دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مدارک لازم برای ویزای هلند و نکاتی که باید بدانید

  • مهلا بستگان
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

هلند یکی از کشوره های بسیار دیدنی در دنیا است که هر ساله در نمایشگاه ها و جشنواره های گل و گیاه خود توریست های فراوانی را از سایر نقاط دنیا در خود می بیند. ما در این مطلب به مدارک لازم برای ویزای هلند اشاره می کنیم.

برای خروج از ایران و سفر به دیگر نقاط دنیا لازم است که ویزا و یا پاسپورت داشته باشیم و گرفتن ویزا چون یک کار اداری می باشد نیازمند طی کردن مراحل و داشتن مدارک مختلف می باشد که ما در ادامه این مطلب به مدارک لازم برای ویزای هلند اشاره می کنیم. همراهمان باشید.

مدارک لازم برای ویزای هلند چیست؟

اگر قصد سفر به کشور هلند را دارید و در صدد اقدام برای ویزای هلند هستید، لطفا مدارک لازم برای ویزای هلند را طبق آنچه ما در این مطلب گردآوری کرده ایم، تهیه بفرمایید. البته باید تمامی این مدارک لازم را به زبان انگلیسی ترجمه کنید.

مدارک لازم برای گرفتن ویزای هلند

  • به همراه داشتن اصل و کپی گذرنامه که حداقل شش ماه از زمان اعتبار آن از بازگشت قبلی مانده باشد.
  • به همراه داشتن اصل و کپی ویزاهای شینگن قبلی و یا داشتن ویزای کانادا، استرالیا، آمریکا و انگلستان.
  • به همراه داشتن اصل و کپی مدارک شغلی فرد با ترجمه انگلیسی.
  • به همراه داشتن لیست شش ماه واریز حق بیمه و یا هر نوع بیمه ای که نشان دهنده کسر از حقوق فرد متقاضی باشد.
  • به همراه داشتن معرفی نامه ای که بیانگر ارتباط کاری و سمت فرد متقاضی با شرکت و یا سازمان مربوطه باشد.

مدارکی که برای گرفتن ویزای هلند لازم است

مدارک مورد نیاز برای ویزای دیگر مشاغل

(اعضای هیئت مدیره شرکت ها: به همراه داشتن اصل+کپی روزنامه رسمی به همراه آگهی آخرین تغییرات به انضمام نامه به زبان انگیسی معرفی روی سر برگ با مهر و امضا شرکت.

کارمندان بخش خصوصی: به همراه داشتن مدارک بالا به انضمام معرفی نامه انگلیسی از شرکت، اصل و کپی سابقه بیمه شخص، ممهور به مهر سازمان بیمه و لیست واریز حق بیمه مرتبط به شش ماه آخر.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

صاحبان حرفه و مشاغل آزاد: به همراه داشتن اصل و کپی جواز کسب و یا اصل و کپی پروانه بهره برداری با اصل و کپی کارت بازرگانی به همراه رسید آخرین پرداخت مالیاتی.

کادر پزشکی: به همراه داشتن اصل و کپی کارت نظام پزشکی و پروانه مطب.

مهندسین: به همراه داشتن اصل و کپی پروانه اشتغال و اصل و کپی کارت نظام مهندسی به همراه روزنامه رسمی و یا سابقه بیمه.

اعضای هیئت علمی دانشگاه: به همراه داشتن اصل و کپی کارت پرسنلی و اصل و کپی حکم استخدامی و فیش حقوقی.

کارمندان دوایر دولتی: به همراه داشتن اصل و کپی کارت پرسنلی و اضل و کپی حکم استخدام و کپی فیش حقوقی و معرفی نامه بیانگر ارتباط کاری و سمت فرد متقاضی در شرکت و سازمان مربوطه.

دانشجویان و دانش آموزان: به همراه داشتن گواهی اشتغال به تحصیل و کارت دانشجویی و یا کارت دانش آموزی.

بازنشستگان دوایر دولتی: به همراه داشتن اصل و کپی کارت یا حکم بازنشستگی)

مدارک مورد برای گرفتن ویزای هلند

مدارک بانکی مورد نیاز برای ویزای هلند:

  • به همراه داشتن پرینت سه ماه آخر حساب بانکی با مهر و امضا بانک با مانده حساب حداقل سی میلیون تومان به زبان انگلیسی و کارت اعتباری شخصی بین المللی (AMERICAN  (EXPERESS – MASTER CART – VIZA CART
  • به همراه داشتن اصل و کپی سند ملکی به همراه ترجمه انگلیسی.
  • به همراه داشتن دو قطعه عکس ۴.۵*۳.۵ رنگی با زمینه سفید بدون لبخند و از رو به رو جدید و متغیر با عکس های ویزاهای قبلی و پاسپورت.
  • به همراه داشتن اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه متقاضی به همراه ترجمه انگلیسی.
  • به همراه داشتن ملبغ شصت یورو هزینه تحویل مدارک در سفارت.

هر آنچه لازم است از گرفتن ویزای هلند بدانید

توجه داشته باشید برای بردن فرزند زیر هجده سال با خود به خارج از ایران و کشور هلند، رضایت نامه و موافقت نامه محضری پدر یا مادری که در ایران می ماند لازم است. و در این موافقت نامه تاریخ سفر و اسم کشور هلند حتما باید ذکر شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای هلند

شرایط گرفتن ویزای دانشجویی هلند:

چنانچه قصد ادامه تحصیل در کشور هلند را داشته باشید باید پیش از هر کاری برای گرفتن ویزای دانشجویی اقدام کنید و مدارک لازم برای ویزای دانشجویی هلند را که در بالا اشاره شد تهیه کنید. تحصیل در هلند در هر مقطع تحصیلی امکان پذیر است. اما مطابق سیاست های آموزشی تعیین شده در دولت هلند به دانشجویان اجازه انجام کارهای دانشجویی داده نمی شود. زبان تدریس شده در دانشگاه های این کشور انگلیسی است. در این کشور امکان دریافت ویزای همراه وجود دارد اما به صورت همزمان با دانشجو نمی توان اقدام کرد بلکه پس از گذشت ۲ الی ۳ ماه و پس از استقرار دانشجو این کار امکان پذیر می باشد و همراه می تواند به دانشجو ملحق گردد. گرفتن ویزایی دانشجویی می تواند به دو صورت کوتاه مدت و طولانی مدت باشد که به شرح زیر می باشند:

ویزای دانشجویی کوتاه مدت هلند

ویزای دانشجویی کوتاه مدت

این ویزایی دانشجویی برای کشور هلند در صورتی صادر خواهد شد که دوره آموزشی از ۳ ماه کم تر به طول انجامد. در واقع این نوع ویزا برای مقاطع متوسطه تحصیلی و فنی و حرفه ای می باشد که اغلب به دانشجویان کشورهای همچون آفریقای جنوبی، اندونزی و سورینام داده می شود، اما اعطای این ویزا برای دیگر واجدین شرایط نیز ممکن است صورت پذیرد، البته باید خانواده آن ها در هلند سکونت داشته و همچنین قادر به صحبت به زبان هلندی باشند.

ویزای دانشجویی بلند مدت

این نوع ویزا این امکان را به دانشجویان متقاضی فراهم می کند که تحصیلاتشان را تا مدت پنج سال به پایان برسانند و در واقع این ویزا، به عنوان اجازه اقامت دانشجویی نیز شناخته می گردد. البته واجدین شرایط برای این اقامت باید دارای شرایط عمومی زیر باشند:

* گذرنامه دانشجو برای مدت زمان اقامت معتبر باشد.

* دانشجو باید تمکن مالی داشته باشد یعنی از نظر تامین منابع مالی مشکلی نداشته باشد که شامل لیست های پرداخت حقوق و دستمزد دانشجو است.

* تحت پوشش بیمه درمانی در تمام طی مدت زمان تحصیل در هلند باشد.

* هدف اصلی اقامت دانشجو در این کشور مشخص و محرز باشد(گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه مد نظر دانشجو).

مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی هلند

حداقل زمانی که پاسپورت آماده می شود پانزده روز می باشد، لطفا برنامه ریزی های خود را بر این حسب قرار بدهید. برای اطلاع پیدا کردن از مدارک لازم برای گذرنامه نیز به این مطلب سر بزنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *