دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش نقاشی پنگوئن برای کودکان با روش های متفاوت و بسیار زیبا

  • مهلا بستگان
  • ۹ آبان ۱۳۹۶
  • ۰

اکثریت بچه ها عاشق حیوانات هستند و از خلق کردن آن ها با استفاده از رنگ و کاغذ لذت می برند. ما در این مطلب آموزشی، نقاشی پنگوئن را برای یاد گیری به اشتراک گذاشته ایم.

بچه ها از سه سالگی می توانند به جای خط خطی کردن و سوراخ کردن کاغذ با قلم، اشکال را رسم کنند و احساسات خود را با استفاده از نقاشی و در قالب تصویر نشان دهند. کودکان بر حسب کنجکاوی هایشان همیشه به دنبال کشف و رسم اشکال جدید هستند و مدام دوست دارند که شکل های نو بکشند و رنگ آمیزی کنند. ما در ادامه این مطلب از نقاشی پنگوئنها و راه های کشیدن این پرنده جالب نوشته و تصویر به اشتراک گذاشته ایم. با ما باشید.

آموزش گام به گام نقاشی پنگوئن در طرح های متفاوت و متنوع برای کودکان:

اگر کودک شما در سنی است که نمی تواند به خوبی اشکال را رسم کند و فقط از پس رنگ آمیزی در حد ابتدایی بر می آید، نقاشیهای پنگوئن را مطابق آنچه ما در این مطلب نمایش می دهیم رسم کنید و به کودک خود کمک کنید تا آن را رنگ گند و اگر کودک شما سنی دارد که از پس ترسیم اشکال بر می آید پا به پای ما به او کمک کنید تا نقاشیهای پنگوئن را خودش بکشد و رنگ کند و از هنر دست خود لذت ببرد.

طراحی و ترسیم پنگوئن برای کودکان

پنگوئن تخم مرغی

اگر می خواهید یک پنگوئن تخم مرغی نقاشی کنید باید در مرحله اول یک تخم مرغ بکشید و درونش یک تخم مرغ کوچکتر را رسم کنید. در مرحله بعد برای تخم مرغی درونی که کوچکتر بود چشم و ابرو بگذارید و یک نوک در مرحله بعد به آن بیفزایید. حالا وقت آن است که برای نقاشی پنگوئن خود دو تا پای زیبا بکشید تا بتواند راه برود. پنگوئن شما برای تکمیل شدن به دو بال نیاز دارد تا آماده رنگ آمیزی شود. طبق تصویر برایش پا و بال بکشید و به هر رنگی که دوست دارید، رنگش کنید. گام به گام در آموزش نقاشی پنگوئن برای کودکان

طراحی و رنگ آمیزی پنگوئن قطبی

  •  آرون گروپس

با استفاده از اشکال هندسی می خواهیم پنگوئن بکشیم. در مرحله نخست یک دایره به عنوان سر و یک بیضی به عنوان بدن رسم کنید. در مرحله سوم در پایین بیضی دو تا پای سه پره مطابق شکل برای پنگوئن خود رسم کنید. از زیر گردن دو بال به سمت پایین ترسیم کنید و برای پنگوئن خود چشم و نوک بکشید. مطابق شکل از کنار چشم پنگوئن خود تا بالای باله هایش یک کوه مانند بکشید و نقاشی پنگوئن خود را شبیه شکل یا هر طور که مایلید رنگ آمیزی کنید.طرحی و نقاشی پنگوئن برای کودکان

ترسیم پنگوئن با خطوط

با استفاده از خطوط هم می شود یک پنگوئن خلق کرد. اول باید سر پنگوئن را بکشید و بعد برایش چشم و نوک بگذارید. در مرحله سوم از زیر نوک تا پایین خط زیر شکم پنگوئن را بکشید و بعد در مرحله بعدی از قسمت سر تا دم یک نیمه منحنی به عنوان پشت پنگوئن رسم کنید. حالا مطابق تصویر دو پا برای پنگوئن بکشید و برایش باله بگذارید. از زیر نوک تا دم را با یک خط قوس دار به عنوان شکم پنگوئن جدا کنید و آن طور که دوست دارید، پنگوئن خود را رنگ بزنید.چگونه یک پنگوئن نقاشی کنیم؟

طراحی پنگوئن با اشکال هندسی

با کمک چند شکل هندسی ساده هم می توان پنگوئنی زیبا نقاشی کرد. تنها کافی است که دو تا بیضی تخم مرغی تو در تو بکشید و برایش با نقطه و خط و مثلث، چشم، ابرو و نوک بگذارید. دو تا مثلث به جای باله ها و دو تا مربع به جای پاهایش به شما پنگوئنی با مزه تحویل می دهد. دو تا مثلث کوچک را کوه مانند کنار هم روی سرش به جای پاپیون بکشید و رنگش کنید. تا پنگوئنی خارق العاده داشته باشید.

آموزش ترسیم پنگوئن برای کودکان

کشیدن پرنده پنگوئن با چند شکل هندسی ساده

بیایید بازم با استفاده از نقاشی با اشکال هندسی این پرنده دوست داشتنی را بکشیم و کیف کنیم. یک دایره به جای سر و طبق معمول یک بیضی بزرگ به جای بدن پنگوئن رسم کنید. به جای باله سمت راستش یک بیضی انحنا دار و به جای باله سمت چپش یک مثلث انحنا دار بکشید. برای ران پای سمت راست پنگوئن یک بیضی متوسط بگذارید و با یک مثلث دم کوچکی را برایش بکشید. حالا وقت آن است که با دایره برای پنگوئن خود چشم و با مثلث برایش یک نوک تیز و زیبا بکشیدد. با دو تا مثلث دندانه دار هم برای پنگوئن خود پا بگذارید و به شکلی که دوست دارید، رنگش کنید.

آموزش تصویری نقاشی پنگوئن

نقاشی پرنده بانمک و زیبای کارتونی

بازم می خوام بهتون طراحی و کشیدن پنگوئن یاد بدم. زود یک بیضی تپل بکشید و درون بیضی یک دایره رسم کنید. حالا دو تا کنار بیضی و دایره رو مثل شکل بیضی های بلند و باریک به عنوان باله بکشید و در پایین بیضی مثلث های دندانه دار گرد سه پره به عنوان پا بکشید. حالا اگه گفتید جای چی خالیه؟ درسته پنگوئن ما چشم و نوک ندارد. پس زود برایش با استفاده از دایره و مثلث چشم و نوک بکشید و رنگش کنید تا تکمیل بشود.

 

آموزش گام به گام نقاشی پنگوئن

آموزش کشیدن پنگوئن با دایره

بیایید با دایره پنگوئن بکشیم. یک دایره به جای سر، یک دایره به جای بدن بکشید. دایره دومی را کمی درون دایره اولی بکشید تا وقتی خط وسط آن را پاک کردید سر و بدن به هم چسبیده باشند. حالا دقیقا وسط خط سر و بدن دوباره دو تا دایره تو در تو مثل قبل بکشید و خطوطی که درون هم است را همانند مرحله پیش پاک کنید.دو تا باله و دو تا پا مطابق تصویر بالا برای پنگوئن خود رسم کنید و برایش نوک و چشم بگذارید و رنگش کنید.

آموزش تصویری و مرحله به مرحله رسم پنگوئن کارتونی پینگو:

کارتون پنگوئن پبنگو را یادتان است؟ در این قسمت ما به آموزش رسم آن پنگوئن کارتونی بامزه پرداخته ایم.

آموزش نقاشی پنگوئن کارتونی

مرحله اول ترسیم پنگوئن پینگو

مثل شکل اول با استفاده از اشکال هندسی یک تصویر کلی و ساده از اجزای بدن پنگوئن رسم کنید.

آموزش مرحله به مرحله و تصویری نقاشی پنگوئن

مرحله دوم ترسیم پنگوئن پینگو

حالا با استفاده از یک خط بیضی ای را که به عنوان نوک در نظر گرفته بودید از وسط نصف کنید.

آموزش گام به گام نقاشی پنگوئن

مرحله سوم ترسیم پنگوئن پیگو

حالا در قسمت سوم این نقاشی گردی سر و بیضی های چشم را اضافه کنید.

آموزش گام به گام نقاشی پنگوئن برای کودکان

مرحله چهارم ترسیم پنگوئن پینگو

در این مرحله بدن و باله سمت چپ را بکشید و پر رنگ کنید.

آموزش گام به گام نقاشی پنگوئن

مرحله پنجم ترسیم پنگوئن پینگو

حالا نوبت باله سمت راست و پاهای پنگوئن می باشد که باید کشیده شود.

آموزش مرحل به مرحله نقاشی پنگوئن

مرحله ششم ترسیم پنگوئن پینگو

الان پنگوئن شما باید به این شکل رسیده باشد و آماده رنگ آمیزی شده باشد.

نقاشی پنگوئن برای کودکان پنگوئن نقاشی شده خود را به هر شکل و رنگی که دوست دارید، بیارایید و از داشتنش کیف کنید و لذت ببرید. پدر و مادر های عزیز با استفاده از همین اشکال هندسی می شود به جای نقاشی، کاردستی پنگوئنها را ساخت و با آنها برای بچه ها ساعت و قلک درست کرد. بچه ها را در رنگ آمیزی نقاشی هایشان آزاد بگذارید و به آنها در پروراندن قوه تخیلشان کمک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *