دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیا تا به حال درگیر فردا افکنی شده اید؟ راهکارهای پیشگیری از آن چیست؟

  • نرگس کوهستانیان
  • ۹ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰

بسیاری از افراد ممکن است با پدیده ای به نام فردافکنی رو به رو شوند و این فردافکنی در زندگی آنان اختلال ایجاد کند. بسیاری از جوانان با چنین مسئله ای دست و پنجه نرم می کنند. البته ناگفته نماند که می توان با انجام کارهایی از آن جلوگیری کرد.

در این مطلب می خواهیم بپردازیم که شاید دغدغه بسیاری از شماها باشد و آن فردافکنی است. ما طبق گفته هایی به شما پیشنهاد می کنیم که این مطالب و عناوین را بخوانید تا اگر به این پدیده دچار هستید مانع پیشروی این پدیده عصر حاضر شوید.

راهکارهای پیشگیری از فردافکنی چیست؟

فردافکنی به حالتی اطلاق می شود که افراد کارهای مهم خود را به تعویق یا اصطلاحا به فردا می اندازند تا این گونه از استرس آن کاسته شود. افرادی که چنین عملی را مکررا انجام می دهند را فردا فکن می گویند.

بر اساس مطالعات، حدود 80 درصد افرادی که در دانشگاه درس می خوانند و نیز عده ای از بزرگسالان با این مشکل مواجهه می شوند.

خیلی از مردم انجام فعالیت های خود را به تاخیر می اندازند و این پدیده ای است آسیب آور. اما افراد می توانند با انجام کارهایی  و تمریناتی می توانند از فردافکنی بکاهند و کارهایشان را به موقع انجام دهند.

مثلا  یکی از نویسندگان و داستان نویسان معروف به نام هرمان ملوین خالق اثر موبی دیک برای به اتمام رسیدن این اثر روز و شب ها بنشیند و بنویسد.

راهکارهای پیشگیری از فردافکنی چیست؟

  •  آرون گروپس

راهکارهای ویژه برای جلوگیری از فردافکنی:

دشوارترین کارها و فعالیت های خود را به در آغاز روز انجام دهید. در ابتدای روز که افراد انرژی بیشتری دارند را می توانند صرف انجام کارهایی بکنند تا شانسی باشد برای بهتر انجام دادن آن ها.

کارهای کوچک را به سرعت انجام دهید.

انگیزه داشته باشد و برای رسیدن به انگیزه مسئولیت لازم است. اگر اهدافتان مشخص باشد و به آینده شیرین پیش رویتان فکر کنید دیگر کمتر از  این اتفاقات خواهد افتاد. دلیلی ندارد اهداف و اگیزه هایتان را برای مردم بگویید همین که با خود تعهد داشته باشید کافیست.

برای پیروزی های کوچک خوشحال شویم

گاهی وقت ها تاخیر و تعلل در انجام فعالیت ها و کارها بد نیست لازم به انجام کارهایی قبلش فکر کرد تا بتوانیم درست تصمیم بگیریم و درس انجام دهیم.

راهکارهای پیشگیری از فردافکنی چیست؟

اگرچه پیشگیری از تاخیر و فردافکنی یک عمل شخت و چالش انگیز است اما ما انسانیم و قادر به انجام هر کاری هستیم. پس ناامید نشوید و تکرار و تمرین کنید تا موفق شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *