دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معضل اعتیاد به اینترنت و گوشی هوشمند و ایجاد اختلال در مغز

  • نرگس کوهستانیان
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۶
  • ۰

در این مطلب به جدیدترین اخبار در حوزه فناوری و اطلاعات میپردازیم . طبق آخرین مطالعات انجام گرفته توسط گروهی از پژوهشگران استفاده بیش از اینترنت و گوشی هوشمند باعث تولید ماده شیمیایی در مغز می شود و بر خلق و خو نوجوان و به طورکلی افراد تاثیر میگذارد.

دانشمندان در طی آزمایشات و مطالعاتی کشف کرده اند اعتیاد به فناوری موجب تولید ماده شیمایی در مغز می شود. ما در مطلب به اخبار داغ در حوزه تکنولوژی می پردازیم پس با ما همراه باشید.

اعتیاد به اینترنت و گوشی هوشمند و اختلالات مغزی

با تحقیقات صورت گرفته در سال 2017 پژوهشگران دریافتند افرادی که زمان زیادی را صرف اینترنت می کنند و وابسته به گوشی های اندرویدی هستند، بیشتر در معرض اختلالات مغزی قرار می گیرند و این امر تغییرات شیمیایی در مغز را به دنبال دارد که برای فرد خوشایند نیست.
برخی از محققان که این مطالعه را در دانشکاه سئول انجام دادند. این دانشمندان برای دریافت نتیجه درست طیف سنجی مغناطیسی به نام MRS را به کار بردند تا با استفاده از این امر بتوانند ترکیب شیمیایی مغز افراد بخصوص نوجوانان زا مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.
آنان این مطالعه را روی چندین زن و مرد انجام دادند که رنج سنی شان 15 سال بود. افرادی که بیشتر از اینترنت و گوشی هوشمند استفاده کردند با کسانی که که از این دو مورد استفاده نمیکردند مورد مقایسه قرار گرفتند.

استفاده بیش از حد از اینترنت و اختلال در مغز
افراد مورد آزمایش تحت کنترل دانشمندان اقدام میکردند.
در پایان نوجوانانی که زمان زیادی از گوشی هوشمند و اینترنت استفاده میکردند، خیلی بیشتر در معرض افسردگی و اختلالات مغزی و نیز اظطراب و خشم بودند.
دانشمندان ازMRS برای سنجش سطوح گاما آمینو بوتیریک اسید استفاده کردند. گاما آمینو بوتیریک اسید موجب تحریک عصب ها می شود. گاما آمینو بوتیریک اسید در مغز نوجوانان معتاد به اینترنت نسبت به افرادی که درصد اندکی از اینترنت استفاده میکنند، بیشتر بود.

بر اساس گقته های مرکز تحقیقاتی در ایالات متحده آمریکا بسیاری از نوجوانان و جوانان وابسته به گوشی هستند و زندگی شان بدون گوشی تا حدودی مختل می شود.

استفاده بیش از حد از اینترنت و اختلال در مغز

این تحقیقات می تواند زمینه ساز پیشگیری از این معضل باشد.
پس از انجام مطالعات ، دانشمندان به درمان آن پرداختند که موفقیت حاصل شد و تا حدودی توانستند با درمان اثرات مخرب و سو آن را کاهش دهند.

  •  آرون گروپس

استفاده بیش از حد از اینترنت و اختلال در مغز

اثرات استفاده بیش از گوشی هوشمند و اینترنت

رئیس علوم تحقیقات در دانشگاه سئو بیان داشت: کاربرد بیش از حد گوشی و اینترنت موجب اختلالات در تعادل و مغز و نیز استرس و خواب آلودگی می شود.

منبع : futurism

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *