دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

درمان استرس با داروهای گیاهی و روش طبیعی در منزل

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

در دنیای امروزه به دلایل مختلفی افراد استرس ها ی فراوانی را تحمل می کنند وبرای درمان آن بهتر است از دارو های گیاهی استفاده شود که باوجود درمان مضرات کمتری دارد.وبراین اساس ما درمان استرس با داروهای گیاهی را به شما پیشنهاد می کنیم.

در دنیای امروزه افراد آنقدر درگیر مسایل روزمره می شوند که به همین خاطر، استرس فراوانی را تحمل می کنند. عوامل متعددی استرس را ایجاد می کنند مانند: نگرانی برای دیر نرسیدن به محل کار، استرس هایی که برای رسیدن به موقعیت های شغلی، تحصیلی و اجتماعی بر افراد وارد می شود و… که جزء دغدغه های روزمره ی تمام افراد است. به همین خاطر، برای کاهش استرس با داروهای گیاهی نیاز به شناخت این گیاهان و خواص دارویی آنها می باشد.

درمان استرس یا داروهای گیاهی

همانگونه که اطلاع دارید، تاثیر استرس بر بدن و روح بسیار زیاد است، از این رو رهایی از آن دغدغه بسیاری می باشد. اغلب افراد برای کاهش استرس روش های مختلفی را تجربه نموده اند که ورزش کردن یکی از این راه ها می باشد. از جمله ورزش هایی که به این منظور انجام می شود می توان به ماساژ، ریلکسیشن، یوگا و غیره… اشاره نمود. اما پزشکان طب سنتی برای از بین بردن استرس با داروهای گیاهی را یک روش طبیعی و مفیدتر می دانند.

درمان استرس با داروهای گیاهی:

گل گاو زبان:

گل گاو زبان یکی از گیاهانی است که برای رهایی از استرس بسیار کاربرد دارد و نسبت به سایر گیاهان دارویی که برای درمان استرس به کار می روند شناخته شده تر است. شما برای درمان استرس می توانید دمنوش این گیاه را روزی دو وعده میل کنید.

اسطوخودوس:

دمنوش گیاهی

اسطوخودوس نیز گیاهی دیگر برای درمان استرس و اضطراب ها می باشد. گیاهی آرامبخش که برای رفع خستگی های عصبی و انقباض های عضلانی مؤثر می باشد. شما می توانید روزی دو تا سه وعده از دمنوش این گیاه استفاده نمایید که به کاهش استرس شما کمک می کند.از این گیاه می توانید برای درمان اختلال خواب، سر درد، اختلال عصبی و… استفاده کنید.

این گیاه به صورت افشره ی خوراکی نیز قابل مصرف می باشد.

  •  آرون گروپس

زالزالک:

زالزالک نیز جز دسته ی گیاهان آرامبخش قرار می گیرد زالزالک برای درمان اختلال های عصبی، بی حوصلگی و نیز بیماری های قلبی همچون: تپش قلب بسیار تأثیرگذار است.این گیاه به دلیل کاهش اضطراب باعث آسودگی خاطر در شما می شود و خوابی راحت خواهید داشت.

سنبل الطیب:

درمان استرس با دمنوش

گیاه سنبل الطیب یک گیاه بسیار مؤثر برای درمان بیماری های عصبی است که شما می توان این گیاه را به صورت دم کرده یا کپسولی مصرف نمایید. بعد مصرف شما می توانید خواب آرامی داشته باشید، مشکلات اضطراب و بدخلقی شما برطرف خواهد شد و به خوبی می توانید به مدیریت استرس تان بپردازید.

بابونه:

بابونه یک گیاه پرفایده است که برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه می شود. از خواص این گیاه می توان به خاصیت آنتی باکتریال، برطرف کننده ی مشکلات معده، کاهش اسپاسم های عضلانی، درمان زخم ها، کنترل استرس و… اشاره کرد.

از  بابونه برای درمان مشکلات عصبی، اضطراب، بی خوابی،نگرانی و حملات عصبی و سردردهای میگرنی می توان استفاده کرد.

گیاه جینسنگ:

این گیاه نیز برای درمان استرس و همچنین تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کند و خواب راحتی را برای شما فراهم می کند. باید توجه داشته باشید که دوره مصرفی دارو بیشتر از سه ماه نباشد.

بادرنجبونه:

دم کرده ی گیاه بادرنجبونه خاصیت آرامبخشی دارد و برای درمان استرس،اضطراب،بی خوابی و آشفتگی های فکری مؤثر است. روغن این گیاه برای مشکلات عصبی و عضلانی استفاده می شود.

گیاه رازک:

رازک نیز یکی دیگر از گیاهان دارویی است که برای درمان بیماری های عصبی با منشأ استرس و اضطراب های روحی مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه ی مصرف این گیاه مانند سایر گیاهان دارویی است که به صورت دمنوش در دو الی سه وعده زمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

داروهای گیاهی مؤثر برای درمان استرس

نکاتی مهم در رابطه با درمان استرس:

علاوه بر درمان استرس با داروهای گیاهی راهکارهای دیگری برای برای درمان و کاهش استرس وجود دارد.

  • ورزش های منظم و در فضای آزاد موجب کاهش استرس و اضطراب می شود.
  • داشتن خواب کافی می تواند به کاهش استرس و راحتی اعصاب شما کمک کند.
  • داشتن رژیم غذایی سالم

شما در این مطلب با درمان استرس با داروهای گیاهی آشنا شدید، از اینکه تا پایان مطالب همراه ما بودید سپاسگذاریم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده برای شما عزیزان نیز مفید و کاربردی باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *