دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خلاقیت با بطری های بی استفاده با روش های جذاب

  • مرضیه نوروزیان
  • ۴ دی ۱۴۰۰
  • ۰

زمانی که بسیاری از مواد و زباله های تولید شده به راحتی قابل بازیافت و تجزیه نیستند و زمان زیادی نیز برای تجزیه آن ها وجود دارد، ساخت وسایل و کاردستی های جالب با همین وسایل دور ریختنی می تواند کمک زیادی به سلامت محیط زیست کند. خلاقیت با بطری یکی از شاهکارهای استفاده مجدد از همین بطری های بلا استفاده است.

بسیاری از موادی که در محیط اطرافمان هستند، وقتی با دیدی خلاقانه مورد بررسی قرار می گیرند بسیار ارزشمند می شوند. کارهای خلاقانه زیادی با همین وسایل دور ریختنی، مانند خلاقیت با سی دی ها، کاردستی های کاغذی، کاردستی های جالب با چوب کبریت و… می توان انجام داد. بطریها نیز از جمله این وسایل دور ریختنی و بلا استفاده هستند. در روش های خلاقیت با بطری، با ما همراهی بفرمایید.

ایده های کاربردی خلاقیت با بطری

به طور متوسط روزانه ۱۰۰ میلیون بطری پلاستیکی تولید می شود و بدون استفاده در محیط اطراف رها می شود.

کاردستی شمعدان زیبا با بطری

۸۰ درصد از این ۱۰۰ میلیون زباله بطری پلاستیکی، به راحتی به زباله های غیر زیستی تبدیل می شوند.

ساخت پرده زیبای پلاستیکی با بطری

زباله هایی که در این فرآیند انباشته می شوند، عوارض زیادی را بر سلامت محیط زیست وارد می کنند.

مجسمه سازی پلاستیکی با بطری

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بطری های پلاستیکی آب دارای اثر قابل توجهی در کربن دارند.

ساخت لامپ های تزیینی با بطری

بطری های مورد استفاده برای بسته بندی آب برای تخریب زیستی به بیش از هزار سال زمان نیاز دارند و در صورت سوزانده شدن گازهای سمی تولید می کنند.

ساخت صندلی پلاستیکی با بطری

بنابراین استفاده مجدد از آن ها به صرفه است و باید به دنبال راه های مختلف برای استفاده مجدد از آن ها همچون ساخت کاردستی با بطری و یا تهیه لوازم کاربردی با بطری های بی استفاده بود.

جامدادی پلاستیکی با بطری ساخت جامدادی زیبا با بطری

خلاقیت با بطری ساخت انگشتر پلاستیکی با بطری

ساخت گل های پلاستیکی با بطریساخت گلدان زیبا با بطری

ساخت دکور دیوار پلاستیکی با بطری   ساخت دکور دیوار زیبا با بطری

ساخت کوروکودیل پلاستیکی ساخت کوروکودیل با بطری

ساخت سنجاق سینه پلاستیکی با بطریکاردستی سنجاق سینه پلاستیکی با بطری

ساخت لوستر زیبا با بطریساخت لوستر پلاستیکی با بطری

کاردستی جالب با بطریساخت جعبه زیبا با بطری نوشابه

ساخت گلدان زیبا با بطریساخت گلدان پلاستیکی با بطری

ساخت لانه پرنده زیبا با بطریکاردستی لانه پرنده با بطری

کاردستی زیبا با بطریوسایل دست ساز خلاقانه و جالب با بطری

ساخت گلدان با بطریساخت گلدان با بطری

ساخت دکور ادویه جات با بطریساخت وسایل کاربردی و خلاقانه با بطری

ساخت گردنبند زیبا با بطری

از آنجایی که استفاده مجدد از مراحل بازیافتی سریعتر انجام می شود، در نتیجه بهتر است به استفاده مجدد از این بطری ها فکر کرد و راه های خلاقیت با بطری را به کار برد.
ساخت دکور زیبا با بطری
پس از اینکه محتویات بطری را مصرف کردید، آن را کنار نگذارید و سعی کنید یک چیز عالی با آن بسازید و دوباره برای آن چرخه مفید قائل شوید.
خلاقیت با بطری
این بطری ها در ساخت جامدادی های محکم، دکورهایی در منزل و یا جایگاهی برای ذخیره سازی وسایل کاربرد دارند.
خلاقیت با بطری
دستگاه اسپری خانگی برای باغبانی ایجاد کنید تا به راحتی آبیاری قطره ای را تجربه کنید. سوراخ هایی در بطری ایجاد کنید و شلنگ را در داخل بطری قرار دهید و روی آن چند نوار بچسبانید. آب را باز کنید تا آبیاری با فشار و به صورت قطره ای انجام شود.
ساخت اسپری خانگی با بطری
اگر در منطقه ای که شما زندگی می کنید، پرندگان بسیاری زندگی می کنند با همین بطری های پلاستیکی قابل بازیافت می توانید یک فیدر با کمترین هزینه برای آن ها بسازید.
 ساخت فیدر پرندگان با بطری

ایده های جدید برای ساخت کاردستی با بطری

ایده های متنوع و جذاب زیادی برای ساختن کاردستی های کودکانه و تزئینی با انواع وسایل دورریختنی و به دردنخور در منزل وجود دارد که با نمونه های متنوعی از آنها در تصاویر بالا آشنا شده اید، حال عده ای از افراد خوش ذوق و با سلیقه از بسیاری از وسایل ساده و به بازیافتی می توانند وسایلی کاربردی و مفید بسازند، در واقع ذهن خلاق آنها ساده ترین وسایل را نیز به شکل وسایل کاربردی و تزئینی زیبا تجسم خواهد کرد، بنابراین در صورتی که از خود ایده ای برای ساختن بطری های پلاستیکی و شیشه ای بدون استفاده و دور ریختنی در منزلتان ندارید، می توانید از انواع خلاقیتها و کاردستی های جذابی که در ادامه قرار داده ایم دیدن کرده و الهام بگیرید.

مدلی زیبا از کاردستی با بطری

ساخت چراغ خواب های تزئینی زیبا، جامدادی، انواع اسباب بازی کودکانه، ساخت گلدان با بطری  و دیگر وسایل دکوری و تزئینی شیک, نمونه هایی از خلاقیتهای زیبا با بطری های مختلف هستند، در اینجا کاردستی های زیبایی از انواع بطری قرار داده ایم که می توانید با کمی دقت در تصاویر به راحتی ایده ساخت آنها را بدست آورید و وسایل دست ساز هنرمندانه و زیبایی در منزل بسازید.

تصاویر کاردستی با بطری خلاقیتی زیبا با بطری انواع کاردستی با بطری کاردستی کودک با بطری ساخت کاردستی با بطری مدلی از خلاقیت با بطری کاردستی بچه ها با بطری کاردستی جالب با بطری خلاقیت با بطری جالب کاردستی زیبا با بطری کاردستی خلاقانه با بطری کاردستی کودکانه با بطری کاردستی با بطری ایده خلاقیت با بطری

از همراهی شما دوستان عزیز در ارائه ایده های خلاقانه کاربرد بطری های بلا استفاده محیط زیست بسیار مسروریم و امیدواریم مطالب ما در این زمینه مورد رضایت شما واقع شده باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *