دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نقش پول در زندگی و تاثیر آن بر احساس خوشبختی چقدر است؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

در جامعه ی امروزی که بسیاری از مشکلات به دلیل وجود مشکلات مالی می باشد نقش پول در زندگی افرد پر رنگ تر شده است این موضوع درست است و بسیاری از مشکلات با پول قابل حل هستند اما باید دید با پول می توان خوشبختی را هم خرید؟

در رابطه با اهمیت پول در زندگی نظرات متفاوتی وجود دارد بسیاری از افراد معتقدند با پول می توانند همه چیز داشته باشند و درمقابل افرادی هستند که اعتقاد دارند پول همه چیز را فراهم نمی کند و فقط انسان را از لحاظ مالی مورد حمایت قرار می دهد و آن بخش از وجود انسان که مربوط به روان او و احساس او نسبت به خوشبختی می باشد با پول قابل حل نمی باشد.

نقش پول در زندگی

نقش پول در زندگی افراد از دیدگاه های متفاوت:

همانطور که بیان شد در رابطه با پول و خوشبختی افراد نظرات و تجارب متفاوتی دارند که در ذیل این نقطه نظرات را بررسی خواهیم کرد.

افرادی که می گویند پول خوشبختی می آورد براین باورند که:

اگر پول داشته باشند می توانند به هر آنچه که آرزو دارند برسند و اهمیت پول در زندگی این افراد بسیار پررنگ است. گرچه مقایسه ی کشورهای ثروتمند و فقیر این عامل را تأیید می کند اما باید بدانید پول شرط کافی برای رسیدن به اهداف و آرزوها نمی باشد. اینگونه افراد داشتن پول فراوان را راز موفقیت ثروتمندان و خوشبختی آنها می دانند.

پول به افراد آزادی لازم برای رسیدن به هر کاری که دوست دارند را می دهد با پول می تواند مسکن و ماشین مورد علاقه خود را تأمین کنید.

ثروت و نقش آن در زندگی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

افرادی که می گویند پول خوشبختی نمی آورند براین باورند که:

این افراد در مواقعی پول را عامل بسیاری از مشکلات خود می دانند، اینگونه افراد در زندگی خود آنقدر درگیر تجارت و کار می شوند که در زندگی اجتماعی و خانوادگی خود دچار مشکل می شوند و به همین خاطر پول را عامل مشکلات و درگیری های زندگی خود می دانند.

اینگونه افراد اعتقاد دارند که کار کردن لذت خوبی به فرد می دهد و همه چیز برای لذت پول درآوردن نیست و افرادی را به خاطر دارند که با وجود پول داشتن به کار کردن علاقه مند می باشند، اینگونه افراد پول را عاملی برای رسیدن به خوشبختی نمی دانند.

از نظر این افراد پول زندگی کردن را دشوارتر می کند و بعضی از محدودیت ها را به وجود می آورد به عنوان مثال: افرادی که بسیار پولدارند نیاز به بادیگارد و مراقبت دارند و این مسئله موجب سوء ظن در این افراد می شود.

ثروت و احساس خوشبختی

افرادی که پولدارند محبت های واقعی دریافت نمی کنند و نمی توانند دوستان واقعی خود را تشخیص دهند و به همین خاطر دچار تردید می شوند. نقش پول در زندگی این افراد و عواطف آن ها تأثیرگذار است.

استدلال اینگونه افراد این است که اگر پول عامل مهمی برای خوشبختی بود برخی از افراد پولدار به سراغ مصرف مواد مخدر و یا خودکشی نمی رفتند. اینگونه افراد همیشه ترس از ورشکستگی دارند و فشارهای روانی زیادی را تحمل می کنند.

آمار طلاق در میان افراد ثروتمند بالاست و این نشان می دهد که انسان با داشتن پول به طور قطع خوشبخت نیست. افراد پولدار بیشتر به پول وابسته می شوند و بیشتر طمع می کنند بسیاری از افراد پولدار احساس خوشبختی ندارند و در واقع باید بدانید که خوشبختی یک ثروت عظیم است و پول داشتن نیست.

تأثیر پول در خوشبختی

بسیاری از روان شناسان معتقدند کسانی که به طور دائمی به دنبال راه های پول درآوردن می گردند هیچ گاه به خوشبختی واقعی دست نمی یابند چون اینگونه افراد راه خوشبختی را گم کرده اند و نمی دانند چگونه باید به دنبال خوشبختی بگردند.

خوشبختی واقعی چیست؟

خوشبختی واقعی چیزی پیچیده و غیرقابل دسترس نیست، خوشبختی توانایی دیدن داشته هایی است که همه ی ما کم و بیش این دلخوشی ها را در زندگی داریم و افرادی که اهمیت پول در زندگی و مسیر خوشبختی آن ها کم رنگ تر است افرادی شادتر و خوشبخت تر هستند.

سهم پول در خوشبختی افراد

راه های رسیدن به خوشبختی:

۱- به دنبال کسب انگیزه و دلخوشی های زندگی تان بگردید و از داشته هایتان خوشنود باشید.

۲-برای خودتان هدف های معین و مشخصی را تعیین کنید و سعی کنید نقش پول در زندگی خود را کم تر کنید.

۳-مرد عمل باشید. انسان هایی که دارای پشتکار هستند به آنچه که می خواهند می رسند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *