دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

درمان گیاهی آرتروز با چند معجون معجزه آسا

  • مهلا بستگان
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

آرتروز، پوکی استخوان، درد و ورم مفاصل امروزه از مشکلات شایع عموم است که برای درمان آنها هر روشی را تجربه می کنند و ما در این مقاله از درمان گیاهی آرتروز نوشته ایم.

برای تسکین درد های آرتروزی داروهای مسکن شیمیایی فراوانی وجود دارد که بعد از مصرف مداوم تاثیرات خود را از دست می دهند و دیگر جوابگوی درد های این چنینی نیستند. به جای مصرف داروهای شیمیایی می توان از درمان گیاهی آرتزوز بهره برد که هم بی خطر است و هم بسیار تاثیر گذار می باشد.

راه حل های درمان گیاهی آرتروز با روش های کارامد

آشنایی با درمان گیاهی آرتروز:

اگر درد های آرتروزی شما را کلافه کرده است و علائم آرتروز در شما وجود دارد و ادامه زندگی با شرایط عادی را برایتان منحل کرده است، از روش های گیاهی  برای بهبود آرتروز طبق روش های ذیل که ما به شرح آن پرداخته ایم، اقدام کنید:

  • معجون ۱:

برای ساخت این معجون به یک قاشق مرباخوری دارچین، یک قاشق مربا خوری زنجبیل، یک قاشق سوپ خوری عسل و یک لیوان شیر کم چرب نیاز دارید. شیر و زنجبیل و دارچین را با هم بجوشانید و دو دقیقه به آن زمان دهید تا سرد شود و بعد با عسل مخلوط کنید و روزانه تا یک ماه، نیم ساعت قبل از صرف صبحانه از آن بنوشید و در ماه دوم هفته ای سه بار این کار را انجام دهید و اگر نمی توانید شیر بخورید از آب جوش یا چای سبز استفاده کنید.

  • معجون ۲:

برای تهیه این معجون گیاهی به یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه، دو قاشق چای خوری گیاه گزنه، یک قاشق چای خوری رازیانه، یک قاشق چای خوری پوست تخم مرغ، سه فنجان آب جوش، یک قاشق سوپ خوری عسل نیاز است. پودر زردچوبه را به همراه گزنه و رازیانه و پوست تخم مرغ در آب جوش بریزید و به مدت ده دقیقه بگذارید دم بکشد و هنگامی که می خواهید میل کنید عسل را به آن بیفزایید. توجه داشته باشید که این مقدار معجون برای مصرف سه بار در روز یعنی صبح و ظهر و عصر می باشد و به مدت یک هفته از آن بخورید تا معجزه اش را ببینید.

ترفند های درمان گیاهیی آرتروز

  • معجون ۳:

در درست کردن این معجون برای درمان گیاهی آرتروز به دو قاشق چای خوری پودر سنجد که شامل گوشته، پوسته و هسته آن می باشد، یک قاشق چای خوری پودر سویای بو داده، یک قاشق چای خوری عسل و یک لیوان شیر کم چرب نیاز دارید. تمام مواد را با هم ترکیب کنید و در شیر بریزید و هر روز صبح نیم ساعت قبل از اینکه صبحانه بخورید، از این معجون بنوشید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • معجون ۴:

برای درست کردن این معجون، به ۵۰ گرم سنجد کامل آسیاب شده، ۵۰ گرم هسته تمر هندی آسیاب شده و ۱۰۰ گرم عسل نیاز داریم. برای تهیه این روش گیاهی ذکر شده است که تمام مواد لازم را با هم به خوبی مخلوط کنید و هر روز دو قاشق چای خوری تا دو هفته از آن بخورید و نتیجه اش را ببینید.

راه های درمان گیاهی آرتروز

  • معجون ۵:

در این معجون به یک قاشق سوپ خوری پودر دارچین، دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون بو دار، یک قاشق عسل و یک قاشق سوپ خوری پودر زردچوبه نیازمندیم. تمام مواد اولیه را با هم ترکیب کنید تا به حالت خمیر شکل رقیق در بیاید و بعد بر روی ناحیه ای که در می کند بمالید و رویش را با یک باند ببندید. خواهید دید که بعد از سپری شدن نیم ساعت درد کاملا از بین می رود. از این ضماد دو بار در هفته به مدت کلا شش ساعت روی موضع درد خود بمالید تا اثرات مثبت آن را بر روی دردهای تازه و کهنه ببینید.

درمان خانگی آرتروز

  • معجون ۶:

یک قاشق مرباخوری پودر زنجبیل، یک قاشق مربا خوری پودر زرد چوبه و یک قاشق مرباخوری عسل در این معجون لازم است. برای تهیه آن زنجبیل و زردچوبه را در آب جوش بریزید و به مدت پنج دقیقه دم کنید و بعد از اینکه کمی خنک شد در آن عسل بریزید و روزی یک بار یک روز در میان از این دمنوش گیاهی برای درمان آرتروز خود استفاده کنید.

  • معجون ۷:

دو قاشق سوپ خوری روغن خردل و پنج حبه سیر را برای درست کردن این معجون لازم داریم. پنج حبه سیر را له کنید و با دو خردل مخلوط کنید کمی تا حدودی آن را گرم نمایید و سپس به همان نقطه هایی که درد دارد بمالید تا باعث تسکین درد شما بشوند.

با این معجون ها از شر دردهای آرتروزی رها شوید

در نظر داشته باشید که ماساژ منطقه دردناک بدن با روغن زیتون، روغن بادام تلخ و روغن ولرم نارگیل نیز در تسکین درد آرتروز و مفاصل بسیار تاثیر گذار است. حتی می توانید برای درمان آرتروز زانو خود مقداری تخم شنبلیله را از شب خیس کنید و صبح ناشتا آن را میل بفرمایید. در طب چینی از ترکیب هویج رنده شده و آبلیموی تازه هم به عنوان یک معجون مسکن برای درمان آرتروز گردن و دیگر دردهای مفصلی و آرتروزی مصرف می کردند.

نکته : توجه داشته باشید که تمام معجون های درج شده در متن بالا گیاهی هستند و تا به الان عارضه ای از آنها گزارش نشده است، اما اگر بیماری خاصی دارید و یا در حال مصرف داروی خاصی هستید حتما برای استفاده از این معجون ها با پزشک مشورت کنید.

درمان خانگی آرتروز زانو

آرتروز زانو را می توانید با روش های خانگی و طبیعی درمان کنید که در ادامه مطلب چند راهکار گیاهی ساده و مفید جهت درمان آرتروز زانو  را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

سرکه سیب :

استفاده از سرکه سیب یک راهکار عالی و گیاهی جهت درمان آتروز زانو می باشد زیرا، دارای خواص ضد التهابی است که کمک زیادی به کاهش درد و سفتی مفاضل زانو خواهد کرد همچنین، باعث از بین رفتن سموم ذخیر شده در مفاصل زانو خواهد شد، بنابراین پس از هر وعده غذایی یک قاشق چای خوری سرکه سیب همراه با عسل میل کنید.

برای درمان دردهای آرتروزی این روش ها را امتحان کنید

شنبلیله :

جهت درمان انواع آرتروز به خصوص التهاب مفاصل زانو استفاده از دانه های شنبلیله گزینه بسیار مناسبی است زیرا، دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به کاهش درد و تورم ناشی از التهاب مفاصل کمک می کند، همچنین این دانه ها دارای  ویتامین ها و مواد معدنی از جمله : فسفر، کلسیم و آهن هستند که باعث سلامت استخوان ها می شوند ینابراین از این روش گیاهی استفاده کنید.

نمک اپسوم :

به دلیل اینکه نمک اپسوم دارای منیزیم فراوانی است کمک زیادی به کاهش تورم، درد و التهاب زانو می کند از این رو، می توانید جهت رفع آرتروز زانو از نمک اپسوم استفاده کنید فقط کافی است دو فنجان از این نمک را به آب وان گرم افزوده و به مدت بیست تا سی دقیقه پاهایتان را داخل آن گذاشته و ماساژ دهید، جهت انجام اینکار می توانید از روغن های گیاهی کافور و خردل استفاده نمایید.

روش های درمان گیاهی آرتروز در منزل

ادویه های گیاهی :

از دیگر راهکارهای درمان آرتروز زانو استفاده از ادویه های خانگی  مانند : زردچوبه، دارچین و زنجبیل است که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند  و به رفع درد ناشی از اختلال مفاصل کمک بی نظیری می کنند بنابراین، در تهیه انواع غذا ها و دمنوش ها از این ادویه ها کمک بگیرید.

چای سبز :

استفاده از این نوشیدنی خوشمزه و پرطرفدار کمک زیادی به استحکام استخوان ها می کند بنابراین، چای سبز و عسل را با هم ترکیب کرده تا درد و تورم ناشی از التهاب مفاصل زانو کاهش و کاملا بهبود پیدا کند.

معرفی روش های معجزه آسا در درمان گیاهی آرتروز

در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل جهت آشنایی بیشتر با آرتروز و درمان خانگی می توانید روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *