دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ساخت عروسک نمایشی برای کودکان با دو روش متفاوت

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

برای ساخت عروسک نمایشی راه کارهای ساده ای وجود دارد. شما در منزل می توانید با کمترین وسایل عروسک های زیبایی تهیه کنید. این عروسک ها حتما مورد توجه کودکان شما قرار خواهند گرفت.

برای ساخت عروسک نمایشی مواد در دسترس فراوانی دارید. عروسک های نمایشی می توانند شامل عروسک های کاموایی، عروسک های پارچه ای، عروسک های پلاستیکی و بسیاری از عروسک های فانتزی  باشند.

ساختن یک مدل عروسک با جوراب و یک مدل عروسک ساخته شده با کاغذ به شما پیشنهاد می شود. شما در منزل به راحتی امکان ساختن عروسک نمایشی برای کودک را دارید. چون اغلب این عروسک های روش سخت و پیچیده ای برای ساخت ندارند.

مواد مورد نیاز برای ساخت عروسک نمایشی جورابی

  • سوزن
  • قیچی
  • سه عدد جوراب
  • نخ

ابتدا جوراب را به صورت یک مستطیل طویل بدوزید(چهار وجهی).

ساخت عروسک نمایشی با جوراب

حالا بدنه جوراب را با پنبه یا هر چیز نرمی پر کنید. پایین جوراب را ببندید.

عروسک نمایشی جورابی

  •  آرون گروپس

حالا دست و پا را به بدن بدوزید. حالا دکمه ها را بچسبانید و یک لبخند شیرین برای عروسک ایجاد کنید تا چهره آن زنده تر شود. برای عروسک یک دستمال دور گردن بدوزید و کلاه و لباس برایش در نظر بگیرید. در صورت تمایل یک جای دست برای عروسک ایجاد کنید.

ساخت عروسک نمایشی

ساخت عکس نمایشی با کاغذ و مقوا

مورد بعدی عروسک دالی یا متحرک هست. برای ساخت آن به مقوا و دکمه قابلمه ای یا میخ ته تاشو نیاز دارید. این نوع عروسک برای خردسالان جذابیت خاصی دارد. عروسک دالی یا متحرک از جمله عروسک هایی است که به سادگی می توانید در منزل تهیه کنید.

عروسک متحرک

الگوهای را مطابق شکل زیر آماده می کنید و برای اتصال بین آن ها از میخ ها استفاده می کنید.

نحوه اتصال عروسک دالی

ابتدا دست ها به هم متصل کنید و آن گاه قسمت پشت سر را متصل کنید.

ساحت عروسک دالی

اتصال ها را وصل کنید.

ساخت عروسک متحرک

در آخر قسمت تنه را وصل کنید.

عروسک متحرک زیبا

برای نگه داری عروسک یک پایه برای پشت عروسک نصب کنید.

عروسک نمایشی کاغذی

در مرحله آخر در صورت تمایل می توانید دو نخ به شانه ها متصل کنید تا قابلیت حرکات دیگر را نیز داشته باشد.

مدل های عروسک نمایشی با طرح های زیبا

ساخت عروس برای اکثر افراد کار جذاب و دوست داشتنی است  و در واقع از انواع عروسک های زیبا و فانتزی عروسک های دستی هستندکه می توانید آن را در طرح های مختلف بسازید و برای ساخت آن از نمد، پارچه و … استفاده کنید همجنین، می توانید به شکل ترکیبی با رنگ های مختلفی بسازید فقط کافی است، کمی خلاقیت به خرج دهید تا بتوانید آن را به راحتی و بسیار شیک و زیبا بسازید.

عروسک نمایشی زیبا و جذاب

همانطور که می دانید کودکان علاقه زیادی به عروسک دارند و ساخت عروسک نمایشی برای کودکان، یکی از سرگرمی جالب و جذاب برای مادران است  که به راحتی و با کمی خلاقیت و ابتکار می توانید عروسک های فانتزی زیبایی بسازید تا کودک تان از دیدن آن ها لذت ببرید، در ادامه مطلب مدل هایی از ساخت عروسک با ایده های خلاقانه و جذاب را در اختیار شما  دوستان عزیز قرار خواهیم داد تا با ایده گرفتن از آن ها بتوانید عروسک های فانتزی زیبایی برای کودک دلبندتان بسازید، بنابراین اگر شما دوستان عزیز به دنبال ایده شیک و خاص جهت دوخت عروسک پارچه ای هستید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 

عروسک نمایشی با ایده زیباساخت عروسک نمایشی دستیساخت عروسک نمایشی با ایده جذابعروسک نمایشی با ایده جذاب و دیدنیساختن عروسک نمایشی با پارچه های مختلفعروسک نمایشی دستی جذاب و دیدنیعروسک نمایشی جناب خانساخت عروسک نمایشی برای کودکانعروسک نمایشی جذاب و خاصعروسک نمایشی دستی زیباعروسک نمایشی برای کودکانعروسک نمایشی زیباعروسک نمایشی خرس و قورباغهساختن عروسک نمایشی بانمک

از همراهی صمیمانه شما سپاس گذاریم و امیدواریم روش های ساخت عروسک جورابی و مقوایی مورد توجه شما قرار گرفته باشد، در صورت تمایل جهت آشنایی بیشتر با مراحل عروسک سازی می توانید روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *