا ژلاتین راحت تر و به طور کامل حل شود.

سپس بستنی را از یخچال خارج کرده و داخل ظرف ژله قرار دهید و اجازه دهید با یکدیگر حل شوند، نباید مواد را خیلی هم بزنید.

اکنون قالب مستطیلی شکل و در اندازه های ۲۰ × ۳۰ تهیه کنید و آن را با سلفون بپوشانید، سپس مواد ژله را به درون قالب ریخته و به مدت ۴۵ دقیقه درون یخچال بگذارید تا سفت شده و شکل بگیرد.

در مرحله بعدی از طرز تهیه ژله بستنی رولی و رنگی، آن را از یخچال خارج کرده و با استفاده از چاقویی تیز، برش هایی موازی روی ژله ایجاد کنید و سپس هر برش را رول نمایید.

حال بعد از رول کردن همه ژله بستنی ها می توانید آنها را داخل ظرف مناسبی بچینید و با استفاده از شکلات های رنگی یا تزیینات دلخواه دیگر، آنها را دیزاین و تزیین کنید و دوباره ژله ها را به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا خوب بسته شود.

تزیین ژله بستنی و تهیه ژله بستنی در قالب های متنوع

در ادامه تصاویری از تزیین ژله بستنی را مشاهده می کنید.

ژله بستنی دو رنگ

gele bastani chand rang (10)

ژله بستنی خوشمزه و زیبا

ژله بستنی چند رنگ

طرز تهیه ژله بستنی

طرز تهیه ژله بستنی

ژله بستنی خوش طعم و فوق العاده

ژله بستنی با بستنی وانیلی

ژله بستنی چند لایه

تزیین ژله بستنی زیبا و جذاب

مدلهای جدیدتری از تزیین ژله بستنی

ژله بستنی یک دسر خوشمزه و مورد علاقه بچه ها می باشد که در سفره آرایی مهمانی ها نیز استفاده فراوانی می شود، در اینجا می توانید انواع دیگری از مدلهای تزئین ژله بستی با ایده های جدید و زیبا را مشاهده کنید و الهام بگیرید.

دستور تهیه ژله بستنیژله بستنی مدل خرده شیشه

طرز تهیه ژله بستنی رولیژله بستنی میوه ای و خوشمزه

آموزش تهیه ژله بستنیژله بستنی مجلسی با تزیینات زیبا و شیک

طرز تهیه ژله بستنی خرده شیشهتزیین ژله بستنی با طرح زیبا

مدلی از تهیه ژله بستنیتزیین ژله بستنی رولی

روش تهیه ژله بستنیتزیین ژله بستنی شیک مجلسی

تصاویری از تزیینات ژله بستنیژله بستنی مدل قلبی برای مهمانی ها

 تهیه و تزیین ژله بستنیتزیین ژله بستنی رنگی و مجلسی در جام

آموزش ژله بستنیمدلی زیبا از تزیینات ژله بستنی

انواع تزیین ژله بستنیتزیین ژله بستنی با ایده جذاب

دستور تهیه ژله بستنی+ تزیین تزیینات و تهیه ژله بستنی

امیدواریم از آموزش طرز تهیه ژله بستی نهایت استفاده را برده باشید برای مشاهده آموزش طرز تهیه انواع دسر با ژله کلیک کنید

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *