دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رازهای موفقیت مؤسس علی بابا

  • زهره امامی
  • ۲ دی ۱۳۹۶
  • ۰

کارآفرینی فرآیندی زمان بر است. جک ما نیز مانند بسیاری از کارآفرینان موفق این حقیقت را درک کرد و با صبر و حوصله به کار خود ادامه داد. او همیشه به آینده توجه می کرد و برنامه‌ریزی برای بازارهای جهانی هیچ‌گاه از ذهنش خارج نشد.

آقای جک ما از کارآفرینان نمونه‌ی عصر حاضر است. وی با تلاش های بی وقفه، از یک معلم زبان انگلیسی به یکی از ثروتمندترین افراد چین تبدیل شده است.

علی بابا یکی از موفق‌ترین رقبای آمازون در زمینه فروش آنلاین است. این وب‌ سایت چینی با دارا بودن رکورد بزرگ‌ ترین عرضه‌ی عمومی سهام، توسط یک معلم چینی تأسیس شد. جک ما، چهره‌ای که پشت علی بابا قرار گرفت شیوه های خود را برای رسیدن به موفقیت دارد که در این قسمت برداشت خود را از این رموز برای شما به اشتراک می گذاریم.

۱-استفاده از قدرت ارتباطات

دنیای امروزی ارتباط بین افراد و حتی ماشین‌ها با افراد را بسیار آسان کرده است. جک ما فردی بود که از همان ابتدا جهانی فکر می‌کرد و با طراحی و ساخت یک وب‌ سایت ساده، هدفش را بازارهای جهانی قرار داد و به موفقیت دست یافت.

۲- استفاده از آنچه در توان دارید و استقبال از فرصت‌های رشد

جک ما با تغییری ساده در روند کاری، وارد فرآیند کارآفرینی شد. او ابتدا یک معلم زبان بود. او سپس تصمیم گرفت با تغییر روش،‌ شغل خود را به مترجمی تغییر دهد. پس از مدتی یکی از دوستان جک او را با اینرنت و وب آشنا کرد. وی با استفاده از همین فرصت و امکانات توانست به موفقیت برسد.

۳-نهراسیدن از شکست

افراد موفق به این اعتقاد دارند که چیزی به نام شکست وجود ندارد و این تغییر مسیر است که در زندگی آن‌ها اتفاق می افتد. جک ما یک همکاری با شرکت‌های دولتی را در کارنامه دارد. وی بعد از مدتی که از شروع این همکاری گذشت، متوجه ایرادات کاغذبازی‌ اداری دولتی شد و در این همکاری موفق نشد. اما این اتفاق ها سبب شد او بعد از مدتی در شرکت دولتی مشغول به کار شود و در آنجا با مؤسس یاهو آشنا شود. نتیجه این آشنایی سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری یاهو روی علی بابا شد.

جک ما کارآفرین نمونه‌

۴-تغییر مسیر وقتی کارها به‌ خوبی پیش نمی‌رود

جک ما از شراکت با دولتی‌ها درس‌های زیادی گرفت. وی متوجه شد که برخی روندهای کاری برای شرکت او جواب نمی‌ دهند و باید به فکر نوآوری‌ باشد. علاوه بر آن، تغییر مسیر از شرکت‌های دولتی به سمت سرمایه‌گذاری خصوصی، او را به فردی با دانش بالا تبدیل کرد. پس از مدتی همان شرکت‌ های دولتی از جک درخواست کمک فنی کردند و در ازای آن، تسهیلات تأسیس کسب و کار را در اختیارش گذاشتند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۵- راهکار پیشرفت در آینده‌نگری

کارآفرینی فرآیندی زمان بر است. جک ما نیز مانند بسیاری از کارآفرینان موفق این حقیقت را درک کرد و با صبر و حوصله به کار خود ادامه داد. او همیشه به آینده توجه می کرد و برنامه‌ریزی برای بازارهای جهانی هیچ‌گاه از ذهنش خارج نشد. او در یکی از مصاحبه‌هایش عنوان کرد که موفقیت علی بابا نه به عملکرد امروز و امسال، بلکه به تلاش‌های ۱۵ ساله‌ی آن‌ وابسته است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *