دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش دوخت شلوار زنانه برای خانم های هنرمند

  • ندا خوشرو
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب آموزش دوخت شلوار را با ساده ترین روش به شما عزیزان آموزش می دهیم که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید شلوار با تن پوشی شیکی را در منزل بدوزید.

خیاطی از انواع هنرهای کاربردی و جالب است و بهتر است شما برای مهارت بیشتر در دوختن انواع لباس ها از مطالب آموزش خیاطی استفاده کنید. آموزش دوختن شلوار یکی از ساده ترین روش ها برای کسب مهارت در دوخت انواع شلوارها است و شما می توانید با کمک انواع مطالب آموزشی به راحتی در منزل شلوار بدوزید.

آموزش دوخت شلوار با بهترین روش

برای دوخت شلوار می توانید خیاطی بدون الگو و خیاطی با الگو استفاده کنید. برای دوختن شلوار با کمک الگو بهتر است ابتدا اندازه های مورد نیاز را بدست آورید سپس اقدام به دوختن شلوار کنید. برای دوخت شلوار به اندازه های زیر نیازمند هستید:

آموزش دوخت شلوار

  • قد شلوار
  • دور زانو
  • قدفاق
  • دور دم پا
  • کمر تا زانو
  • زانو تا دم پا

دوخت شلوار

بعد از بدست آوردن اندازه ها در این مرحله از آموزش دوخت شلوار باید الگو را رسم کنید برای رسم الگو باید مستطیلی که عرض آن ۱.۴ دور باسن +۴ سانتی متر و طول آن به اندازه قد شلوار است رسم کنید سپس عرض مستطیل را نصف کنید تا خط اطو بدست آید. توجه داشته باشید که در طرفین خط اطو باید ساسون ۳ سانتی متری به طول ۱۲ سانتی متری در نظر بگیرید سپس سمت چپ و از خط کمر قد باسن بزرگ را علامت بزنید و از این نقطه ۳ سانتی متر بیرون بروید و به نقطه A وصل کنید که در این صورت یک مستطیل برای زیپ شلوار بدست می آید. از نقطه B به اندازه ۲ سانتی متر برای قوس کمر به قسمت داخل بروید و به نقطه C خط فاق را بکشید.

الگوی مناسب برای دوخت شلوار
برای رسم کردن بقیه الگو باید موارد زیر در نظر بگیرید:
۱. ابتدا از خط کمر تا قد فاق را اندازه بزنید سپس چهار سانتی متر به ۱/۲ اندازه دور ران ها اضافه کنید سپس هلال آن را تا خط کمر رسم کنید.
۲. در این مرحله از آموزش دوخت شلوار باید از خط کمر تا زانو را اندازه بزنید سپس ۱/۴ دور زانو را در طرفین خط اطو علامت بزنید.
۳. از قسمت خط کمر تا دم پا را اندازه بزنید و ۱/۴ دور دم پا ۲+ در طرفین خط اتو علامت بزنید به قسمت خط فاق در سمت چپ و در سمت راست به باسن بزرگ وصل کنید. توجه داشته باشید که الگوی پشت شلوار نیز مانند قسمت جلو است با این تفاوت که از قسمت خط کمر تا سمت وسط پشت ۲ سانتی متر به سمت داخل و ۳ سانتی متر به سمت بالا باید بروید و در قسمت خط فاق نیز ۷ سانتی متر و در پایین دم پا هم ۲ سانتی متر بیرون بروید و به شکل هلال رسم کنید.
برای دوخت زیپ شلوار نیز باید به صورت زیر عمل کنید:
جای زیپ را که اضافه گذاشته اید باید به سمت داخل شلوار تا بزنید سپس زیپ را به صورت وارونه روی ۳ سانتی متر قرار دهید و قسمت داخلی را بدوزید. برای چرخکاری روی زیپ نیز باید ۲ سانتی متر به سمت داخل بروید و از سمت بالا راست و در پایین گرد بدوزید.
برای دوخت کمر شلوار نیز باید به صورت زیر عمل کنید:
برای دوخت کمر شلوار لایی را به پهنای سه سانتی متر و به بلندی دور کمر به اضافه ۲ سانتی متر برش دهید سپس ۴ سانتی متر اضافه در نظر بگیرید که ۲ سانتی متر برای دوخت کمر است و ۲ سانتی متر باقی مانده برای روی هم آمدن دکمه می باشد.
توجه داشته باشید که بعد از تمام شدن دوخت شلوار باید قسمت پایین شلوار را پس دوزی کنید.

الگو دوخت شلوار دوخت شلوار

  •  آرون گروپس

آموزش دوختن شلوار راحتی بدون الگو

در این مطلب آموزش های ساده ای از دوختن شلوار برای افراد علاقمند به خیاطی قرار داده ایم که با کمی دقت در آموزش های ارائه داده شده، می توانند الگوی دوخت ساده شلوار را بدست آورید، بنابراین در ادامه همراه ما شوید.

در اینجا قصد داریم، دوخت یک شلوار راحتی و با استفاده از یک شلوار سایز مناسب را در اختیارتان قرار دهیم که در زیر به شکل تصویری و مرحله به مرحله نشان داده شده است و می توانید با دقت در تصاویر الگوی دوخت آن را به راحتی بدست آورید.

آموزشی از دوخت شلوار

در ابتدا وسایل مورد نیاز برای دوخت شلواری راحتی را آماده کنید.

آموزش دوختن شلوار

سپس از روی یک شلوار سایز مناسب پارچه مورد نظرتان را برش بزنید.

مراحل تصویری دوخت شلوار

در این مرحله و همانند تصویر دو طرف پارچه را به همان ترتیبی که می بینید، روی هم بگذارید.

آموزشی از دوخت و دوز شلوار

اکنون قسمت کمری پارچه را نیز مانند شکل تا زده و بعد از دوختن کشی را از داخل آن عبور دهید.

روش دوختن شلوار

برای زیبایی بیشتر شلوار، همانطور که در تصویر می بینید می توانید با استفاده ازنخ های کاموایی و چسب روی آن را تزئین کنید.

آموزشی از دوختن شلوار

در مرحله آخر دمپا های شلوار را نیز بدوزید و مراحل دوخت شلوار راحتی را به پایان برسانید.

روشی از دوخت شلوار

آموزش دوختن شلوار راحتی با الگو

در بالا با دوختن یک مدل شلوار راحتی بدون الگو آشنا شدید، اکنون آموزش دیگری از شلوار راحتی با الگو را در اختیارتان قرار می دهیم، برای این منظور به یک پارچه برای شلوار راحتی نیاز دارید که قد مناسب آن برای افراد لاغر حدود، یک قد + ۱۰ سانتی متر و برای افراد چاق به اندازه ۲ قد + ۱۰ سانتی متر و با عرض ۱۵۰ سانتی متر می باشد.

آموزش دوخت شلوار ساده

در ابتدا پارچه مورد نظر خود را از قسمت طولی تا بزنید و دولا کنید. سپس کادری به عرض یک دوم دور باسن (یعنی نصف اندازه دور باسن) + ۴ سانتی متر برای خانوم ها یا ۱۰ سانتی متر برای آقایان و طول قد شلوار راحتی (پیژامه) رسم کنید.

برای بلندی فاق نیز باید حدود یک سوم طول کادر مشخص شده در مرحله قبلی را بعد از ۱۰ سانتی متر پایین بیایید، سپس از انتهای فاق و از سمت راست آن ۵ سانتی متر خارج شوید و به یک سوم بلندی فاق وصل نمایید، در سمت چپ نیز برای پهنای فاق به اندازه ۱۰ سانتی متر خارج شده و به یک دوم بلندی فاق وصل کنید.

حال از قسمت دمپا و از خط وسط کادر به سمت طرفین حدود ۲۰ تا ۲۲ سانتی متر خارج شوید و به پهنای فاق در جلو و پشت وصل کنید. ۱۰ سانتی متر بالای شلوار برای کش دوزی می باشد.

آموزش دوخت شلوار یا پیژامه

در این مطلب با آموزش دوختن شلوار آشنا شدید که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید به راحتی در منزل شلوار بدوزید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش خیاطی کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *