دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کدام میان وعده برای کودکان مناسب است؟

  • مهلا بستگان
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

کودکان برای رشد بهتر و سالم تر نیازمند یک تغذیه مناسب هستند. تغذیه ای که انرژی لازم برای فعالیت را به کودکان بدهد. کودکان در کنار وعده های غذایی خود به میان وعده هم نیاز دارند و بهنرین میان وعده برای کودکان میان وعده ای است که تمام نیازهای بدنی کودک را رفع کند.

میان وعده بچه ها اصولا تنقلات و هله هوله های باب میل آن ها است که اگر در حد مناسب و نرمال مصرف شود ایرادی ندارد، اما مصرف بیش از اندازه آن تاثیر منفی بر روی رشد کودک می گذارد. چون میان وعده یک وعده غذابی مهم برای کودک محسوب می شود باید بهترین میان وعده برای او انتخاب گردد، به همین منظور ما در ادامه این مقاله انواع میان وعده برای کودکان را به شما همراهان معرفی می نماییم.

معرفی انواع بهترین میان وعده برای کودکان:

برای میان وعده کودک خود از مواد غذایی نام برده شده در زیر استفاده کنید:

میانه وعده های مفید و مناسب کودکان

تخم مرغ:

بهترین میان وعده برای بچه ها تخم مرغ است زیرا غنی از پروتئین، کلسیم و ویتامین D می باشد و حتی بعنوان یک صبحانه کامل برای کودک در نظر گرفت.

غلات سبوس دار:

این غلات سرشار از کلسیم، فیبر غنی شده و انواع ویتامین ها می باشد و می توانید به عنوان میان وعده برای کودک تان استفاده کنید.

معرفی مناسب ترین میان وعده غذایی کودکان

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

پنیر:

این ماده لبنی به همراه نان به خاطر داشتن کلسیم، پتاسیم، پروتئین و ویتامین D به همراه دیگر مواد لبنی یک میان وعده خوب برای کودک است.

شیر:

این مایع لبنی به علت غنی بودن از کلسیم و پروتئین بهترین میان وعده برای بچه ها می باشد به رشد مغز و بافت های استخوانی آنها کمک می کند.

بهترین وعده های میان غذایی برای بچه ها

میوه:

تمام میوه ها مخصوصا میوه هایی که به رنگ قرمز هستند به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطان بودن جز میان وعده های مفید و لازم برای بچه ها هستند.

کره بادام زمینی:

نان تست به همراه کره بادام زمینی که مورد علاقه اکثریت بچه ها می باشد یک میان وعده مقوی و لذیذ تلقی می شود.

بهترین میان وعده برای کودکان

گوجه فرنگی:

از این ماده خوراکی هم به صورت خام و هم به صورت پخته می شود به عنوان یک میان وعده خوشمزه برای کودکان استفاده کرد.

آجیل:

مغزها سرشار از مواد معدنی و مغذی هستند و مصرف آنها می تواند انرژی کودک را تامین کند.

میان وعده های لذیذ و خوشمزه برای کودکان

لوبیا سبز:

این ماده سرشار از پروتئین، ویتامین A و C و فیبر می باشد که گنجاندن آن در برنامه غذایی کودک از ارزش بالایی برخوردار است.

ذرت بو داده:

پاپ کورن ها که برای طبخشان از نمک و روغن کمی استفاده شده باشد هم یک میان وعده مناسب می باشد.

چه میان وعده هایی برای کودک ضروری است؟

کلم ها:

گل کلم، کلم بروکلی، کلم سفید و قرمز از مواد غذایی ضد سرطان محسوب شده و باعث هضم بهتر و راحت تر غذا می شوند.

ماهی:

ماهی سرشار از امگا۳ و پروتئین هستند و باید در برنامه غذایی کودک جای گیر شوند.

چه میان وعده ای برای کودکان مناسب است؟

سیب زمینی:

یکی از سبزیجات پر خاصیت سیب زمینی است که سرشار از ویتامین A  و  C , B6 و فیبر و فولات است که می تواند به صورت چیپس های خانگی که مورد علاقه بچه ها هم می باشد در برنامه میان وعده کودک جای داشته باشد.

کشمش:

به جای انواع آبنبات ها از کشمش در میان وعده کودک خود استفاده کنید که غنی از ویتامین ها، فیبر و پتاسیم می باشد.

میان وعده مناسب برای کودکان

توت فرنگی :

این میوه خوش رنگ و خوشمزه به دلیل داشتن مقادیر فراوانی ویتامین C در رژیم غذایی کودک تان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نقش مهمی در سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن کودک دلبندتان ایفا می کند، می توانید مخلوطی از سیب و موز را همراه با توت فرنگی خرد شده به رژیم غذایی فرزندتان بیفزایید.

سیب زمینی شیرین :

از دیگر میان وعده های بسیار خوشمزه و در عین حال مقوی برای بچه ها استفاده از سیب زمینی شیرین می باشد که به عنوان مغذی ترین سبزیجات می باشد، می توانید چیپس سیب زمینی شیرین را جایگزین انواع چیپس های بازاری کنید که بسیار مضر هستند.

میان وعده مناسب برای کودک

سیب :

این میوه سالم خوشمزه را می توانید به شکل قطعات نازک سرو کنید و به منظور افزودن ارزش غذایی آن می توانید کمی تمشک، ترافل و ماست وانیلی کم چرب نیز به آن بیفزایید و آن را به کودک دلبندتان دهید.

آرد جو :

همانطور که می دانید کودکان علاقه زیادی به کلوچه دارند از این رو، با آرد جو کلوچه های خوشمزه در منزل تهیه کنید و در صورت تمایل به آن زغال اخته، زردآلو خشک شده و کشمش نیز می توانید اضافه کنید تا علاوه بر بالا رفتن ارزش غذایی طعم فوق العاده ای نیز داشته باشد.

معرفی چند میان وعده برای کودک

انواع ماکارونی :

پاستا سرشار از کربوهیدرات ها می باشد که به شکل دلخواه آن را پخته و داخل یخچال قرار دهید و در هنگام میان وعده نیم فنجان از پاستای پخته شده را به همراه سبزیجات پخته شده، سس گوجه فرنگی و یا مرغ داخل مایکروفر بگذارید و از آن برای میان وعده کودک تان استفاده کنید.

گلابی :

این میوه خوشمزه به دلیل داشتن مقادیر فراوانی فیبر به عنوان یک میان وعده مناسب برای بچه ها محسوب می شود، می توانید کنسرو گلابی را همراه با آب میوه یا پنیر کم چرب داخل ظرف غذای کودک دلبند تان بگذارید.

چند میان وعده برای کودکان

چه ها عاشق چیزهای جدید و جذاب هستند در تهیه میان وعده کودکان از خود خلاقیت به خرج دهید و تا می توانید مواد غذایی را به اشکال مختلف و با ایده های جدید تزیین غذای کودک بیارایید تا توجه شان را در صرف کردن آن ماده غذایی جلب کنید و در صورت تمایل جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه کودک و والدین می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *