دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

چگونه با ترس از پرواز با هواپیما مقابله کنیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۹ دی ۱۳۹۶
  • ۰

فوبیا ترسی غیر منطقی که افراد ارتباطی با عامل ترس ندارند فوبیا انواع مختلفی دارد. یکی از فوبیا های رایج، ترس از پرواز با هواپیما است در این مقاله با دلایل ترس از هواپیما و درمان آن آشنا خواهید شد برای مطالعه مطالب همراه ما باشید.

فوبیا پرواز با هواپیما، ترسی معمول و رایج و بیشتر افراد هنگام پرواز استرس اندکی دارند اما زمانی که این استرس و ترس تا پایان پرواز بیشتر شود و فرد نتواند آن را کنترل کند در این صورت فرد دچار فوبیای پرواز می باشد. دلایل زیادی برای ترس از پرواز در افراد وجود دارد که در ادامه به توضیح این موارد می پردازیم و راه های درمانی آن را مطالعه خواهید کرد.

نشانه ها و راه درمان ترس از هواپیما

ترس از پرواز با هواپیما و دلایل آن:

ترس از پرواز می تواند با ترس از محصور شدن در فضای بسته همسو باشد اینگونه افراد تصور می کنند در فضایی بسته قرار گرفته اند و هیچ تسلطی بر هواپیما ندارد. دسته دیگر این افراد به دلیل تصورات غلط یا تجربه ناگواری که از پرواز داشته اند دچار ترس از آن شده اند. این ترس را نمی توان با ترس از ارتفاع یکی دانست اما ارتفاع پرواز نیز می تواند یکی از دلایل ایجاد ترس بیشتر در افراد مختلف باشد.

ترس از پرواز با هواپیما در مسافران

علائم افرادی که دچار ترس از پرواز با هواپیما می شوند:

ترس از پرواز از زمان شروع حرکت اولیه هواپیما، در فرد ایجاد می شود و با اوج گرفتن این ترس شدید تر خواهد شد این ترس در بین افراد مختلف متفاوت بوده است. ترس از پرواز از یک استرس و دلهره ی ساده تا یک حمله عصبی، و وخیم تر شدن حال فرد ادامه دارد این افراد دارای لرزش، حالت تهوع، سرگیجه،بالا رفتن ضربان قلب و … می باشند.

خشم در اثر پرواز یک پدیده و اختلال دیگر است که بر اثر ترس از پرواز یا عصیانیت از شرایط پرواز در مسافران رخ می دهد.

فوبیای پرواز با هواپیما

  •  آرون گروپس

راه های درمان ترس از پرواز:

برای مقابله با ترس از پرواز روان شناس می تواند به شما کمک کند او این تصور را در شما به وجود می آورد که به خاطر ترس از پرواز با هواپیما، چه موقعیت های مختلف شغلی و تحصیلی را از دست داده اید یا خواهید داد و به شما کمک می کنند تا به علت اصلی ترس خود پی ببرید و با روبه رو شدن و قرار گرفتن در موقعیت به درمان ترس شما کمک خواهند کرد.

هواپیما و ترس از پرواز

تعدای از افرا برای غلبه بر ترس خود از داروهای آرامبخش و ضد استرس استفاده می کنند این کار ممکن است نه تنها از استرس آنها نکاهد بلکه بر استرس ناشی از ترس آنها بیافزاید به این دلیل که درمان ترس به طور ریشه ای صورت نمی گیرد.

راه دیگر غلبه بر این ترس این است که قبل از سفر از دمنوش های طبیعی که از اضطراب شما می کاهد استفاده نمایید. قطره ی گیاهی اسطوخودوس از این قبیل داروها می باشد که برای کاهش استرس و پایین آوردن تپش قلب زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

علائم ترس از سفر با هواپیما

خودتان را سرگرم کنید و سعی کنید حواستان را از تصورات منفی پرت کنید برای ان کار می توانید کتاب بخوانید یا فیلم تماشا کنید.

موسیقی های آرامش بخش گوش دهید تا ذهن شما را از درگیری و ترس آزاد کند.

سعی کنید از پنجره هواپیما بیرون را نگاه نکنید تا دلهره شما شدیدتر نشود.

در حین پرواز از چای و قهوه استفاده نکنید،

این نوشیدنی ها به دلیل کافئینی که دارند موجب تپش قلب در فرد می شوند.

قبل از پرواز  غذاهای سبک تر بخورید. استفاده از کاهو، کنجد، شیر مواد غذایی مناسبی می باشند.

غلبه بر ترس فوبیای پرواز

تنقلات بخورید. خوردن تنقلات حواس شما را پرت می کند و به ترستان کمتر فکر می کنید.

درباره هواپیما بیشتر اطلاعات داشته باشید. اطلاعات بیشتر درباره هواپیما، ما را به آن مسلط می کند و به خاطر چیزی که از آن آگاهی ندارید نمی ترسید.

در این مقاله با دلایل ترس از پرواز و راه های مقابله با آن آشنا شدید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید سپاسگذاریم…

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *