دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مثبت اندیشی در زندگی چگونه شما را به موفقیت نزدیکتر می کند؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ دی ۱۳۹۶
  • ۰

همانطور که موقعیت یک ساختمان با طراحی داخلی آن معنا پیدا می کند و مشخص می شود نگرش ما نیز شخصیت و چارچوب ذهنی ما را بیان می کند مثبت اندیشی نگرش یک طرح تعیین کننده برای شخصیت افراد می باشد.

داشتن نگرشی مثبت رسیدن به مسیر موفقیت را برای شما هموارتر خواهد کرد. شما باید بدانید که همه ی افراد نگرششان را خود انتخاب می کنند  افرادی که دارای نگرش های منفی می باشند می توانند با تغییر نگرش و رسیدن به تفکر مثبت در زندگی خود تحول ایجاد کنند و به موفقیت نزدیکتر شوند.

فرمول مثبت اندیشیدن

چگونه مثبت اندیشی کنیم؟

برای مثبت اندیشیدن و تغییر نگرش راهکارهای متفاوتی ارائه می گردد این راهکارها به شما کمک فراوانی می کنند نگرش هدایت کننده ی مسیر زندگی است و بر انگیزه و تلاش افراد تأثیر گذار است.

به دنبال انگیزه های درونی خود باشید:

به دنبال انجام دادن کارهایی بروید که به شما انگیزه می دهد و در شما انرژی ایجاد می کند به چیزهایی که به شما انرژی می دهد فکر کنید و با استفاده از این انگیزه ها مسیر زندگیتان را تغییر دهید. برای یافتن انگیزه ها علت انجام هر کاری از خود جویا شوید افراد برای انجام کارهای یک کار انگیزه های گوناگون مالی، عاطفی، شخصی، اجتماعی  دارند پی بردن به این انگیزه به شما کمک می کند تا سریعآ به تغییر نگر خود بپردازید.انگیزه ها یک محرک درونی قوی هستند که شما را در مسیر رسیدن به اهداف قرار می دهند و در شما این باور را ایجاد می کند که می توانید.

مثبت اندیشیدن و شاد بودن

استرس و اضطراب خود را کنترل کنید:

زمانی که به مشکل بر می خورید مدیریت کردن اضطراب کار دشواری خواهد شد به طوری که احساسات و عواطف شما تحت کنترل قرار می دهد در این گونه مواقع سعی کنید به خودتان مسلط باشید و به افکارتان نظم ببخشید و به راه حل های آن مشکل فکر کنید و با تمرکز و مثبت اندیشی به حل بحران بپردازید. یادتان باشد در این مواقع خود را افکار منفی دور نگه دارید در عوض سعی کنید افکار مثبتتان را تقویت کنید.

بی خیالی را تجربه کنید:

باید توجه کنید که در مسیر رسیدن به اهداف زندگی نباید از خود زندگی غافل شد و لذت بردن از آن را فراموش کرد در زندگی به دنبال فعالیت های شاد باشد تا از میزان اضطراب شما کاسته شود هر قدر بتوانید با شاد بودن استرس را کنترل کنید فرد موفق تری خواهید بود. شاد بودن شخصیت شما را جذاب تر و دوست داشتنی تر خواهد کرد و یک امتیاز بزرگ برای شما به حساب می آید.

  •  آرون گروپس

به ورزش کردن اهمیت بدهید:

تغییر در وضعیت جسمانی می تواند راهکار مؤثری برای داشتن نگرشی مثبت می باشد. انجام فعالیت های ورزشی موجب تخلیه و کاهش استرس می شود و افکار منفی را از ذهن شما دور می کند با ورزش کردن شما به یک تعادل ذهنی می رسید که و بهتر به مثبت اندیشی می پردازید. برای انجام فعالیت های ورزشی در برنامه روزانه خود وقت بگذارید  در صورتی که مشغله های کاری زیادی دارید می توانید روزانه یک پیاده روی آرام داشته باشید.راهکار مناسب مثبت اندیشی

بر خودتان تسلط یابید:

تسلط بر افکار و احساسات می تواند شما را به فردی موفق تر تبدیل کند اگر فردی با افکار منفی هستید تصمیم بگیرید نگرشتان را تغییر دهید و به این پی ببرید که خودتان نگرشتان را انتخاب می کنید سعی کنید مثبت اندیشی را در عمل پیاده کنید. با تسلط بر خود می توانید بر دنیای بیرون نیز تسلط داشته باشید و به دلیل باوری که دارید موفق خواهید شد.

برای رسیدن به موفقیت مشتاق باشید:

زمانی که شما برای رسیدن به کاری مشتاق هستید این شوق در عمل نیز نمایان می شود. اشتیاق موجب تهعد کاری در شما می شود و شما را به انجام کار راغب تر می کند. اشتیاق محرکی برای انجام درست کارها و اهداف است و باعث برانگیختن احساسات مثبت در شما خواهد شد.

به دنبال معنویت باشید:

وجود محرک های معنوی روح شما را جلا می بخشد.اگر برای انجام هر چیزی به دنبال یک معنای عمیق تر باشید در این صورت کارهایی که انجام می دهد دارای ارزش خواهند شد. با داشتن این تفکر که انجام کار شما در مقیاسی وسیع بر زندگی دیگران تأثیر می گذارد شما وقت و انگیزه ی بیشتری برای انجام کارها می گذارید.

تغییر نگرش و مثبت دیدن

درونتان را مدیریت کنید:

طرز تفکری که شما نسبت به شخصیت خود، استعدادها و اهدافتان دارید در آینده اتفاق خواهند افتاد و رفتار شما ریشه در افکار خوب یا بدتان دارد. برای اینکه فرد موفقی باشید باید افکار درستی انتخاب کنید و مربی خود باشید. افکار منفی درون ذهنتان را با افکار مثبت تغییر دهید با این کار شما از تلاش دست نمی کشید و در زندگی یاد می گیرید چگونه بر نگرشتان تسلط یابید. شما باید توانایی هایتان را شناسایی کنید و با مدیریت و تمرکز بر روی آن درونتان را کنترل کنید.

تغییر نگرش و افکار

یک چارچوب ذهنی برای خود انتخاب کند:

در ذهنتان یک چارچوب برای اهدافتان تعیین کنید با این کار شما راحت تر به آن اهداف خواهید رسید و مدام به نگرش های مثبت و برنامه ریزی خود فکر کنید با داشتن برنامه ریزی و یک چارچوب ذهنی سازمان دهی شده موفق تر خواهید بود این چارچوب ذهنی شما را به سمت مثبت اندیشی هدایت می کند.

به دیگران انرژی و حس مثبت بدهید:

برای رسیدن به موفقیت باید فردی با اراده و قوی باشید و در کنار کار کردن از زندگی لذت ببرید و هر قدر شادتر باشید و به اطرافیان این شادی را انتقال دهید به موفقیت های بیشتری دست می یابید و انرژی که به آنها منتقل می کنید بر شما نیز تأثیر می گذارد وقتی که در محیط کار با نشاط و شاداب هستید  موجب کارایی بیشتر خود و دیگران می شوید. نگرش مثبتی که به دیگران می دهید موجب حمایت آنها از شما می شود و در رسیدن به موفقیت به شما کمک خواهند کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *