دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

درمان کولیت روده با گیاهان دارویی و روش های طب سنتی

  • مهلا بستگان
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۶
  • ۰

کولیت روده نوعی بیماری التهابی است که بخش اعظمی از داخلی ترین سطح روده داخلی و راست روده را در طولانی مدت به خود درگیر می کند و از آن جایی که یک بیماری مزمن است در طولانی مدت علائم آن رو به وخامت می رود. گرچه درمان کولیت روده به طور قطعی امکان پذیر نیست اما می توان با استفاده از بعضی گیاهان دارویی علائم آن را کاهش داد. ما در این مقاله از درمان کولیت روده با گیاهان دارویی نوشته ایم.

برای برطرف کردن کولیک روده با گیاهان دارویی باید فرد را از خوردن غذاها و خوراکی های بلغم زا و خشکی زا منع کرد و به روش های درمانی ارایه شده در ادامه این مطلب برای بهبود، پرداخت.

درمان کولیت از نظر طب سنتی:

برای درمان کولیت روده ساده ترین و بهترین راه اصلاح تغذیه فرد است که باید درمان های پیشگیرانه و نگهدارنده را مد نظر قرار داد و از آن بهره ببرند.

از نظر طب سنتی در درمان گیاهی کولیت روده باید غذاهای زیر از برنامه غذایی بیمار حذف شود: ماست و دوغ، گرمک و هندوانه، بادنجان و سیر و سس، ترشی، فلفل، دارچین، زنجبیل، قرمه سبزی و آش رشته و خورش لپه.

روش های موثر در درمان کولیت روده با گیاهان دارویی

 درمان کولیت روده با گیاهان دارویی:

برای رفع کولیت روده با گیاهان دارویی ذکر شده است که می توان از بارهنگ، خاکشیر و شوید به روش های زیر، استفاده نمود:

راهکارهای مناسب برای درمان کولیت روده با گیاهان دارویی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نحوه مصرف خاکشیر:

مصرف چه میزان از خاکشیر بسته به سن و وزن بیمار متفاوت است اما به طور معمول روزی دو تا سه قاشق سوپ خوری از خاکشیر با آب جوش، یک تا دو بار در روز مورد مصرف قرار می گیرد. برای درمان کولیت با گیاهان دارویی در بیماران استفاده از خاکشیر و آب جوش، یک درمان بسیار موثر است و همچنین بدانید که در بیمارانی که از اسهال و دفع کف و بلغم شکایت دارند باید خاکشیر را به شکل بو داده با آب جوش مصرف نمود.

راه های درمان کولیت روده با گیاهان دارویی را بشناسید

طریقه مصرف بارهنگ:

از خواص بارهنگ نیز می توان در درمان این عارضه به مدت سه تا پنج قاشق در روز بسته به شرایط بیمار که با دفع کف و بلغم و خون مواجه است استفاده کرد و مصرف آن را افزایش داد. سه تا پنج بار در روز یک قاشق غذا خوری از بارهنگ با آب جوش میل کنید و اگر به اسهال مبتلا هستید باید بارهنگ بو داده را جایگزین بارهنگ خام نمایید.

هر آنچه لازم است از درمان کولیت روده با گیاهان دارویی بدانید

 نحوه مصرف شوید:

سه قاشق سوپ خوری شوید را با دو لیوان آب جوش بجوشانید تا به یک لیوان تبدیل شود و بعد آن را صاف کنید و با یک قاشق عسل مخلوط نمایید و یک تا پنج بار در روز در هنگام: حالت تهوع، اسهال، دل پیچه به همراه خاکشیر و بارهنگ میل نمایید. تا در درمان کولیت روده با گیاهان دارویی از خواص شوید و خواص عسل بهره مند شوید.

از درمان کولیت روده با گیاهان دارویی چه می دانید؟

از مواردی دیگر نیز در رابطه با درمان کولیت روده می توان کمک گرفت که بسته به اندازه بلغم و خشکی فرد متفاوت است. این بیماری از آن لحاظ که دو طبع گرم و خشک و سرد و تر بلغم و صفرا ضد هم هستند صعب العلاج نام گذاری شده است. چون اگر برای بیمار دارو های ضد بلغم تجویز شود حال او رو به وخامت می رود و اگر داروهای ضد صفرا تجویز شود مدتی فرد بهبود می یابد و بعد دوباره به همان حال باز می گردد و دیگر داروها جوابگو نیستند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *