دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

15 قدم برای رسیدن به خوشبختی که نباید فراموش کنید!

  • زهره امامی
  • ۱۴ دی ۱۳۹۶
  • ۰

ما در این مقاله پانزده مورد از عواملی را که برای خوشبختی و رضایت از زندگی نیاز است، با شما درمیان می‌گذاریم. دکتر مایکل فریش بر این باور است که اندازه‌گیری میزان رضایت در این حوزه‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا میزان رضایت و خوشبختی کلی فرد از زندگی را مشخص کنیم.

حالت کلی خوشبختی در زندگی‌ به پانزده عامل وابسته است. این عامل ها را در مقاله زیر بیان می کنیم. امید است برای شما نیز مفید واقع شود.

1.سلامتی

مشکلات مربوط‌ به سلامتی به زندگی استرس وارد می‌کند و مانع از انجام برخی کارها می شود که سبب خوشبختی و رضایت هستند.

2.عزت نفس

ما به داشتن عزت نفس نیاز داریم و باید آنچه را که هستیم  دوست بداریم. در حالت کلی باید نسبت‌ به خویشتن خویش حس خوبی داشته باشیم. داشتن عزت نفس پایین بسیاری از حوزه‌های زندگی ما را دچار مشکل می کند.

3.اهداف، ارزش‌ها و معنویات

این سه مورد در گروهی جای می‌گیرند که در بردارنده‌ ی تمرکز درونی و مثبت بر چیزی است که بزرگ‌ تر از حال حاضر ماست. ولی در حالت کلی این سه مورد با هم متفاوتند.

4.پول

کم‌ پولی موجب استرس می‌ شود و احساس خوشبختی را با چالش روبه‌ رو می‌سازد. جهت خوشبخت‌ بودن در زندگی باید به‌ قدری پول داشت که بتوان راحت  زندگی کرد.

5.کار

اگر رضایت شغلی وجود نداشته باشد یا بیکار باشیم خوشبخت هم نخواهیم بود. بنابراین داشتن کاری که حس خوبی به ما بدهد، امری ضروری می باشد.

  •  آرون گروپس

6.کمک کردن به دیگران

با پیدا کردن راه‌ هایی برای انجام کارهای خیر و نیکوکاری، شادی بیشتر و استرس کمتری را تجربه خواهیم کرد. چرا که ما انسان‌ ها ذاتا دوست داریم در موقعیت‌های گوناگون به یکدیگر کمک کنیم.

کمک کردن و انسان دوستی راهی برای حس آرامش

7.تفریح

لازم نیست کل روز را به سرگرمی و بازی بگذرانید اما در زندگی به لحظاتی برای بازی و سرگرمی نیاز داریم. سرگرمی، اوقات فراغت و بازی برای خوشبخت‌ بودن و کاهش سطوح استرس بسیار مهم می باشند.

8.یادگیری

یادگیری مهارت های جدید و رشد فردی می‌توانند منابع بزرگ‌ تری را در زندگی برای ما فراهم کنند، منابعی که هم برای کاهش استرس و هم برای افزایش خوشبختی نیاز داریم. بنابراین یادگیری همواره رضایت به‌همراه خواهند داشت.

9.خلاقیت

فعالیت‌ های هنری که باعث بروز خلاقیت می‌شوند حتی برای سلامت و خوشبختی کسانی که خود را جزو افراد خلاق به‌ شمار نمی‌آورند نیز مفید می باشد.

10.عشق

یکی از راه هایی که می توان با آن نشاط و شادابی در زندگی را تجربه کرد داشتن عشق است.

11.دوستان

یکیاز جالب‌ترین فواید دوستی برای سلامتی افزایش طول عمر است. از طرفی داشتن دوستانی هر چند کم سبب کسب رضایت و شادی در تمام نقاط زندگی می شود و شما را در برابر استرس مقاوم می کند.

12.خانواده

با ایجاد راه‌هایی برای برقراری ارتباط با خانواده می‌ توان استرس و تنش را از زندگی خود دور کرد. داشتن ارتباط نزدیک با اعضای خانواده زندگی را نشاط و معنا می‌ بخشد.

داشتن خانواده صمیمی لازمه ی خوشبختی

13.خانه

خانه‌ ای امن و مرتب در انتهای یک روز سخت و پرتنش برای رفع خستگی و استرس بسیار اهمیت دارد.

14.محله

زندگی در محله‌ ای که خطرات مالی و جانی در آن نباشد و همسایه‌ ها حامی و دوست یکدیگر باشندسبب شادمانی و رضایت از زندگی خواهد شد.

15.جامعه

حس تعلق به یک جامعه و داشتن اهداف و علایق مشترک برای داشتن زندگی شاد و تجربه‌ ی خوشبختی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *