دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

5 تمرین که به شما کمک می کند مذاکره کننده بهتری شوید

  • زهره امامی
  • ۱۰ دی ۱۳۹۶
  • ۰

همه‌ی ما هر روز مجبور به مذاکره هستیم. از توافق برای بیرون‌ بردن زباله‌ها با برادرمان تا قرارداد بستن برای پروژه‌ی کاری، همه‌ و‌ همه به مذاکره نیاز دارد. در این قسمت می خواهیم نکاتی را برای موفقیت در مذاکره به شما یادآور شویم.

برای اینکه در زندگی روزمره به‌ خوبی مذاکره کنید باید مانند هر مهارت دیگری، تمرین کنید و باتجربه شوید. امروز برایتان از ۵ تمرین روزانه خواهیم گفت که کمک می‌کند مذاکره کننده بهتری باشید.

1.کسب تجربه در مذاکره

با تجربه است که نبض جریان مذاکره را در دستانتان خواهید گرفت و طبیعی و قوی عمل خواهید کرد. از مذاکره های عادی و روزمره شروع کنید و کم‌کم به مراحل حرفه ای تر برسید.

2.تحقیق و بررسی کافی

سعی کنید اطلاعات کافی و مفید نسبت‌ به مذاکره ی خود به‌دست آورید. برای انجام درست تحقیقات باید منابع اطلاعاتی خوب و قوی داشته باشید و بدانید که چه پرسش‌هایی در طول مذاکره مهم و اساسی هستند.

3. به دیگران گوش دهید

در مذاکره هر چقدر بیشتر و بهتر گوش کنید قوی‌تر به‌نظر می رسید. یعنی طرف مقابل اطلاعات بیشتری در اختیارتان می‌گذارد. افراد آرامی که به‌دقت گوش می‌کنند، مذاکره‌ کنندگان موفق تری به‌نظر می رسند و قابل‌ احترام هستند.

برقراری ارتباط صحیح در مذاکره

4. یادگیری رمزهای زبان بدن

شناخت و آگاهی از زبان بدن در ارتباطات غیرشفاهی و در روابط بین‌ فردی بسیار مهم است. برای اینکه زبان بدن دیگران را به‌ خوبی تفسیر کنید باید بتوانید در آنها دقیق شوید و با تمرکز رفتارهایشان را زیرنظر بگیرید و تحلیل کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

برقراری ارتباط صحیح در مذاکره

5. تمرین نه گفتن

فرض کنید مدیر از شما می‌خواهد که برای کاری آماده شوید که علاقه و آمادگی‌اش را ندارید، دوستان‌تان از شما کمکی می‌خواهند که از عهده‌اش برنمی‌آیید و دوست ندارید انجامش بدهید و کارهایی از آن قبیل. با یاد گرفتن نه گفتن می توانید در بسیاری از موقعیت های اجتماعی موفق تر عمل کنید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *