دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش گلسازی با پلاستیک برای تهیه گل های زیبای پلاستیکی

  • ندا خوشرو
  • ۸ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب آموزش گلسازی با پلاستیک های رنگی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم که امیدواریم با کمک پلاستیک های رنگی بتوانید گل های زیبایی را در منزل بسازید.

ساخت گل با پلاستیک از انواع روش های ساده برای ساخت گل های زیبا و رنگی در منزل است و شما می توانید با کمک پلاستیک های رنگی و صرف هزینه کم گل های تزیینی زیبایی را در منزل بسازید.

گل های تزیینی را می توانید با وسایل ارزان و ساده ای در منزل بسازید. گلسازی با فوم و گلسازی با پارچه و گلسازی با تور و یا پلاستیکهای رنگی از انواع روش های ارزان برای ساخت گل های رنگی و تزیینی هستند و شما می توانید با کمک انواع این وسایل گل های مختلفی را در منزل بسازید.

مدل گل پلاستیکی سبز

آموزش گلسازی با پلاستیک

برای ساخت گل با پلاستیک ابتدا باید وسایل مورد نیاز را تهیه کنید سپس با چند مرحله ساده می توانید گل های تزیینی زیبایی را در منزل بسازید.

مدل گل پلاستیکی

وسایل لازم برای ساخت گل با پلاستیک

  • پلاستیک های رنگی
  • سیم گل سازی
  • نخ قرقره

نحوه ساخت گل با پلاستیک

روش ساخت گل با پلاستیک

برای ساخت گل پلاستیکی ابتدا پلاستیک های رنگی را به صورت مربع های ۱۰*۱۰ برش بزنید سپس با کمک سیم گل سازی قالب گلبرگ ها را تهیه کنید. برای ساخت قالب گلبرگ ها بهتر است از بدنه استوانه ای یک شیشه استفاده کنید سپس سیم گل سازی را دور شیشه ببندید و قسمت پایینی سیم را به دور یکدیگر بپیچید تا دو سر سیم گل سازی به یکدیگر متصل شود. در این مرحله باید سیم را از دور بدنه شیشه آزاد نمایید. برای ساخت گل رز پلاستیکی باید گلبرگ ها را در سه اندازه مختلف کوچک سه عدد و متوسط چهار عدد و بزرگ پنج عدد درست کنید. در مرحله بعدی ساخت گل با پلاستیک باید قالب گلبرگ ها را روکش کنید برای این کار باید گلبرگ های سیمی را وسط پلاستیک های برش زده شده قرار دهید و از دو طرف پلاستیک را روی حلقه سیم گل سازی برگردانید سپس پایین سیم را با کمک نخ قرقره محکم ببندید توجه داشته باشید که همه گلبرگ ها را باید به همین روش روکشی کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ساخت گل رز با پلاستیک
در مرحله آخر ساخت گل با پلاستیک باید گلبرگ ها را مونتاژ کنید. برای ساخت وسط گل باید یکی از گلبرگ ها را در مرکز قرار دهید سپس گلبرگ های کوچک تر را دور گلبرگ مرکزی قرار دهید و تا پایان به صورت ردیفی گلبرگ ها را در کنار یکدیگر قرار دهید و هر کدام از گلبرگ ها را با کمک نخ نازک و نامرئی به صورت محکم ببندید.

آموزش ساخت گل با پلاستیک های رنگی

توجه داشته باشید برای اینکه ظاهر گل ها طبیعی به نظر برسد می توانید با کمک دم باریک لبه گلبرگ ها را به سمت داخل خم کنید در این مرحله گل های پلاستیکی آماده هستند و شما می توانید برای تزیین آن ها از روبان استفاده نمایید.

گلسازی با پلاستیک

مدل گل پلاستیکی زیبا مدل گل پلاستیکی زیبا مدل گل پلاستیکی زیبا

آموزش ساخت گل با روبان

وسایل ساده زیادی از جمله پارچه، خمیر چینی، فوم و … وجود دارد که با استفاده از آنها و به کارگیری کمی ذوق و خلاقیت و نیز ایده گرفتن از الگو های موجود بتوان گلهای مصنوعی زیبا و تزئینی درست کرد، در بالا شما را با آموزش گلسازی با پلاستیک آشنا کردیم، اکنون در این قسمت قصد داریم مراحل درست کردن گل با روبان ساتن را در اختیارتان قرار دهیم، از این رو در ادامه می توانید همراه ما شوید.

ایده گلسازی با پلاستیک

وسایل مورد نیاز

  • روبان ساتن به عرض ۵ سانتی متر به رنگ دلخواه
  • پارچه نمدی برای زیر کار
  • چسب حرارتی
  • پرچم
  • قیچی
  • موچین

مراحل ساخت گل تزئینی

مراحل گلسازی با روبان

برای درست کردن یک گل تزئینی زیبا در ابتدا روبان را به شکل مربع های ۵ × ۵ سانتی متر برش بزنید، بعد لبه های بالایی هر تکه را به صورت هلال درآورید.

گلسازی با وسایل ساده

ایده گلسازی در منزل

تصاویری از ساخت گل زیبا

کناره های لبه ها را با شعله شمع بسوزانید تا نخ نخ نشوند و همزمان با این کار لبه ها را کمی تاب دهید تا حالت موج دار پیدا کند.

ساخت گل تزئینی

قسمت پایین گلبرگ ها را پیلی یا چین دهید و روی هم قرار دهید، سپس با چسب و یا شعله شمع چسبانده و یا فیکس کنید.

آموزش ساخت گل

تعداد گلبرگهایی که برای ساخت این گل نیاز دارید، ۳۲ عدد می باشد، حال که همه گلبرگ ها را به ترتیبی که توضیح دادده ایم درست کردید، می توانید شروع به چسباندن آنها کنید.

روش گلسازی با پلاستیک

به این ترتیب که در ردیف اول ۸ عددد گلبرگ بر روی پارچه نمدی که به شکل دایره برش زده اید، بچسبانید.

ساخت گل

گلسازی با پارچه ساتن

برای لایه سوم، کمی پایین تر از مرکز دایره بچسبانید و برای ردیف چهارم به همین شکل و با هشت گلبرگ تکمیل کنید، اکنون کار مونتاژ گل به اتمام رسیده است و در پایان پرچم ها را روی هم برگردانید و پایین آن را قیچی کنید، سپس با استفاده از چسب حرارتی آن را در قسمت وسط گل بچسبانید، اکنون گل شما آماده شده و می توانید برای تزیینات لباس بچگانه، لباس مجلسی و یا گل سر استفاده کنید.

گلسازی با روبان

گل سازی با روبان

در این آموزش، گلسازی با پلاستیک و روبان ساتن را مشاهده کردید شما می توانید با یادگیری این روشها گل های پلاستیکی و پارچه ای  تزیینی خاص و زیبایی را در منزل بسازید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش انواع روش های گلسازی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *