دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

روش های درمان طبیعی سنگ کلیه در منزل

  • مهلا بستگان
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

به ته نشین شدن مواد معدنی در مجاری ادراری و سفت و کریستالیزه شدن آن سنگ کلیه می گویند که با درد پهلو و کمر و خونریزی هماه است که برای درمان طبیعی سنگ کلیه می توان از یک سری گیاهان طبیعی و رژیم های غذایی بهره برد.

برای درمان خانگی سنگ کلیه در این مقاله راهکار های موثر و مفیدی ارائه داده ایم که امید است به شما در رفع این مشکل کمک کند و شما را از دردهای ناشی از این عارضه برهاند|، بنابراین اگر شما نیز از داشتن سنگ کلیه رنج می برید و به دنبال روش های طبیعی جهت رفع آن هستید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

روش های درمان طبیعی سنگ کلیه:

اگر به بیماری سنگ کلیه دچار هستید می توانید به جای استفاده از داروهای شیمیایی از روش های کاملا طبیعی برای از بین بردن سنگ کلیه استفاده نمایید.

  1. استفاده از سبزیجاتی مانند جعفری و کرفس، کدو حلوایی و مرزه در درمان سنگ کلیه بسیار تاثیر گذار است.
  2. محدود کردن مصرف پروتئین های حیوانی و نوشیدن آب فراوان به علاوه داشتن تحرک هم یکی از راه های موثر در دفع سنگ کلیه می باشد.
  3. حتی رساندن کلسیم به بدن هم در این زمینه تاثیر گذار است.
  4. نوشین دم کرده گل گاو زبان، دم کرده دم گیلاس، گزنه،بومادران، نعناع، کاکل ذرت، گل همیشه بهار و مارچوبه نیز یک روش موثر در درمان سنگ کلیه می باشد.هر آنچه لازم است از درمان های طبیعی سنگ کلیه بدانید
  5. از مواد غذایی فیبر دار مانند سبوس ذرت، برنج و گندم هم در درمان طبیعی سنگ کلیه می توان بهره گرفت.
  6. اگر کم کاری تیروئید ندارید از آب ترب و تربچه صبح به صبح به طور ناشتا برای رفع سنگ کلیه بنوشید.
  7. خاکشیر یک درمانگر طبیعی دفع سنگ کلیه می باشد که به این منظور هر روز صبح با ترنجبین و خارشتر مخلوط کنید و ناشتا بخورید.
  8. نوشیدن آب میوه هایی همچون هویج، خیار و هندوانه و گیلاس نیز یک روش درمانی برای رفع سنگ کلیه می باشد.راه و روش درمان طبیعی سنگ کلیه
  9. مصرف حبوبات، کنجد، برنج قهوه ای، جو، ذرت، زیره و گشنیز و رازیانه هم در این امر روشی موثر است.
  10. خوردن مواد غذایی که سرشار از منیزیم و ویتامین B6 هستند هم در دفع سنگ کلیه تاثیر گذار می باشد.
  11. نوشیدن چای جاوا، گیاه خلا و گزنه خاردار نیز یک راهکار دیگر برای از بین بردن سنگ کلیه می باشد.
  12. بیست گرم شیرین بیان را یک مشت کاه جو در آب بجوشانید و سه قاشق غذا خوری روغن بادام شیرین و روغن گردو به آن بیفزایید و مصرف کنید.درمان های طبیعی دفع سنگ کلیه
  13. در درمان خانگی سنگ کلیه تا می توانید از آب مرکبات مخصوصا آبلیمو بنوشید.
  14. پانصد میلی گرم ریشه قاصدک را بجوشانید و دو بار در روز برای دفع سنگ کلیه میل کنید.
  15. هسته و آب انار یک دفع کننده موثر سنگ کلیه می باشد.
  16. سیاه دانه علاوه بر اینکه سنگ را نرم می کند و می شکند، مجاری ادراری را برای دفع سنگ باز می کند.درمان طبیعی سنگ کلیه با داروهای گیاهی
  17. از خواص پنیرک هم می توان برای از بین بردن سنگ کلیه بهره برد، به این صورت که صد گرم برگ پنیرک را در یک و نیم لیتر آب به مدت دو تا سه دقیقه بجوشانید و بعد صاف کنید و یک قاشق روغن زیتون به آن بیفزایید و قبل از غذا بخورید.
  18. برای رفع سنگ کلیه برگ توت فرنگی را در یک لیتر آب به مدت سه تا چهار دقیقه بجوشانید و هر پنج ساعت یک بار بنوشید.
  19. خوردن چهارده شب مداوم طالبی به جای شام هم در درمان سنگ کلیه تاثیر گذار می باشد.
  20. خوردن خربزه و مصرف تخم بو داده و آسیاب شده آن نیز بخ عنوان یک درمانگر برای دفع و رفع سنگ کلیه بیان شده است.روش درمانی سنگ کلیه با مواد غذایی و گیاهی

رفع سنگ کلیه با دیگر روش های خانگی

سنگ کلیه را علاوه بر روش هایی که در بالا با آن ها آشنا شدید می توانید با روش های طبیعی و مفید دیگری نیز درمان کنید که در ادامه مطلب چند راهکار خانگی موثر را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

سرکه سیب :

می توانید جهت رفع سنگ کلیه از سرکه سیب استفاده کنید فقط کافی است، به یک فنجان آب گرم دو قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک و یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کرده سپس نوشیدنی حاصل را در طول بنوشید.

رفع سنگ کلیه با راهکارهای طبیعی

آب لیمو و روغن زیتون :

استفاده از ترکیب آب لیمو و روغن زیتون یک راهکار عالی و مفید جهت درمان سنگ کلیه می باشد بنابراین، چهار قاشق غذا خوری از آب لیموی تازه را با دو قاشق غذا خوری روغن زیتون ترکیب کرده سپس ترکیب به دست آمده را همراه با مقدار فراوانی آب بنوشید، جهت رسیدن به نتیجه دلخواه روزی دو تا سه بار از این روش استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

هشدار : استفاده از این روش به منظور درمان سنگ کلیه های بزرگ مناسب نمی باشد از این رو، پیش از کمک گرفتن از این روش با پزشک مشورت نمایید

برگ گزنه :

از دیگر روش های خانگی مفید و موثر جهت از بین بردن سنگ کلیه برگ گزنه می باشد، به یک فنجان آب داغ دو قاشق چایخوری برگ گزنه خشک افزوده سپس در یک شیب گذاشته و اجازه دهید به مدت ده دقیقه دم بکشد، از این روش روزی دو تا سه بار در روز و تا هفته ها استفاده نمایید.

درمان سنگ کلیه با روش های خانگی

عسل و سیاه دانه :

ترکیب عسل و سیاه دانه نیز کمک بی نظیری به درمان سنگ کلیه خواهد کرد بنابراین یک واحد سیاه دانه را با دو واحد عسل ترکیب کرده سپس از مخلوط جاصل روزی سه قاشق چای خوری به مدت دو تا سه ماه استفاده نمایید.

اگر سنگ کلیه دارید و به مواد غذایی و گیاه خاصی حساسیت ندارید از روش های ذکر شده در این مقاله استفاده کنید و به منظور آشنایی بیشتر با این موضوع می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *