دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

 آموزش بافت هدبند زنانه با سه روش متفاوت و کاربردی

  • ندا خوشرو
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب با آموزش بافت هدبند زنانه شیک و جدید مخصوص فصل زمستان با سه روش مختلف آشنا خواهید شد که امیدواریم از بافت این مدل هدبندها نهایت لذت را ببرید.

برای بافتن هدبند از روش های مختلفی استفاده می شود و شما می توانید با کمک این بافتن های متنوع هدبندهای دخترانه و زنانه متنوعی را برای خود ببافید. بافتن هدبند زنانه به راحتی امکان پذیر است و اگر شما در زمینه بافتن لباس های بافتنی مهارت دارید می توانید به راحتی از پس بافتن هدبند برآیید، در ادامه با آموزش بافت هدبند با سه روش آشنا می شوید.

هدبند و دستکش و شال گردن از انواع لباس های زمستانی هستند که در روزهای سرد سال مورد استفاده قرار می گیرند. در مطالب قبلی با آموزش بافت شال گردن و آموزش بافت دستکش آشنا شدید در این مطلب قصد داریم تا شما را با آموزش بافت هدبند آشنا سازیم.

مدل هدبند بافتنی

آموزش بافت هدبند زنانه با ۲ روش مختلف

هدبند های زنانه را می توانید به روش های مختلفی ببافید که هر کدام از این روش ها زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند. در ادامه آموزش بافتن هدبند زنانه را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

مدل هدبند بافتنی زنانه شیک

نحوه بافت هدبند برای خانم ها

روش اول 

برای بافت این مدل هدبند به میل شماره ۵ و نخ کاموا ضخیم نیاز دارید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مدل هدبند شیک زنانه

روش بافت بدین صورت است که ابتدا باید ۱۶ تا ۱۸ دانه را سر بیندازید و به صورت کشباف ببافید ( به صورتی یکی زیر و یکی رو و یا دو تا زیر و دو تا رو و …. )‌ به اندازه ۱۸ سانتی متر ببافید. در مرحله بعدی بافت هدبند دانه های بافته شده را به ۲ قسمت مساوی تقسیم کنید و هر دسته را جداگانه به اندازه ۱۶ سانتی متر ببافید توجه داشته باشید که هر دو دسته باید اندازه یکدیگر باشند. در این مرحله از بافت هدبند دسته ها را باید به صورت ضربدر از روی یکدیگر رد کنید و دانه ها را دوباره به یک میل بگیرید و هر دو دسته را مثل قبل با یکدیگر ببافید و ۱۸ سانتی متر دوباره به صورت کشباف ببافید و دانه ها را کور کنید و دو سر هدبند را به یکدیگر بدوزید.

مدل هدبند زنانه شیک و زیبا

روش دوم 

برای بافت این مدل هدبند به یک کلاف ۱۰۰ گرمی و میل شماره ۵.۴ و ۸۹ دانه مروارید برای هر گل نیازمند هستید.
برای بافت هدبند به این روش ابتدا باید ۲۰ دانه سر بیندازید سپس ۲ خط رکن ببافید و مطابق با نقشه بافتن مرواریدها را شروع کنید و بافتن هدبند را با تکرار بافت ها ادامه دهید تا بافت شما به ۵۰ سانت برسد سپس دانه ها را کور کنید و درز هدبند را هم بدوزید.

نقشه بافت هدبند زنانه آموزش بافت هدبند زنانه

بافت هدبند مدل پیچ

به منظور بافتن این نوع هدبند زیبا در ابتدا باید ۲۴ دانه سر بیندازید و برای رج اول؛ ۷ دانه زیر ، ۱۰ دانه رو و ۷ دانه زیر نیاز است. رج دوم را نیز همه دانه ها باید زیر بافته شوند. توجه داشته باشید که ۷ دانه اول و ۷ دانه آخر بافت، مدل رکن می باشد.

حال بعد ازبافت ۱۴ رج، مدل پیچ را روی هدبند انجام دهید به این شکل که ۷ دانه زیر، ۵ دانه اول رو با ۵ دانه دوم رو با یکدیگر جا به جا می شوند و سپس ۷ دانه زیر را ببافید.

به همین شکل بافت را ادامه دهید و طول بافت باید به اندازه دور سرتان منهای یک تا دو سانتیمتر باشد و در آخر همه دانه ها را کور کنید و ابتدا و انتهای بافت را به هم وصل نمایید.

بافتنی هدبند زنانه زیبا

مدلهای شیک و زیبای بافتنی هدبند

در ادامه آموزش سه نوع بافت هدبند، در اینجا تصاویری متنوع از مدلهای شیک هدبند زنانه و دخترانه قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجهتان قرار بگیرند، همچنین در صورت آشنایی با این هنر دستی زیبا می توانید با کمی دقت در مدلهای بافت هر یک از آنها، الگوی بافتن آنها را بدست آورید و هدبند های زیبایی برای خود و اعضای خانواده تان در منزل ببافید.

مدلهای بافت هدبند بانوان بافتنی هدبند زنانه انواع بافتنی هدبند بانوان بافت هدبند و شالگردن بانوان بافت هدبند برای بانوان بافت هدبند زنانه جذاب بافت هدبند دخترانه جذاب مدل بافت هدبند بانوان بافت هدبند زنانه زیبا بافت هدبند دخترانه زیبا بافت هدبند دخترانه بافت هدبند زیبای بانوان بافت هدبند بانوان مدل بافت هدبند زنانه

در این مطلب با آموزش بافتتنی هدبند زنانه آشنا شدید که امیدواریم از بافتن این مدل های هدبند نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده بافت لباس های بافتنی مختلف به بخش آموزش بافتنی مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *