دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

گران ترین خانه جهان از آن کیست ؟

  • زهره امامی
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۶
  • ۰

محمد بن سلمان برای خرید قایق تفریحی 500 میلیون دلاری از یک کارخانه‌دار روس و خرید یک شکارگاه خصوصی مجلل 620 جریبی در نزدیکی پاریس از هویت شرکت هشت سرمایه‌گذاری «هشت» استفاده کرده است.

روزنامه نیویورک‌ تایمز در برابر انکار مستمر دولت عربستان، اسناد املاک بسیار گران قیمت بن سلمان را منتشر کرده است.

شاهزاده فاسد عربستان صاحب گرانترین املاک جهان است

موضوع اصلی گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک‌ تایمز، قصر مجللی است که بن سلمان در سال 2015 در پاریس خریده بود و به تازگی، هویت این شاهزاده سعودی به عنوان خریدار گمنام آن لو رفت.

در ابتدای این گزارش آمده:

«دو سال پیش که قصر (تازه‌ساز) لوئی چهاردهم به فروش رفت، مجله “فورچونز” آن را “گران‌ترین خانه دنیا” لقب داد و نویسنده مجله مد و زیبایی “تاون اند کانتری” که از دیدن مشخصات این قصر از خود بیخود شده بود، مقاله‌ای در وصف فواره‌های طلایی، مجسمه‌های مرمرین و پارک دالان دالان 57 جریبی آن نوشت؛ اما در میان همه این گزارش‌ها و مقالات توصیفی، جای یک چیز خالی بود: نام خریدار این ملک 300 میلیون دلاری.»

عکس خانه شاهزاده‌ی سعودی محمد بن سلمان

حالا مشخص شده که رد این معامله به وارث تاج و تخت عربستان یعنی «محمد بن سلمان» می‌رسد.

وی 500 میلیون دلار برای خرید یک قایق تفریحی و 450 میلیون دلار برای خرید یکی از نقاشی‌های «لئوناردو داورینچی» هم هزینه کرده است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

عکس خانه شاهزاده‌ی سعودی محمد بن سلمان

این قصر که در شهر «لوئینز ونسان» فرانسه قرار گرفته است، بر اساس مدارک قانونی به چندین شرکت تعلق دارد که همه متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری «هشت» می باشد.

عکس خانه شاهزاده‌ی سعودی محمد بن سلمان

«بروس ریدل» از تحلیل‌گران سابق سیا در توصیف حال و روز وجهه اجتماعی بن‌سلمان می‌گوید:

«او سعی کرد از خود تصویر شخصی متفاوت، یک مصلح و مردی دور از فساد بسازد و تا حدودی هم موفق بود، اما این (ماجرا) ضربه‌ای کاری به تصویر ساخته شده از بن‌سلمان وارد کرد.»

عکس خانه شاهزاده‌ی سعودی محمد بن سلمان

نیویورک‌ تایمز نوشته است:

«قصر جدید بن سلمان، ظاهری قرن هفدهمی دارد اما در زیر این لایه ظاهری، یک سازه جدید و مدرن قرار دارد. به لطف تکنولوژی قرن بیست و یکمی این قصر، فواره‌ها، سیتسم صوتی، نورپردازی و سامانه تهویه مطبوع کل مجموعه از راه دور و توسط برنامه نصب شده بر روی آیفون بن‌سلمان، قابل کنترل است.»

خانواده سلطنتی سعودی که منشأ درآمدش هنوز هم مشخص نیست، با پایین آمدن قیمت نفت سعی کرد که کسری بودجه رو به فزونی خود را با نظم و انضباط مالی جبران کند. اما درست در سال گذشته میلادی که دولت برای جبران کسری بودجه خود، اجرای پروژه‌هایی به ارزش 250 میلیارد دلار را متوقف کرد، ملک سلمان در حال ساخت قصری جدید در مراکش بود و ولیعهدش هم به سراغ خرید یک قایق تفریحی مجهز به دو استخر و یک بالگرد رفته بود.

عکس خانه شاهزاده‌ی سعودی محمد بن سلمان

چندی بعد هم تابلوی «سالوادور ماندی» داوینچی با قیمت 450 میلیون دلار به یک خریدار ناشناس فروخته شد. عربستان گفت که این تابلو از سوی یک تبعه سعودی که عامل خرید دولت امارات متحده عربی بوده، خریداری شده و بناست که در شعبه جدید موزه لوور در این کشور به نمایش درآید.

یکی دیگر از فرزندان ملک سلمان «ترکی بن سلمان» در میان حامیان مالی شرکت خدمات مالی «آیل آو من» است که در سال 2014 یکی از پنت‌ هاوس‌ های متعلق به خود در وست‌ مینیستر لندن را به قیمت 33 میلیون دلار فروخت.

برادر دیگر محمد یعنی شاهزاده «سلطان بن سلمان» هم اخیراً یک هواپیمای بوئینگ لوکس را که حداقل 100 میلیون دلار قیمت دارد، خریده است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *