دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

علائم و روش های درمان معده درد عصبی را بهتر بشناسید

  • مهلا بستگان
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲
  • ۰

در هنگام نگرانی، اضطراب و دلشوره همه ما دچار اسپاسم های عصبی می شویم و ممکن است هر نقطه ای از بدن را این حالت گرفتار کند و گاها این اسپاسم ها باعث درد معده می شوند که به درد معده های عصبی معروف اند و ما در این مقاله از درمان معده درد عصبی نوشته ایم.

این جمله معروف همه ما که بسیار در دوران بچه گی استفاده می کردیم به شکل “مامان دلم درد می کنه” که واقعا دل درد نبوده و معده درد عصبی بوده و دلایل مختلفی هم داشته است را این بار در این مقاله با عنوان درمان معده درد عصبی بررسی می کنیم.

علائم معده درد های عصبی:

دردهایی که در ناحیه معده و خود معده احساس می شود، حالت تهوع، سرگیجه و تعریق بیش از اندازه از نشانه ها و علائم معده دردهای عصبی است.

هر آنچه باید از علائم تا درمان معده درد عصبی بدانید

علت های درد معده های عصبی:

گاهی اوقات اضطراب های اجتماعی مانند مواقعی که در یک مهمانی حضور پیدا می کنیم که کسی را نمی شناسیم و یا روز اول مدرسه و موقغیت کاری هم می توانند از دلایل درد معده های عصبی بشوند.

اضطراب های عملکردی که در مواقع سخنرانی در یک جلسه و یا حضور در یک مسابقه مهم ایجاد می شود. به علاوه استرس و ترس نیز در این اسپاسم عصبی بسیار تاثیرگذار هستند. داشتن هیجان های بیش از اندازه نیز از علل معده درد عصبی است.

راه های درمان معده درد عصبی

  •  آرون گروپس

درمان معده درد های عصبی با راهکارهای طبیعی

همانطور که می دانید در بریخ مواقع روش های طبیعی نقش مهمی در بهبود معده درد ایفا می کند که این راهکارهای خانگی عبارتند از :

کمپرس گرم :

می توانید به منظور بهبود معده درد های عصبی از کمپرس گرم استفاده نمایید زیرا، باعث افزایش جریان خون در معده و انبساط رگ های خونی می شود و کمک زیادی به بهبود معده درد های عصبی می کند بنابراین، می توانید دوش اب گرم بگیرید و یا به مدت بیست دقیقه روی معده تان حوله داغ قرار دهید.

استفاده از راهکارهای طب سنتی :

می توانید به منظور بهبود معده درد های عصبی از روش های طب سنتی مانند گیاهان دم کرده، مصرف عسل، روغن های گیاهی، تزریق های تری پان و استفاده از اسید آمینه گلوتامین اسفاده نمایید.

تغییر در رژیم غذایی :

استفاده از غذا های سالم و نگهداری از وزن مناسب سبب تسریع بهبود معده درد می شود از این رو، بهتر است از مصرف غذا های چرب، تند و سرد خودداری نمایید و غذا های سبزیجات، میوه ها و غلات کامل را جایگزین آن ها نمایید.

محدود کردن استفاده از غذا های تحریک کننده :

محدود کردن مصرف غذا های تحریک کننده مانند قهوه، نوشابه، شکلات، سیب زمینی، گوجه فرنگی و دیگر عوامل تحریک کننده معده کمک زیادی به کاهش درد معده عصبی می کند.

کاهش استرس :

یکی از عواملی که سبب درد معده های عصبی می شود اضطراب است که به منظور بهبود این مسکل می توانید از روش هایی مانند تمرینات یوگا، مدیتیشن، تنفش عمیق، موسیقی و ماساژ به منظور کاهش استرس کمک بگیرید.

ورزش :

به منظور بهبود درد معده عصبی می توانید ورزش و تمرین منظم انجام دهید زیرا، سبب کاهش استرس و تحریک مخاطی معده می شود.

راه های درمان معده درد عصبی:

درمان قطعی برای این مشکل وجود ندارد و حتی گاهی این بیماری ژنتیکی نیز می باشد اما شما برای درمان مقطعی این معضل می توانید از خوردن غذاهای پر ادویه و کافئین دار خودداری کنید. ورزش های آرامبخش را در برنامه خود بگنجانید و از موقعیت های استرس زا که حال شما را منقلب می کند، دوری بفرمایید و سعی کنید با تقویت روحیه خود از این مشکل رهایی یابید. تا می توانید آب بنوشید. در بعضی موارد خوردن داروهای ضد اسیدی نیز در درمان معده درد عصبی موثر واقع می گردد. آگاه باشید که اگر درد معده عصبی شما یک حمله باشد باید دوره و علائم خود را بگذراند.

علت درد معده های عصبی چیست؟

بهترین روش درمان درد معده برطرف و دوری کردن عوامل استرس زا و عصبی ای است که موجب ناراحتی شما می شود و این درد ها را ممکن می گردد. اما قبل از شروع به درمان نزد پزشک بروید تا مطمئن شوید که معده درد شما علتش ویروس و میکروب و بسیاری از عوامل دیگر نیستند.

علائم معده درد عصبی را بشناسید

تشخیص این درد با سایر درد معده ها امکان پذیر نیست و شما برای اطلاع از سلامت معده خود می توانید یک آزمایش انجام دهید و سونوگرافی شوید.برای درمان معده درد در بارداری، درمان معده درد با عسل و دیگر مقاله های سلامت به این بخش از مجله آرگا سر بزنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *