دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اگر میخواهید پولدار شوید این 10 عادت غلط را ترک کنید!

  • زهره امامی
  • ۷ دی ۱۳۹۶
  • ۰

منظور از افراد بی پول لزوما قشر کم‌ درآمد نیست، چه بسا افرادی هستند که درآمد خوبی دارند ولی در مدیریت پول خود مهارت کافی را ندارند و بنابراین همیشه جیب‌شان خالی است. در این مقاله می خواهیم روش پولدار شدن و پولدار ماندن را بیان کنیم.

دوستان همیشه همراه امروز می خواهیم با مطرح کردن ده عادت غلط که جلوی ثروتمند شما را می گیرد به شما کمک کنیم تا با آگاهی بیشتر برای رسیدن به رفاه بیشتر گام بردارید. با ما همراه باشید.

1. ولخرجی ممنوع

احتمالا شما نیز افرادی را می شناسید که برای اتومبیل، تلفن همراه و وسایل گران‌قیمت دیگر پول خرج می‌کنند، درحالی‌که نه توانایی خرید آنها را دارند و نه حتی به آنها نیاز دارند. افراد پولدار حساب‌ و کتاب دخل‌ و خرجشان را دارند و معمولا درآمد‌شان را به این شیوه خرج می‌کنند:

  • ۲۰ درصد پس‌انداز
  • ۲۵ درصد پرداخت اجاره، رهن و نظایر آن
  • ۱۵ درصد غذا
  • ۱۰ درصد سرگرمی
  • ۵ درصد هزینه‌ی وسایل‌نقلیه (اعم از اتومبیل شخصی یا حمل‌ونقل عمومی)
  • مابقی پول برای مواردی مانند لباس، دارو و آموزش مصرف می‌شود.

   روش های ثروتمند شدن

2.معاشرت با افراد منفی ممنوع

نود و شش درصد از افرادی‌ که بی پول هستند، حداقل یک نفر را در اطرافشان دارند که عاشق شایعه‌ پراکنی و شکایت از زندگی است. افراد موفق با کسانی معاشرت می‌کنند که نه‌ تنها جزو افراد منفی گرا نیستند، بلکه مثبت و الهام بخش نیز هستند.

3.صبح‌ها دیر از خواب بیدار شدن ممنوع

۸۹% از پولدارها خواب کافی دارند و بین ساعت‌های ۹ تا ۱۰ شب به رختخواب می‌روند و ۷ تا ۸ ساعت در شب می‌خوابند و حداقل ۳ ساعت پیش از آغاز روز کاری بیدار می‌شوند. آنها این ساعت های صبح را برای ورزش، برنامه ریزی برای کارهایی که باید انجام دهند اختصاص می دهند.

4.مطالعه نکردن ممنوع

داستایوسکی بزرگ می‌گوید: «مطالعه‌نکردن به‌معنای فکرنکردن است». ۸۸% افراد پولدار حداقل ۳۰ دقیقه در روز کتاب‌هایی درباره‌ی مسائل حرفه‌ای و شغلی، رشد فردی و ادبیات تاریخی مطالعه می‌کنند.

روش های ثروتمند شدن

  •  آرون گروپس

5.وابستگی به برنامه‌های تلویزیون ممنوع

در میان افرادی که پولدار نیستند، ۷۸ درصد عاشق برنامه‌هایی هستند که در آن جزئیات زندگی خصوصی دیگران نشان داده می‌شود. درحالی‌که فقط ۶ درصد پولدارها چنین عادتی دارند.

6.ریسک نکردن ممنوع

میزان این ریسک پذیری برای افراد پولدار بیش از ۵۰% است. بسیاری از افراد پولدار در این مطالعه خاطرنشان کردند که در طول زندگی شان حداقل یک بار با ریسک هایی مواجه شده‌اند که به شکست‌های بزرگ منجر شده است. اما آنها سعی کرده‌اند به جای گیرکردن در آن، با موفقیت از آن عبور کنند.

روش های ثروتمند شدن

7.اهمیت ندادن به سلامتی ممنوع

۷۶ درصد از افراد پولدار ۴ روز در هفته ورزش می‌کنند. رژیم غذایی آنها متعادل است و موفق به ترک عادت های بد زندگی‌شان شده‌اند. اما در بین افراد بی‌پول، فقط ۱۳% قبول دارند که سلامتی و موفقیت با یکدیگر ارتباط دارند.

8.نفرت داشتن از شغلتان ممنوع

افراد بی‌پول فقط معایب شغل‌شان را می‌بینند. با چنین نگرشی، هرگز وضع مالی شان بهبود پیدا نخواهد کرد.

9.دوری از افراد جدید ممنوع

بیشتر کسانی که از لحاظ مالی در وضعیت پایداری هستند ممکن است روزهای مهم مانند روزهای عید و نظایر آن را به آشنایان جدید و همینطور آشنایان قدیمی تبریک بگویند، درحالی‌که بسیاری از افراد بی‌پول این‌کار را نمی‌کنند.

روش های ثروتمند شدن

10.فقط تکیه کردن به سرنوشت ممنوع

۹۰ درصد مردمی که بی‌پول هستند برای بدبختی و عواملی که نمی‌توانند آنها را کنترل کنند سرنوشت را سرزنش می‌کنند. این افراد برای بهبود رفاه شان ‌به‌ جای آنکه پول شان را در راستای یادگیری و تحصیل خرج کنند، آن را برای پدیده های ماورایی و بخت‌ آزمایی ها خرج می‌کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *