دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مصرف ترنجبین برای نوزادان چه مزیت هایی دارد؟

  • مهلا بستگان
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

ترنجبین که به فارسی ترنگبین گفته می شود از گذشته تا به امروز برای برطرف کردن زردی نوزادان استفاده می شود و مزیت هایی فراوانی برای نوزاد دارد. ما در ادامه از خواص ترنجبین برای نوزادان نوشته ایم.

ترنجبین شب هنگام بر روی گیاه خار شتر پدیدار می شود و روستاییان صبح زود قبل از طلوع آفتاب برای جمع آوری آن اقدام می کنند. این اتفاق در فصل های گرم و بیشتر در اواخر تابستان اتفاق می افتد. در گذشته از ترنجبین قند تهیه می کردند اما چون رفته رفته بازار دارویی آن توسعه بیشتری پیدا کرد به عنوان یک داروی گیاهی به فروش می رسد. ما در ادامه این مقاله از خواص و مزیت های ترنجبین برای نوزادان نوشته ایم. همراهمان باشید.

از مزیت های ترنجبین برای نوزادان چه می دانید؟

برای جلوگیری از بروز زردی و درمان آن در کودکان بهترین گزینه ترنجبین است که اسهال ملایم را سبب می شود. از ترنجبین به اندازه یک قاشق چای خوری یا سوپ خوری در یک چهارم فنجان آب جوش حل کنید و به طور ناشتا به خورد نوزاد بدهید تا باعث اسهال ملایم در وی شود و اگر بعد از دو ساعت نوزاد اسهال نشد، دوباره این عمل را تکرار کنید. با استفاده از ترنجبین برای نوزاد سه تا هفت روز زمان می برد تا طول درمان کامل شود و نوزاد بهبود یابد.

خواص و فواید ترنجبین برای نوزادان

علاوه بر اینکه نوزاد از زردی نجات پیدا می کند، سلامت کبد او نیز تایید می شود و در مقابل بیماری های ویروسی و عفونی بیمه می شود. از دیگر مزایای و خواص ترنجبین برای نوزادان، افزایش اشتهای آنان برای شیر خوردن است و دل درد و دل پیچه را در نوزاد کاهش می دهد و موجب خواب راحت نوزاد در شب می گردد.

هر آنچه باید از خواص ترنجبین برای نوزادان بدانید

ترنجبین خاصیت پاک کنندگی جرم های درون روده کوچک و بزرگ نوزاد از جنینی را نیز دارد که این موضوع بسیاری از بیماری ها را در نوزاد کم می کند. حرارت و تب را به وسیله ترشحات از بدن کاهش می دهد. خاصیت ضدعفونی کنندگی و میکروب کشی دارد.

  •  آرون گروپس

برطرف کردن زردی نوزاد با استفاده از خواص ترنجبین

علت مخالفت پزشکان در مصرف ترنجبین برای نوزاد به علت جمع آوری و نگهداری غیر بهداشتی آن است و مشکل دیگری ندارد.

بررسی خواص دیگر ترنجبین

ترنجبین از فواید زیادی بهره مند ست و نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند، در ادامه شما عزیزان را برخی از خواص ترنجبین آشنا خواهیم کرد.

از بین برنده لک:

ایجاد لک بر روی پوست از مشکلات پوستی ناراحت کننده می باشد که با کمک ترنجبین می توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا، ترنجبین سبب تصفیه خون شده و در نتیجه پوست را صاف و شفاف می کند، بنابراین ترنجبین را به مدت پنج ساعت داخل آب خیس کرده سپس آن را صاف کنید و به آن دو قاشق خاکشیر بیفزایید و مصرف کنید، افرادی که از این معجون به مدت سه هفته استفاده می کنند پس از مدتی پوست روشن و عاری از لک خواهند داشت.

خواص ترنجبین بر سلامت پوست

درمان جوش :

به منظور رفع جوش و آکنه بر روی پوست می توانید جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذا خوری خاکشیر هر روز به صورت ناشتا مصرف کنید تا در عرض دو هفته جوش هایی که به دلیل مصرف چربی بیش از حد و شیرینی به وجود آمده اند برطرف شوند.

درمان یبوست :

یبوست از مشکلات گوارشی بسیار شایع در بین اکثر افراد می باشد که استفاده از ترنجبین حرکات روده را بهبود بخشیده و در نتیجه عمل دفع مدفوع به راحتی انجام می شود که بسته به سن بیمار دوز مصرفی آن متفاوت است و دوز مصرف آن به عنوان ملین ده تا هفتاد گرم است.

فواید ترنجبین بر سلامت بدن

درمان سرفه:

 از دیگر فواید بی نظیر ترنجبین درمان سرفه است بنابراین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که روش های مختلفی را برای بهبود سرفه و تسکین درد سینه امتحان کرده اید اما به نتیجه نرسیده اید بهتر است از گیاه ترنجبین کمک بگیرید.

امیدواریم به خوبی با فواید ترنجبین برای کودکان و بزرگسالان آشنا شده باشید،به منظور آشنایی با تغذیه نوزاد می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *