دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

درمان خانگی قارچ پوستی با روش های کاملا موثر و طبیعی

  • مهلا بستگان
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

قارچ یک بیماری پوستی مسری است که می تواند در همه افراد و در هر سنی توسط قارچ عامل این بیماری ایجاد شود. ما در این مقاله علت ها، نوع و روش های درمان خانگی قارچ پوستی را مورد بررسی قرار داده ایم.

عامل بیماری قارچ پوستی یک کرم یا انگل است که باعث عفونت قارچی و ابتلا به این بیماری می شود. اولین نشانه این بیماری یک لکه قرمز است که می خارد و پوسته پوسته است. این بیماری در صورت تماس مستقیم با همان نقطه آلوده، حیوانات خانگی که این مشکل را دارند و سطوحی که مانند لباس در تماس مستقیم بوده اند به راحتی انتقال پیدا می کند. ما در ادامه این مقاله به معرفی روش های درمان خانگی قارچ پوستی آشنا خواهیم پرداخت پس در ادامه همراهمان باشید.

انواع عفونت های قارچی را بشناسید:

دراماتوفیتوزیس یا عفونت قارچی را انگلی به نام دراماتوفیت ایجاد می کند و بسته به منطقه بدن انواع مختلفی دارد و وقتی همه بدن را فرا بگیرد به آن کچلی گویند و اما نوع های دیگر آن به شرح زیر است:

  • عفونت قارچی پا که سبب خارش بین انگشتان پا می شود و عده ای دیگر هم unguium را که منجر به ضخیم شدن ناخن های پا می شود را تجربه می کنند.
  • عفونت قارچی cruris، عفونت قارچی بر روی کشاله های ران به صورت لکه های قرمز و قهوه ای خارش دار می باشد.
  • عفونت قارچی سر که باعث ریزش تکه ای از موی سر می شود و امکان دارد تورم و ضایعات پوستی به بار بیاورد.
  • عفوت قارچی barbae که به صورت لکه های قرمز فلس دار در ریش آقایان دیده می شود.
  • عفونت قارچی faciei عفونت قارچی ای است که به صورت تکه ای بر روی چانه، بینی، گونه، اطراف چشم و پیشانی نمایان می شود و خارش دارد و قرمز است.

راه های درمان قارچ پوستی در منزل

درمان خانگی قارچ پوستی:

در درمان این بیماری پزشکان پماد های موضعی را که سبب کاهش التهاب، قرمزی و خارش پوست می شود را تجویز می کنند. اما مواد طبیعی بسیاری وجود دارد که می شود به راحتی با آنها به درمان قارچ پوستی پرداخت، ما در ادامه این مواد طبیعی را ذکر کرده ایم:

  • سیر یک داروی موثر ضد قارچی است که بهترین درمان برای قارچ پوستی شناخته شده است. کافی است یک حبه سیر را له کنید و به آن پنج تا ده دقیقه استراحت بدهید و بعد با یک روغن مانند روغن زیتون و یا روغن نارگیل یا روغن آلوئه ورا مخلوط کنید و بر روی همان نقطه بمالید و بیست دقیقه صبر کنید و بعد با آب گرم موضع را بشویید و دو بار در روز تا رفع این بیماری این کار را تکرار کنید.
  • روغن نارگیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و یک درمانگر ملایم است که به رفع عفونت و بیماری های قارچی بسیار کمک می کند. دو تا سه بار در روز این روغن را به طور مستقیم بر روی همان نقطه که دچار قارچ پوستی شده است بزنید و دو دقیقه بمالید تا از شر این معضل خلاص شوید. روغن نارگیل چون خطری ندارد در درمان قترچ پوستی برای کودکان هم استفاده می شود.

راه و روش درمان خانگی قارچ پوستی

  • روغن درخت چای یک درمان کاملا طبیعی برای قارچ پوستی است که بر طبق تحقیقات انجام شده می توان برای درمان عفونت های قارچی که انگل دراماتوفیت آن را ایجا کرده است از رقیق شده این روغن استفاده کرد. برای مصرف این روغن حتما حتما آن را با یک روغن مانند روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید تا رقیق شود و بعد بر روی موضع بمالید.
  • روغن اسطوخودوس را می توان برای درمان قارچ پوستی که توسط کرم ها ایجاد شده اند و همچنین برای درمان قارچ پا مورد استفاده قرار داد و بدانید که تاثیرش از بسیاری از پماد های مربوط به این معضل بیشتر است و عوارض جانبی هم ندارد.

روش های درمان خانگی قارچ پوستی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • روغن سنبل هندی یک درمانگر قدرتمند در برابر عفونت قارچ پوستی می باشد که برای خلاص شدن از شر کچلی های موضعی می توان از آن بهره برد.
  • روغن گل همیشه بهار را با روغن نارگیل مخلوط کنید به عنوان یک روش طبیعی برای از بین بردن قارچ پوستی از آن استفاده کنید. این روغن توان مقابله با ۲۳ نوع قارچ را دارا می باشد و همچنین به کم شدن خارش و قرمزی پوست نیز کمک می کند.

چگونه قارچ پوستی را در منزل درمان کنیم؟

  • سرکه سیب را با نسبت مساوی آب مخلوط کنید و به وسیله یک تکه پنبه آن را دو تا سه بار در روز به موضع مورد حامله قارچ بمالید تا به شما در رفع این مشکل کمک کند. خوب است بدانید که سرکه سیب در درمان عفونت های قارچی که عامل آن قارچ کاندیدا آلبیکانس می باشد، موثر تر است.
  • ژل آلوئه ورا نه تنها یک درمان برای قارچ پوستی می باشد بلکه منجر به کاهش التهاب و خارش و قرمزی پوست می شود و از رشد عفونت قارچی و انتقال به نقاط دیگر نیز جلوگیری می کند. برای بالا بردن قدرت آلوئه ورا یک قاشق غذاخوری از ژل آن را با دو تا سه قطره روغن درخت چای مخلوط کنید و روزانه دو تا سه بار بر روی پوست بمالید تا از این بیماری رهایی یابید.

درمان های خانگی قارچ پوستی

  • از کرم های حاوی نقره کلوئیدی برای درمان عارضه های قارچی که مسبب آن قارچ دراماتوفیت است استفاده کنید.
  • عسل را با روغن زیتون و موم ترکیب کنید و برای استعمال موضعی از آن در رفع عفونت های قارچی بهره مند شوید. از جمله خواص عسل ضد باکتری و ضد قارچی آن می باشد که وقتی در کنار خواص روغن زیتون و موم قرار می گیرد تاثیرش چند برابر می شود.

درمان قارچ پوستی با روش های خانگی

راه های پیشگیری از ابتلا به عفونت قارچی پوست:

بهترین راه پیشگیری از این معضل، جلوگیری از گسترش آن است که به شیوه های زیر باید اقدام کرد:

  • همیشه پوست خود را تمیز و خشک نگه دارید.
  • در محیط های عمومی مثل رختکن، حمام و … پا برهنه راه نروید.
  • از به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی خود مانند حوله، شانه و لباس با دیگران اجتناب کنید.
  • اگر حیوان خانگی دارید و به کچلی مبتلا شده است، حتما برای درمان نزد پزشک ببرید.

وقت مراجعه به پزشک چه زمانی است؟

معمولا با استفاده از روش های درمان خانگی قارچ پوستی دو هفته به طول می انجامد و اما اگر از این زمان گذشت و خارش و التهاب و قرمزی پوست شما رو به بهبودی نرفت به پزشک مراجعه کنید زیرا احتمال پخش شدن این عارضه در تمام بدن بالا است و با تورم بدن این لکه ها شروع به چرکی شدن می کنند.

هر آنچه باید از علت، نوع و درمان قارچ پوستی بدانید

درمان قارچ پوستی با دیگر روش های طبیعی

راهکارهای طبیعی و مفیدی جهت درمان خانگی قارچ پوستی وجود دارد که علاوه بر روش هایی که در بالا با آن ها آشنا شده اید، در ادامه مطلب شما عزیزان را با دیگر روش های طبیعی جهت رهایی از شر قارچ پوستی آشنا خواهیم کرد.

ماست

استفاده از ماست یک روش عالی و مناسب جهت درمان سریع قارچ پوستی می باشد، می توانید یک تکه پنبه را به ماست ساده آغشته نمایید سپس آن را بر روی ناحیه آسیب دیده اعمال کنید و بعد از زمان نیم ساعت با آب گرم آن را شسته و خشک کنید، به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه روزی دو بار از این روش استفاده کنید.

آشنایی با درمان خانگی قارچ پوستی

روغن آویشن

به منظور درمان قارچ پوستی می توانید از روغن آویشن کمک بگیرید و آن را با روغن زیتون به نسبت یک به یک مخلوط کرده سپس بر روی ناحیه آسیب دیده اعمال کنید و بعد از گذشت چند ساعت بشویید و یا می توانید به یک لیوان آب سه قطره روغن آویشن بیفزایید و روزی دو بار محلول حاصل را بنوشید.

زردچوبه

این ادویه پر کاربرد علاوه بر آشپزی در علم پزشکی نیز کاربرد شگفت انگیزی دارد، یک قاشق چای خوری زردچوبه را به یک فنجان شیر جوشیده بیفزایید سپس کمی عسل نیز اضافه کرده و تا گرم است محلول را بنوشید، از این روش به منظور پیشگیری از عفونت های بیشتر و بهبود سیستم ایمنی هر روز استفاده کنید.

درمان قارچ پوستی با روش های طبیعی

آلوئه ورا

به منظور درمان خانگی قارچ پوستی استفاده از آلوئه ورا گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است، ژل آلوئه ورای تازه را با روغن کنجد به نسب یک به یک ترکیب کرده سپس بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا خارش پوست ناشی از عفونت های پوستی کاهش پیدا کند و یا می توانید آب آلوئه ورا را به شکل منظم به منظور روند بهبودی استفاده نمایید.

شیرین بیان

شیرین بیان به دلیل داشتن خواص ضد باکتری از بهترین گیاهان دارویی جهت درمان خانگی قارچ های پوستی می باشد، به یک فنجان آب هشت قاشق چای خوری پودر شیرین بیان بیفزایید و آن را بجوشانید سپس اجازه دهید به مدت ده دقیقه بماند تا دم بکشد و بعد از سرد شدن بر روی محل قارچ پوستی بمالید و بعد از زمان ده دقیقه با آب بشویید، روزی دو بار از این محلول کمک بگیرید.

روش های درمان قارچ پوستی

زنجبیل

این ادویه دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتری است و به عنوان یک راهکار طبیعی جهت رهایی از شر قارچ پوستی محسوب می شود، بنابراین به مدت یک هفته روزی سه تا چهار از فنجان دمنوش زنجبیل و عسل استفاده کنید تا شاهد رفع این مشکل باشید.

توصیه های ذکر شده برای پیشگیری در این متن را جدی بگیرید و برای درمان خانگی قارچ پوستی به شیوه ای که گفته شد، عمل کنید و اگر مشکل شما رو به بهبودی نرفت حتما به پزشک مراجعه کنید، به منظور آشنایی بیشتر با درمان خانگی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *